6 Reacties

2 dagen geleden

Hi, ik woon in redelijk groot tiny house (niet op wielen) dus niet echt vergelijkbaar met een camper, maar wel klein genoeg dat veel mensen hun wenkbrauw ophalen van 'hoe gaan jullie dat doen?'. Maar wij hadden met het ontwerp al rekening gehouden met onze kinderwens. Alleen heb ik geen idee waar we een kinderwagen kwijt zouden moeten, dus ik hoop dat we aan een draagzak genoeg gaan hebben 🤞

2 dagen geleden

Hoi! Wij reizen al ruim twee jaar fulltime over de hele wereld, en hebben naast ons busje geen vaste woonplaats of vast inkomen. Ook een redelijk alternatieve vorm van leven haha! Krijgen hier en daar ook wel echt de onnodige reacties over wat we ons kindje allemaal niet zouden kunnen bieden. Nu willen we wel voor de bevalling en eerste maanden een huis huren, maar zijn van plan veel te blijven reizen (wonen in Australië) en sluiten zeker fulltime vanlife niet uit!

2 dagen geleden

Leuk topic! Geen ervaring helaas (behalve dat we nu in een Tiny house wonen met peuter tijdens een verbouwing), ik denk dat heel veel spullen die we kopen voor een baby compleet overbodig zijn of kunnen worden vervangen door iets anders. Verschonen kan gewoon op je bed, in Nederland is het drinkwater zo schoon dat steriliseren van flesjes overbodig is en als je graag draagt kan je in het eerste jaar ook prima een wandelwagen missen. Heel veel succes en plezier met het uitkienen van alle slimme oplossingen. Beval je in de zomer? Dan lekker kraamvisite buiten uitnodigen :)!

2 dagen geleden

Reactie op growingakiwi💖

Hoi! Wij reizen al ruim twee jaar fulltime over de hele wereld, en hebben n ...
Hee! Wat een leuk verhaal en wat vet om te lezen dat jullie ook een avontuurlijk leventje leven :-) In ieder geval zonder de ‘veiligheid’ waar we ons als Nederlanders graag aan vasthouden. Veiligheid heeft in mijn ogen voor iedereen een andere definitie. Zo kunnen de meningen inderdaad heftig zijn, maar tegenwoordig lukt het me om dat een beetje langs me heen te laten glijden. De mensen met een uitgesproken mening over deze manier van leven, hebben vaak een lifestyle die mij juist zou beangstigen. Natuurlijk brengt het de nodige obstakels, maar het gevoel dat je grip hebt op je eigen leven is ons alles waard. Nou, veel succes met alles en hopelijk hebben jullie snel een huisje gevonden!!

2 dagen geleden

Reactie op ZorgzameTulp529307

Hi, ik woon in redelijk groot tiny house (niet op wielen) dus niet echt ver ...
Nou toevallig reageert iemand net dat veel spullen overbodig zijn en dat je in het eerste jaar prima een kinderwagen kan missen!

2 dagen geleden

Ik heb geen tinyhouse/camper maar wilde ook liever niet teveel onnodige spullen. Nu is “dragen” heel leuk en gezellig maar zeker in de zomer soms erg warm voor beide en na n tijdje ook minder fijn voor je rug :) Ik zou eens kijken naar de joolz air of soortgelijke buggy’s (yoyo). Die zijn superklein op te vouwen en hebben ook baby/lig versies die je ook kunt huren via tiny library dus ook duurzamer dan kopen. Wij hebben de buggy altijd ingevouwen als we thuis zijn, scheelt hoop ruimte!