10 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb helaas geen tips want hetken dit mega erg. Mijn dochter is ook 2,5 en eet sinds 2maanden ongeveer ook mega slecht. Avondeten niet willen eten, maar natuurlijk uiteindelijk wel koek oid. Merk wel dat ik de 'strijd' zat ben en niet meer aanga als ze niet wil eten.. dus ik volg graag mee!
2 jaar geleden
Je zou eens bij solidstarts (insta en website) kunnen kijken? Zij hebben een course en op hun kanalen veel informatie over peuters en het weigeren van eten.
Verder is onze visie idd ook geen strijd. Eigen keuze. Je krijgt wat er is en anders eet je niet.
2 jaar geleden
Reactie op ClaudiaNoëlle
Ik heb helaas geen tips want hetken dit mega erg. Mijn dochter is ook 2,5 e ...
Jaa nou zo gaat 't hier dus ook snoep koekjes fruit en brood prima maar dat avondeten
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde! Pff word zo moe ervan.. ik heb de strijd opgegeven en geef haar maar een boterham en extra fruit🥴
VRIEND
één jaar geleden
Same here! Groentesmoothie in de middag bij de lunch als aanvulling..
één jaar geleden
En als je haar smiddags warm geeft? (Restje van de vorige dag). Misschien is ze te moe s avonds. En als ze naar de opvang gaat kan je dat misschien in het weekend proberen? Ik laat mijn dochter in het weekend vaak helpen met koken, dan eet ze stiekem ook al veel tijdens het koken
één jaar geleden
Hier leggen we standaard ook wat rauwkost op haar bord (snoeptomaatjes, komkommer, wortel, paprika). Met daarnaast een schep van ons eten. Tsja misschien ontmoedigt het om de rest ook te eten maar zo krijgt ze iig vitamine binnen en toe een bak volle yoghurt... Helpt mij om idd de strijd te vermijden..
één jaar geleden
🤔misschien even niet zo veel nodig? Of gaat ze naar de opvang waar ze laat op de dag nog een maaltijd krijgt?
Hier krijgt de kleine bij de creche nog rond 15.00 uur broodmaaltijd.
Sinds een week ( nu 2 jr en 8mnd) superveel eten plotseling. Hiervoor toch een maandje amper.
Hij vraagt nu zelf om ontbijt en avondeten. Geeft aan dat hij trek of honger heeft.
Denk dat hij dan weer even een groeispurtje heeft..