4 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk dat zo een fase normaal is. Ons zoontje zat ook in zo een fase waarin hij niets meer wil eten. Vooral met zn fruit is het een ramp. Maar het is al terug veel verbeterd. Blijven volhouden was bij ons de boodschap. Want als hij het ervoor wel at, dan kon hij dat nu ook weer. En dat lukt al redelijk goed nu. Is natuurlijk geen garantie dat dit de methode is die ook bij anderen lukt he. :) En als je kindje er goed uit ziet, goed functioneert en goed groeit, dan zou ik me niet zo bezig houden met de richtlijnen. Wij kijken hier al maanden niet meer naar. Hij geeft zelf aan wat hij kan eten en wanneer hij genoeg heeft. En hij groeit als kool. 😊

2 jaar geleden

Het hoort inderdaad een beetje bij de leeftijd. Vanaf 1,5 ongeveer worden ze selectief. Gaan ze ook autonomie zoeken romdom eten. Kan even duren. Daarnaast hebben ze wat minder nodig, de allereerste mega groei is achter de rug. Keuzes aanbieden kan helpen en altijd iets op het bord waarvan je weet dat je kind het lekker (vond).

2 jaar geleden

Ohh hier is het ook zo'n drama! Voorheen kon hij 20 worteltjes eten op een avond. Hij vond ze zoooo lekker! Nu hebben we geluk als hij er 1 opeet.. En andere groentes e.d. raakt hij helemaal niet meer aan. Brood hetzelfde verhaal. Soms wil hij nu wel met chocopasta maar laat ook opeens zn korstjes liggen. Wij hebben nog nooit 1 korstje laten liggen en hij gaat niet naar de opvang dus hij kan het niet van een ander hebben gezien. Maar nu opeens geen korsten meer dus. Ik weet het ook niet meer hoor!

2 jaar geleden

Reactie op Minienmama

Ohh hier is het ook zo'n drama! Voorheen kon hij 20 worteltjes eten op een ...
Hier gaat ze wel naar de opvang en daar eet ze prima. Groepsgedrag denk ik😅