16 Reacties
2 jaar geleden
Ben ik ook benieuwd naar. Onze kleine komt 's avonds steeds slechter in slaap, is niet meer moe tussen de middag maar slaapt uiteindelijk nog wel n uurtje. Ik hou het slaapje het liefst vast maar gezien het in slaap vallen 's avonds...
2 jaar geleden
Mijn zoontje (bijna 21mnd) slaapt wel nog in de middag zeker 1,5 á 2 uur van 11:30 tot 13:30 ongeveer & gaat om 20:00 s’avonds weer naar bed. Ik merk idd ook dat als ik bijvoorbeeld hem niet genoeg activiteiten laat doen dat het dan moeilijker is om hem s’avonds in bed te krijgen, maar nu ga ik dus echt bewust meer met hem buiten spelen of met andere kindjes spelen met het lekkere weer & is hij s’avonds ook wel echt weer moe.
2 jaar geleden
Hier geen middagdutje meer helaas, maar om 18.00 naar bed☺️ en slaapt tot 7.30 uit.
2 jaar geleden
Normaal van 12 tot 3 lekker slapen en dan weer van 7 uur savonds tot 6uur smorgends.
Momenteel helaas weer 2 middag slaapjes. Hij heeft een mooie combi van corona, doorkomende tanden 38,5 koorts en spuit diaree, en 4 dagen bijna niets eten. Haha dus ik vergeef hem daarvoor wel haha.
2 jaar geleden
Hier slaapt onze dochter thuis 1 tot 1.5 uur smiddags.... en op de kinderopvang standaard 3+ uur en moeten ze haar wakker maken.😵
2 jaar geleden
Jeetje zo lekker veel slapen jullie kindjes.
Hier 21 mnd en op de creche slaapt hij middag. Meestal 2 uurtjes.
Thuis slaapt hij ochtend half uurtje, middag 2 uurtjes of soms middag 0 niks. Dan wordt hij tegen einde middag vervelend en dan laat ik hem een uurtje slapen als het lukt.
Avond is meestal 20 tot 5.30 uur
2 jaar geleden
Reactie op Okkie
Jeetje zo lekker veel slapen jullie kindjes.
Hier 21 mnd en op de creche s ...
Is het dan niet een idee om hem in de ochtend niet meer te laten slapen? Rond deze leeftijd kunnen ze makkelijk naar 1 slaapje 😀. Dan zal je zien dat hij in de middag waarschijnlijk langer gaat slapen.
2 jaar geleden
Onze dochter wordt 1 juni 2 jaar en slaapt in de middag van 12:30-15:30 uur. Gaat in de avond om 1900 u naar bed en slaapt tot 0900 uur
2 jaar geleden
Hier ook 1tje die in Juni 2 wordt. Op het KDV geen slaapje meer. Thuis ene dag wel andere dag niet. Vind t ook wel lekker als we t een dagje op uit gaan dat we dan geen rekening meer hoeven te houden met dr slaapje. In de buggy etc heeft ze namelijk nooit geslapen 😂😅 wakker tussen 7 en 8. Naar bed ook tussen 7 en 8
2 jaar geleden
Reactie op Juni-20
Is het dan niet een idee om hem in de ochtend niet meer te laten slapen? Ro ...
Ja misschien wel weer proberen. Hij had een tijdje alleen middagslaap en paar maanden geleden was hij plots zo oververmoeid met een grote sprong. Toen hadden we paar maanden gebroken nachten en moest ik de ochtend dut weer introduceren. Om die vermoeidheid weer wat weg te werken...
Dank voor de tip. Want idd weer een idee om terug te gaan naar 1 middaagdut 😀