30 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Indrah
Ik geef borstvoeding ik weet niet wat jij geeft maar mijn zoontje van 9 maa ...
Sorry helemaal vergeten erbij te zetten ze krijgt borstvoeding uit een flesje Ik kolf fulltime. De laatste fles krijgt ze trouwens 18: 45
5 jaar geleden
Hai, onze zoon is 9 maanden en heeft zoiezo nog 1 nachtvoeding, soms 2. Merk dat het er heel erg vanaf hangt hoeveel hij gedurende de dag heeft gedronken of hij snachts nog komt. Snap wel dat je na al die maanden graag een goede nachtrust wilt:) Drinkt ze het flesje goed leeg en gaat ze daarna lekker slapen? Dan zal ze m vast wel nodig hebben denk ik? Soms is er idd een groeispurtje of tandjes/ andere onrust. Een flesje kan dan geen kwaad, zeker als je daarna zelf ook lekker kan slapen;)
5 jaar geleden
Ik geef borstvoeding, rond 1930/ 20 uur laatste keer drinken en dan naar bed. Vlak voordat ik naar bed ga, rond 2230, krijgt ze nog een droomvoeding. Die laatste wil ik er af halen, ze werd gisteren voor de tweede keer in korte tijd weer per ongeluk wakker en dan duurt in slaap vallen weer 1,5 uur😅 . Baby is ook 9 maanden.
5 jaar geleden
Onze zoon sliep met 4.5 maand door van 19;00 tot 07:30 zonder voeding. Dronk overdag genoeg volgens cb dus niet nodig om wakker te maken. Met 7 maanden heeft hij 1 week de voeding weer nodig gehad, en vorige week ook weer een week snachts elke nacht wakker met honger. Ik denk groeisprongetjes. Komt en gaat weer over bij ons.. hij is volgende week 9 maanden. Succes!!
5 jaar geleden
Ik heb hier het zelfde. Onze dochter wordt ook nog veel wakker in de nacht. Ze is ook 9 maanden.ze wil dan ook echt niet slapen zonder te drinken. Hoe vaak we ook geprobeerd hebben om het niet te doen. Dat resulteert in 4 keer eruit IPV een keer.
Inprincipe heeft ze geen nachtfles en over een paar weken geen avond fles meer nodig. Maar ik volg het tempo van onze dochter. Het cjg zegt dat het dan gewenning wordt. Een flesje om weer in slaap te komen. Ze gaven toen het advies om water te geven. Maar mijne drinkt dat niet snachts. Lauwe baby thee uit thermus kan ook georobeerd. Dat ging iets beter. Ik geef ook borstvoeding uit fles (kolf ook fulltime) maar heb toen de keus gemaakt om snachts water met 3 schepjes kunstvoeding te geven (Veel minder dan moet ) zodat ze water met een smaakje heeft. En dat drinkt ze wel. Zo wil ik afbouwen naar twee schepjes en dan naar één en dan alleen een beetje water.
Misschien heb je er iets aan. Succes
5 jaar geleden
Oh joh... Ons zoontje gaat ook op en af met nachtvoeding. Soms slaapt die een paar nachten door, dan opeens wil hij ‘s avonds een fles, dan niet meer maar vroeg in de ochtend. Ik geef er gewoon aan toe. Hij drinkt alle flesjes altijd (bijna) leeg dus dan zou hij het wel nodig zijn.
5 jaar geleden
Hier is het gewoon lastig te peilen want ze huilt zoiezo elke nacht minstens 6 a 7 x.. dat we haar een speen geven.. maar dat zijn dan de goede nachten! Dus vraag me echt af of dat dat dan alleen om de speen is... ene x zit er 20, 30, 45, 1uur , 1,5/2uur tussen.. geen pijl op te trekken. En afgelopen nacht 3:30 voeding gehad en toen tot 6:30niet gehoord 🤔
5 jaar geleden
Reactie op AnnelotteBraams
Ik heb hier het zelfde. Onze dochter wordt ook nog veel wakker in de nacht. ...
Ja dat hebben wij ook zo gedaan... dit is eigenlijk na al een paar weken geen nachtvoeding gegeven meer te hebben zo extreem geworden 🤗
VRIEND
5 jaar geleden
Als eerste: het kan hartstikke goed dat ze de voeding de laatste maanden niet nodig had en nu wel weer. Dus je hoeft niet te twijfelen of je dan met terugwerkende kracht iets niet goed hebt gedaan! ❤️
Ten tweede; nachtvoedingen komen en gaan soms ook. En voor jou kan het misschien voelen als ‘die fase hebben we toch al afgesloten ‘, dus dat je dan gaat twijfelen begrijp ik echt goed.
Maar het is volkomen normaal dat iets als een extra voeding nog weer voorbij komt. Bij tandjes, bij groeien, bij troost...en als je kleintje door een extra beetje voeding in de nacht weer een paar uurtjes doortrekt zou ik dat lekker geven! Zonder je druk te maken of je nu weer terug in de tijd gaat zeg maar.
