13 Reacties

6 jaar geleden

Voor zover ik weet neemt de kans op een miskraam flink af na de 12e week. Waardoor weet ik niet, maar dat is wel waarom er vaak dan pas serieus over gedaan wordt. Ikzelf vind die eerste 12 weken juist best wel pittig omdat je 'in stilte' al die kwaaltjes ook niet mis zijn.. 馃槓

6 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde 5 miskramen gehad en nu 6+4 zwanger en daar zelf ontzettend blij en trots op en wil het dus van de daken schreeuwen. Maar mijn moeder kon ook niet echt blij reageren aangezien ze het nog heel vroeg vind. Maar ik ben blij, bij mij voelde het goed dus ik vertel het gewoon als dat voor mij goed voelde 馃槉

6 jaar geleden

Ik heb het alleen m'n beste vriendin en mn man verteld om het te delen, m'n ouders vertellen we het als we de 1e echo hebben gehad dan weten we iets meer. En weet ik dat m'n ouders ook wat "leuker" zullen reageren.

6 jaar geleden

Mijn zoontje had afgelopen zondag een koortsstuip gehad,het wad zo eng en we moesten nachtje ziekenhuis blijven. Na deze gebeurtenis ben ik gaan beseffen dat het leven heel kort kan zijn. En heb voor mezelf besloten dat als mijn eerste echo goed is, om het bekend te maken. Garantie heb je zowiezo niet. Het kan vroeg mis gaan. Maar ook later.

6 jaar geleden

Reactie op Ayse28

Mijn zoontje had afgelopen zondag een koortsstuip gehad,het wad zo eng en w ...
Brr, heftig! Gaat het nu weer beter met je zoontje?

6 jaar geleden

Volgens mij zijn dan de meest belangrijke organen aangemaakt. Dus dan is de kritieke fase een beetje voorbij. De celdeling gaat in een gigantisch tempo natuurlijk en daarbij is de kans groter dat er met de deling een foutje optreedt.. daarna groeit je kleine appel wat rustiger volgens mij en is het vooral gewoon groter en sterker worden 馃榿

6 jaar geleden

Reactie op Nikita

Brr, heftig! Gaat het nu weer beter met je zoontje?
Was zeker heftig, vooral eerste keer dacht dat ik hem kwijt zou raken. Maar gelukkig gaat het weer beter met hem alsof er niks is gebeurd.

6 jaar geleden

Het is inderdaad omdat het vaak voor de 12 weken misgaat. Persoonlijk vind ik het stilhouden heeel erg moeilijk. Ben nu 4+3 en alleen mijn partner weet het. Het liefst vertel ik het mijn zussen en moeder omdat als het misgaat ik ook steun van hun wil. Maar ergens wil ik ook eerst het hartje zien kloppen...lastig dus 馃槵

6 jaar geleden

In de eerste 12 weken heb je inderdaad de meeste kans op een miskraam.. Ik ben zelf 6 weken en heb bij de positieve test bij ongev 4wk direct aan mijn ouders en broer verteld! Ze waren super blij, zo leuk om te zien.. ik wil het aan mijn familie vertellen als wij over 2 week de eerste echo hebben (als alles hopelijk goed is met de kleine) Ik denk als het dan mis gaat.. heb je ook weer steun van je familie wat ik ook belangrijk vind! En het kan later in de zwangerschap ook verkeerd gaan of na de geboorte.. Niet te veel bij nadenken en doen waar je je goed bij voelt! 馃グ

6 jaar geleden

Mijn vlk zei bij de vorige zwangerschap bij de 9 weken echo dat de kans op een miskraam minimaal was toen de echo goed was. Dat konden ze vroeger ook nog niet zien natuurlijk

6 jaar geleden

Reactie op heleenbeuving

Mijn vlk zei bij de vorige zwangerschap bij de 9 weken echo dat de kans op ...
Ik begreep ook van een vriendin die het met 10 weken vertelde dat, dat de nieuwe 12 weken is zeg maar 馃槃 idd beter te zien e.d.

6 jaar geleden

Reactie op Joset

Het is inderdaad omdat het vaak voor de 12 weken misgaat. Persoonlijk vind ...
Ik heb het daarom mijn beste vriendin en een collega verteld. Op het werk snapt iemand me en met mijn vriendin kan ik er uren over kletsen. Dat maakt het al minder erg! Ik kan m'n mond ook niet houden en zeker zo savonds niet.. Echt een opgeblazen dikke buik

6 jaar geleden

Wij hebben in maart/april 2 goede en mooie echo's gehad 7,5 en 9,5 weken zwanger. Helaas bleek met de termijn echo dat het rond week 10 het vruchtje gestopt is met leven. De 12 weken grens is wat ons betreft dus best belangrijk