5 Reacties

2 jaar geleden

Is toch niks mis mee om langs te gaan? Met dit soort dingen is het hoe vroeger hoe beter. ( 10 woordjes is niet veel op deze leeftijd, maar misschien heeft hij geen interesse om te praten )

2 jaar geleden

Gaat je kindje al naar de peuterspeelzaal/crèche? Mijn zoontje van ongeveer dezelfde leeftijd praat ook niet veel. Hij verstaat wel alles. Het consultatiebureau vond het nog normaal omdat hij ook twee talen thuis hoort, en erg actief is en interesses wellicht ergens anders liggen. Ook weet hij dat wij hem snappen, en bij een peuterspeelzaal zal hij zich toch moeten laten horen om aan te geven wat hij wil. Ze zei dat hij na 3 maandjes peuterspeelzaal wel voortgang zal boeken, en anders een logopedist. Maak je niet al te druk, ik hoor van super veel mensen dat jongens toch wat later zijn en ik vind 2 jaar ook nog wel vroeg om alles maar al te moeten. Komt goed!

2 jaar geleden

Hier sinds 26 mei 2 en zegt alleen maar : mama, papa, baby, nee ja, appel, banaan, boom, ei 😂

2 jaar geleden

Toen ons zoontje net 2 was half juni begonnen ze ook over logopedie.. thuis kletste die al wel vanalles, veelal onverstaanbaar… maar inmiddels ruim 2 maanden verder en hij kletst luid en duidelijk de oren van je hoofd. Iedere dag komen er woorden bij en de 2-3 woords zinnen komen ook steeds meer Ik zou het nog lekker even aankijken. Het gaat vanzelf, kennelijk voelt hij nog niet de noodzaak om te gaan praten, en maakt hij alles op zijn manier duidelijk. Dat was hier namelijk wel het geval.

2 jaar geleden

Mijn zoontje praat ook weinig. Ook in juni 2 geworden. Hij zegt losse woorden en namen, maakt dierengeluiden en zegt een paar kleine zinnen. Volledig begrip van wat wij zeggen. Wij zijn in november vorig jaar ( hij was nog geen 1,5 jaar oud) al naar de logopedie doorverwezen, maar gaan pas sinds april met hem (ivm wachttijden en zware ooronstekingen/buisjes). Hij gaat nu sinds een jaar ook naar de opvang. Logopedie, cb, ziekenhuis en opvang maken zich zorgen dat hij te weinig praat en vinden dat hij voor verder onderzoek door moet. Ik persoonlijk maak mij minder zorgen. Hij is een jaar lang erg ziek geweest en heeft zeker 20 oorontstekingen gehad. Ik begrijp dus wel dat hij minder ontwikkelt is qua spraak. Het is lastig als je continu te horen krijgt dat je kind achterloopt. Ik zou logopedie wel aanraden. Je krijgt zelf ook wat handvaten.