31 Reacties
5 jaar geleden
8.00 fles
10.00 fruithap
12.00 fles met stukjes boterham
16.00 fles
18.00 groent hap
19.30 fles
20.00 bed tot 08.00 in de morgen.... Dit doe ik al vanaf 4 maanden zo.... Is via het cb
5 jaar geleden
Reactie op Corina-mike
8.00 fles
10.00 fruithap
12.00 fles met stukjes boterham
16.00 fles
18.00 g ...
Ze is nu 6 maanden... Trouwens en ze doet het op dit schema geweldig... En in de flessen gaat 180+6
5 jaar geleden
8 uur fles
11 uur fruithap + boterham
13 uur fles
16 uur fles
18 uur groentehap
19.30 uur fles
Hoeveel groentehap/fruithap geven jullie? Ik doe meestal een half potje per fruithap/groentehap (6+ maanden potje)
5 jaar geleden
Wij geven vanaf 4 maanden, nu bijna 6 maanden. We geven tot nu toe gewoon uit een potje. We zijn begonnen met groente (wortel, pastinaak, pompoen, bloemkool, erwtjes) en in het begin echt een paar hapjes.
Na een week of 3 ook fruit toegevoegd (appel, pruim, peer, perzik).
Meestal geven we fruit in de ochtend en groente in de middag. Tijdstip verschilt en ligt aan haar dutjes.
Ik verdeel een potje over een mini muffin vorm (ijsblokjes kan ook) dan per dag een aantal ontdooien. We geven steeds meer, op aangeven van ons meisje. We gaan nu richting 60-70 gram per hapje.
5 jaar geleden
Wij geven ook vanaf 4 maanden fruit en groente hapjes. Onze kleine meid is nu 5,5 maand. Wij gebruiken Olvarit (vaak op internet mooie aanbiedingen).
In de ochtend geven we fruit 6 lepels (bijna half potje) en in de middag groente hapje 6 lepels. Dit gaat erg goed 😊 gemiddeld doen we 2 dagen met een 1 potje fruit en 1 potje groenten. Zodra ze hier goed gewend aan is en stukjes mag krijgen dan ga ik vers maken. Maar voor nu appelmoes suspensie vind ik wel prettig! ☺️
5 jaar geleden
Reactie op Ilya30
Ik ben ook zoekende, ik doe de rapley methode sinds dit weekend. Doe 2x per ...
Ik doe ook Rapley en heel soms grof geprakt. Sinds een 3 weken... fruit moment in de ochtend: peer en appel (gestoomd), banaan en kiwi al gehad. Allemaal heerlijk!
Favorieten voor het groente moment s'avonds zijn: zoete aardappel, courgette, wortel. Bloemkool en broccoili zijn nog niet zo gewenst bij hem haha. Ook al pasta geproefd en een eimuffin met groentjes erin vind hij ook heerlijk.
Gewoon meegaan met de flow.. soms gaat het hem te langzaam en dan prak ik het grof. Maar meestal doen we Rapley.
Hier dus niets uit een potje. Succes ermee!
5 jaar geleden
Reactie op ADP
Ik doe ook Rapley en heel soms grof geprakt. Sinds een 3 weken... fruit mom ...
Hoe doen jullie dat met het glibberige fruit? Hier glijdt dat steeds weg uit die kleine handjes.
5 jaar geleden
Reactie op BolletjeBolletje
Hoe doen jullie dat met het glibberige fruit? Hier glijdt dat steeds weg ui ...
Dat klopt idd. Heb ik ook.. of hij knipt het fijn haha. Dan houd ik het stukje vast en dan laat ik hem wel zelf eraf bijten. Zodat hij wel zelf aanstalte maakt om het te gaan eten.
5 jaar geleden
Hoe vaak hebben jullie dezelfde groente aangeboden, voordat jullie een nieuwe smaak (groente) aanboden?
5 jaar geleden
Hoe vaak hebben jullie dezelfde groente aangeboden, voordat jullie een nieu ...
Ik deed in het begin 2 a 3 dagen achter elkaar hetzelfde
5 jaar geleden
Ik geef sinds 6 maanden 3 dagen hetzelfde, ik geef dit ook puur zonder andere dingen enkel soms vetstof (kokosolie) en maismeel voor te verdikken na de nieuwe 10 smaken in de maand meng ik deze smaken door elkaar nu heeft ze al gegeten : avocado,eigeel,courgette,zoete aardappel, pompoen,pastinaak,spinazie,kiwi, passievrucht, peer en banaan
Ik ga pas over op 2 verschillende maaltijden rond 7 of 8 maanden als ze grotere porties eet, bij straffe smake die ze eerst niet zo lekker vond deed ik wat borstvoeding onder en minderde zo tot het pure product
5 jaar geleden
Onze zoon vind zowel groente als fruit enorm lekker, al meteen vanaf 4 maanden.
Voor de dagen dat hij potjes eet: Hij is nu 5.5e maand en krijgt potjes fruit 6+. De kleintjes had hij niet genoeg aan. De helft eet hij sochtends en de andere helft smiddags. Savonds potje 6+ groente en gaat ook helemaal op. Vandaag begonnen met wat stukjes brood in de middag, vond hij ook heerlijk!
5 jaar geleden
Merken jullie dat het eten van vaste hapjes ervoor zorgt dat er minder melk wordt gedronken? Ik zoek naar handige tijdstippen zodat ze voor nu nog wel even haar melk blijft drinken. Ons kleine meid is bijna 6 maanden overigens.
5 jaar geleden
Reactie op Mississ
Als jullie het eten pureren of prakken doen jullie er iets van olie bij? Of ...
Ik heb een advies van de huisarts gekregen om een beetje olie derbij te voegen.