48 Reacties
5 jaar geleden
Wij zitten met hetzelfde probleem. Op dit moment een luierbroekje maat 4 van kruidvat en daar overheen een luier maat 5 van kruidvat, maar de bovenste luier vangt heel vaak niks op (deze is dan nog droog, maar de romper en slaapzak nat). Ook al achterstevoren geprobeerd, maar helaas. Ik lees dus heel graag mee!
5 jaar geleden
Zelf gebruik ik op dit moment pamper baby dry - maat 5. Was al vrij snel over op maat 5, terwijl Toby nog niet op dat geadviseerde gewicht zat (denk al met 9.5 kg). Deze sloot beter aan, waardoor er minder vaak ontlasting boven de luier uitkwam (daar hadden wij toen meer last van dan de doordrenkte luiers). Ook leek het meer vocht te vangen.
Daarnaast zie ik ook dat er een + lijn is bij verschillende merken, deze zouden ook meer vocht kunnen dragen. Wij hadden die niet nodig, dus geen ervaring mee.
Denk dat we binnenkort misschien alweer naar maat 6 gaan. Weet alleen niet wat zn gewicht nu is, denk rond de 11 kg. (En hij is bijna 16 maanden). Wanneer 6 nog te groot blijkt te zijn, kunnen we die altijd later nog gebruiken wanneer ze wel goed aansluiten 🙂
5 jaar geleden
Reactie op Reneetje54
Pamper nappy pants maat 6.. iets anders ging echt niet helaas
Dank voor reactie! Zijn die broekjes dan wel niet heel groot? In feite 2 maten groter namelijk. Of heeft je kindje sowieso een iets grotere maat. Ons meisje is wat aan de kleine kant, loopt kledingmaat achter zegmaar.
5 jaar geleden
Reactie op LiVe
Zelf gebruik ik op dit moment pamper baby dry - maat 5. Was al vrij snel ov ...
Dank voor reactie. Ik heb wel van dezelfde maat die ze overdag draagt, maat 4 dus, de Pamper Baby Dry geprobeerd, ook achterstevoren. Die waren nog erger doordrenkt helaas dan bijv. die van Kruidvat of Berengoed. Dus vrees dat dat hier ook niet gaat werken, ook al zou ik een grotere maat dan nemen.
5 jaar geleden
Wij hebben wasbare luiers en tegenwoordig gewoon de luier extra dik gemaakt voor de nacht. Vriendinnen heb ik positief gehoord over die nappy pants. Ook doen we nu iets minder drinken bij en na het avondeten.
Onze man (16 maanden) begint nu veel ineens te plassen, soms hele tijd bijna geen plas en dan weer in no time volgeplaste luier. En ook heerlijk zijn eigen wil aan het ontdekken, waardoor hij in zijn blote kont wil rondlopen. Wij hebben toen wel een pot op zijn kamer gezet en nu mag hij af en toe even bloot lopen voor een kwartiertje. Dus ook de pot geïntroduceerd en daar dan een boekje op lezen of de knuffel op gezet. Tot onze verbazing in die twee weken toch al 4 plasjes op gedaan. En zeker zo'n plasje voor het slapen scheelt wel in de luier.
5 jaar geleden
Reactie op Mary86
Wanneer drinkt je kleintje voor het laatst en hoeveel. Miss dat je daar iet ...
Ja dat lukt niet echt om daarmee te schipperen. Ze krijgt vlak voor slapen gaan nog wel een flesje warme melk. Ja wel redelijk flesje. Ze heeft er wel altijd echt nog even behoefte aan. Avondeten doen we hier wel redelijk laat (beginnen tussen 18 en 18.30 uur). Daarbij heeft ze niet hele grote drinkbehoefte. Flesje krijgt ze dan tussen 19.30 en 19.45 uur en daarna tandjes poetjes en ligt ze rond 20.15 uur in bed.
5 jaar geleden
Hi, wij hebben een jongetje van 14 maanden en ook snel het probeem dat zijn nachtluier doorlekt. Tot nu toe werkt pampers een maat groter dan zijn maat overdag het beste. Valt mee hoe groot deze vallen.
5 jaar geleden
Reactie op Annemarijn
Hi, wij hebben een jongetje van 14 maanden en ook snel het probeem dat zijn ...
Hij is ook klein van stuk trouwens. Overdag kruidvat maat 5, nacht pampers maat 6. :)