6 Reacties
2 jaar geleden
Bij ons moet hij blijven zitten tot papa gedaan heeft met eten en dat is een beetje sadistisch want papa eet ontzettend traag. Mijn zoon is enorm ongeduldig. Ik ook trouwens... dus het is een oefening voor ons beiden en het lukt hem steeds beter. Mij ook 😂 We gaan wel heel actief met hem in gesprek en soms hebben we echt nog leuke gesprekken. Etenstijd is hier ook etenstijd: geen speelgoed of ipad of dergelijke dus. Maar met de juiste vraagjes kunnen we hem meestal wel afleiden. Tis echt oefenen maar ik geloof wel dat we er later de vruchten van zullen plukken.
2 jaar geleden
Reactie op Gorecki
Bij ons moet hij blijven zitten tot papa gedaan heeft met eten en dat is ee ...
Dank je voor je antwoord! Misschien toch echt even doorzetten inderdaad.. dat zullen heuse driftbuien worden ben ik bang, haha. Maar komt vast goed. Dank je nogmaals!
2 jaar geleden
Onze dochter vind het ook wel eens lastig. Bij ons helpt de time timer. Als zij klaar is met eten en wij nog niet zetten we die op een paar minuutjes, zegt ie ‘piep-piep’ mag ze van tafel.
Je zou ook de time timer op een kwartier kunnen zetten, of hoe lang je kindje meestal over het eten doet. Een time timer is heel visueel, is er nog rood, zitten we aan tafel, maakt ie het geluidje, mag je van tafel.
2 jaar geleden
Reactie op Floor92
Onze dochter vind het ook wel eens lastig. Bij ons helpt de time timer. Als ...
Wat een goed idee! Is dit een speciale timer? Of gewoon een soort keuken timertje?
2 jaar geleden
Reactie op Kayleighelyse
Wat een goed idee! Is dit een speciale timer? Of gewoon een soort keuken ti ...
Je hebt ‘echte’ time timers, die worden ook op veel scholen en BSO’s gebruikt. Die zijn er in verschillende formaten en prijzen.
Een ouderwets kookwekkertje heeft hetzelfde effect maar is minder visueel.
Even ‘time timer’ intikken op bol.com en je hebt een breed aanbod! Grote, echte, staan nog wel eens op marktplaats. 😁
2 jaar geleden
Reactie op Floor92
Je hebt ‘echte’ time timers, die worden ook op veel scholen en BSO’s gebrui ...
Dank je!!