Ik zou wel proberen het bij een kleine voeding te houden (ik las dat je gekolfde melk geeft dus je kan de hoeveelheden zien), en de voeding dan niet te gaan ophogen. Dan eerder de nadruk op overdag her en der de bijvoeding of porties melk wat ophogen.
Zet hem op en succes met de korte nachten 😴 - pittig hè al dit soort dingen met chronisch slaapgebrek 💤
5 jaar geleden
Reactie op dorienl89
Onze zoon sliep met 4.5 maand door van 19;00 tot 07:30 zonder voeding. Dron ...
Ons dochtertje wordt sowieso elke nacht huilend wakker om haar speen en dit echt heel erg veel per nacht, Vandaar dat ik dus niet weet wanneer ze nou echt voeding wil ja als ze de speen niet meer accepteert en maar blijft huilen dan geef ik haar voeding, maar vraag me af of ze dan huilt om de speen heel de nacht al daarvoor of dat ze een soort van honger heeft ofzo . Ze had al weken lang geen nachtvoeding meer en dit is nu al 4 maanden zo extreem qua telkens speen geven.. ze slaapt dan wel weer verder maar komt korte tijd later weer.. ene x duurt dit langer dan de andere keer... vind zo lastig... Ik vraag me af wat ze zou doen als ik haar wat eerder in de nacht een voeding zou geven in plaats van de speen. Ook al zou ze met speen in misschien wel weer 2 uur doorslapen.. dat weet je natuurlijk niet van tevoren en dat vind ik zo lastig eraan
5 jaar geleden
Reactie op mamavan3meiden
Als eerste: het kan hartstikke goed dat ze de voeding de laatste maanden ni ...
Thnx voor je lieve reactie!
Ja overdag krijgt ze 3 flessen waarvan de ochtend fles 220 , tussen de middag een boterham met 170fles en savonds 220fles . De hapjes 200 fruit 200 groenten en als middag tussendoortje nog 100ml dreumes vla dus dit lijkt al aardig wat.. maar misschien dat dit even een fase is idd
5 jaar geleden
Ik lees dat je er veel uit moet voor de speen, heb je al geprobeerd om de speen aan een knuffeltje vast te knopen? (Los van die voedingen he) Ik kon er namelijk ook vaak uit voor de speen, sinds 3 maanden nu alweer heb ik hem vast geknoopt aan zn knuf (kikker knufdeldoekje van happy horse). En hem daar overdag ook mee laten oefenen. Nu zoekt hij zijn knuffel zelf in zijn bedje en zo dus ook zijn speen. Heel soms ligt hij te ver weg door het draaien dan ga ik hem toch geven maar dit scheelde echt zo enorm veel!
En wat die voedingen betreft, wij hebben ook een tijdje een 60/90 cc fles gegeven gewoon liggend in zijn bedje (in het donker) als hij erom vroeg, vaak viel hij dan bij de laatste slokjes alweer in slaap.
5 jaar geleden
Reactie op Maris123
Ik lees dat je er veel uit moet voor de speen, heb je al geprobeerd om de s ...
Dit ga ik proberen dank je!
5 jaar geleden
Dit ga ik proberen dank je!
Bij ons heeft een zacht speenkoord ook geholpen. Ze kan nu het doekje zoeken en dan trekt ze eraan tot ze haar speen heeft en stopt deze dan in haar mond. Doordat er een clipje aan zit kan ze m ook niet kwijtraken. Verder zou ik eerder voor een voeding gaan en dan lekker slapen, dan dat jullie er om de haverklap uitgaan. Succes!
5 jaar geleden
Reactie op MamaBB
Bij ons heeft een zacht speenkoord ook geholpen. Ze kan nu het doekje zoeke ...
Hoop dat ze dan wel zelf gaat zoeken haha.. ze huilt meestal met haar ogen dicht .. dus vermoedelijk half slapend 😅
5 jaar geleden
Hi! Qua nachtvoedingen herkenbaar hoor! Dan slaapt ze weken door en dan heeft ze opeens weer een paar nachten achtereen een nachtvoeding nodig. Mijn zoontje had destijds precies hetzelfde, tot ongeveer de leeftijd van 1,5 jaar. Volgens mij is dat heel normaal! Ik denk dat ze dan net weer een sprongetje maken en even wat meer voeding nodig hebben. Geen zorgen om maken! ☺️. En goede tip indd van dat knuffeltje aan de speen. Hier gebruiken we een hydrofiel spuugdoekje aan de speen. Werkt ook perfect! Succes!
5 jaar geleden
Mijn kindje is negen maanden en komt soms nog wel twee keer voor een fles ‘s nachts als hij niet lekker is/tandjes krijgt/ whatever. Hij is heeeel actief en zal het wel nodig hebben denk ik dan. Ook wij hebben wel eens geprobeerd speen te geven, maar dan wordt hij inderdaad steeds wakker. Ik hoor ook echt zijn maagje knorren ‘s nachts dus bij ons is het wel duidelijk 🤣
Maar goed, volgens mij ben je beter af met 1 nachtvoeding dan met 8 keer een speen geven dus ik zou het gewoon even een paar nachten testen en je er niet te druk over maken!