5 Reacties

4 jaar geleden

Nou heel toevallig, maar ik ben precies hiervoor vandaag bij de kinderarts geweest. Hij is bijna nooit ziek, maar ik kan het aantal echte vaste luiers van onze zoon op 1 hand tellen. Ook ik heb peuterdiarree gehoord, maar toch wilde ik dat ze er eens naar gaan kijken. Ik moet dus komende week wat ontlasting in gaan leveren. Tot die tijd is mij geadviseerd om meer vettige producten te geven(volle melk ipv halfvol of zelfs lactosevrij wat die van ons kreeg omdat ik bang was voor lactoseintollerantie), alles volkoren en GEEN suikervrije alternatieven. Schijnt dat er dan weer een stofje ingedaan wordt wat diarree in de hand kan werken. Tot slot ook bij vruchtsappen uit de buurt blijven. De ontlasting gaan ze checken op vetten,zuren en parasiet. Ik ben benieuwd of er wat uitkomt. Mocht dit niet het geval zijn, dan gaf de arts aan dat er ook nog naar de schildklier gekeken kon worden. Heel veel succes met jullie zoon! Ik hoop dat het bij beide kids niks geks aan de hand is

4 jaar geleden

Reactie op Grgn89

Nou heel toevallig, maar ik ben precies hiervoor vandaag bij de kinderarts ...
Wat fijn een reactie te krijgen, en dan ook nog met een bekend verhaal. Dat van de vettige producten zal ik ook eens gaan proberen, wie weet zie ik daar verandering in. De vruchtensappen was inderdaad al bekend. Hopelijk word het voor jullie ook duidelijk na het onderzoek. Wij duimen mee, en hopelijk niets geks! Hoor graag je verdere verloop 馃槉

4 jaar geleden

Reactie op Grgn89

Nou heel toevallig, maar ik ben precies hiervoor vandaag bij de kinderarts ...
Hoi hoi, Ik was nieuwsgierig of u al uitslagen binnen had? N.a.v mijn vraag op dit forum. Hopelijk gaat alles goed.

4 jaar geleden

Reactie op J-M-X

Hoi hoi, Ik was nieuwsgierig of u al uitslagen binnen had? N.a.v mijn vraa ...
Hee! Nog niet echt, ik moet nog een keer een test doen. Het bleek wat vettig ( maar mijn zoon eet weinig vet dus is raar) maar was minimaal. Normale waarden zijn onder 0.10, hij had 0.11.... Verder geen parasiet, geen lactoseintollerantie of geen glucoseafwijking... We blijven doorzoeken.. Is er bij u verandering ?

4 jaar geleden

Toevallig vandaag uitslag gekregen, juist veel 'gezonde' vetten aanbieden, maar onze zoon eet bijna niets 馃槄 en voor de rest zijn bloed en ontlasting niks raars. Dus wordt het nu inderdaad onder het kopje peuter diaree gestopt, en over een half terug komen...... Hopelijk komt er bij uw zoontje niets geks uit.