57 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Mississ

Hoe is het gegaan met jullie babietjes op opvang als ze daar al zijn gestar ...
Mijn zoontje heeft het helaas erg moeilijk op de opvang. Hij slaapt daar nog slechter dan thuis waardoor hij echt moe is😢. Op de opvang is het waarschijnlijk wel drukker dan bij een gastouder. Wij gaan nu ook kijken of een gastouder beter is voor hem. Hopelijk went je dochter snel!

4 jaar geleden

Reactie op Mississ

Ah ja wat fijn buikslapen! Dat wil ons meisje (helaas) niet. Gaat dan in de ...
Die ‘rondkijk stand’ is hier ook van toepassing.. papa wiegt hem nog af en toe in slaap

4 jaar geleden

Wow, dit is wel heel herkenbaar. Zie de volgende link: https://www.deschakel.info/oxytocine-schade/

4 jaar geleden

25 uur aan de oxytocine gehangen en een super slaper. Sliep met 3 maanden door van 20.00 tot 8.00 dus bij mij gaat deze vlieger niet op

4 jaar geleden

Reactie op nnnppp

Hier ook een baby van 6 maand die overdag max 2x 30 minuten slaapt sinds ee ...
Heel herkenbaar. Bij ons was de sleutel om hem overdag ook terug in donkere slaapkamer te leggen zodat hij geen prikkels meer binnenkrijgt en beter kan slapen. Tot nu toe lukt dat heel goed. 😊

4 jaar geleden

Hier ook een slechte slaper maar ik heb geen synt. oxytocine gehad.

4 jaar geleden

Reactie op Lotteten1990

Heel herkenbaar. Bij ons was de sleutel om hem overdag ook terug in donker ...
Wat fijn! Hier donkere kamer ook overdag en snachts. Helpt hier helaas niet.

4 jaar geleden

Hier ook een hele alerte dame. Ze kwam met haar ogen wijd open naar buiten. Ze slaapt heel wisselend en alleen in haar bed. Kinderwagen, maxi cosi en draagdoek hielden haar juist wakker. Zo is ieder kindje toch weer heel anders. Ik heb overigens geen oxytocine gehad tijdens mijn bevalling. Er moet me wel iets van het hart wat ik vrij zorgelijk vind: er worden nu een slaapcoach en een homeopaat aangedragen als bron voor dit verband, maar daar mag je geen conclusies uit trekken. Ik geloof dat deze mensen zeker veel mama's en kindjes helpen, dat voorop gesteld. En ik geloof ook dat hen dit opvalt in hun praktijk. Echter is dat geen vervanging voor gedegen wetenschappelijk onderzoek. Als epidemioloog kan ik je zeggen dat als er al een verband is, dat zeker niet betekent dat het ook een oorzaak betreft. En ik heb toch sterke twijfels bij een verband waarover breed een conclusie getrokken kan worden. Ik vind het verdrietig om te lezen dat er moeders zijn die zich door deze informatie schuldig en angstig zijn gaan voelen. Dat is sowieso niet nodig. Jij (of je arts of VK) heeft gedaan wat nodig was om je kindje zo gezond mogelijk te wereld in te helpen.

4 jaar geleden

Reactie op Sab444

Ik schrik hier heel erg van - mijn dochter is ook enorm alert en druk. Slaa ...
Niet schuldig voelen! Je hebt niets gedaan om je schuldig te voelen. Er is gedaan wat men op dat moment nodig achtte om je kindje geboren te laten worden. Wat ik in mijn andere reactie ook schrijf, als epidemioloog vind ik dit echt geen bewijs dat alerte baby's worden veroorzaakt door synthetische oxytocine. Dat kan echt niet zo gesteld worden! Hierdoor ontstaan gevaarlijke verhalen die een eigen leven gaan leiden. Soms zijn kindjes gewoon heel alert, soms hebben ze iets waar dat door komt, soms is het gewoon zo. Je kunt niet meer doen dan je best. En zo te lezen doe je je uiterste best. Berust erin dat dat goed is. Hier ook een meisje dat heel veel behoefte heeft aan (fysiek) contact. Nu begint de eenkennigheid en verlatingsangst bij ons en dat heeft de afgelopen weken betekent dat ze alleen bij ons wilde slapen. In bed was huilen, huilen, huilen. Wie ben ik om haar haar basisbehoeften te weigeren. Al kost me dat zeker 10 jaar van m'n leven 😉

4 jaar geleden

Reactie op Lotteten1990

Heel herkenbaar. Bij ons was de sleutel om hem overdag ook terug in donker ...
Zijn kamer is overdag ook donker, maar wordt na 20/30 min wakker en wilt dan niet meer slapen😅 als ik hem bij me hou op schoot zou hij langer slapen maar daar is simpelweg geen tijd voor met zijn oudere broer van 4 en de dagelijkse verplichtingen. Plus ik wil dit ook niet aanleren😅🤨

4 jaar geleden

Reactie op SGVS

Hier ook een hele alerte dame. Ze kwam met haar ogen wijd open naar buiten. ...
Ik hen het helemaal met je eens. Het is nooit mijn bedoeling geweest om mensen angstig te maken. Dat spijt mij. Ik was voornamelijk benieuwd of anderen dit herkenden of juist niet of er misschien meer van weten. Ook omdat ik niet weet of dit verband er is, vandaar ook de vraag breder gesteld. En er zijn zoveel babietjes met oxytocine ter wereld gekomen die niet alert zijn en zoveel alerte babietjes zonder oxytocine, dat dat al veel zegt. En voorop gesteld, hoe de bevallingen ook zijn gegaan, precies wat je zegt: jij (of arts of VK) heeft gedaan was nodig was om kindje zo gezond mogelijk de wereld in te helpen. En kijk onze lieve babietjes dan, zo bijzonder toch. En zo mooi om te lezen hoe iedereen zo afgestemd is op zijn kindje.

4 jaar geleden

Reactie op Mississ

Ik hen het helemaal met je eens. Het is nooit mijn bedoeling geweest om men ...
Ik heb dit toegediend gekregen bij beide bevallingen, bij de 1e als zowel de 2e een prachtige bevalling mogen hebben. Mijn eerste zoon heeft altijd geslapen als een roos overdag/snachts en nu nog.. Of het hier echt iets mee te maken heeft blijft altijd een vraag. Dit vind ik het zelfde met vaccineren 80% bij wijze van spreken reageert er goed op en 20% loopt het daarna steeds minder lekker. Alles wat onnatuurlijk is blijft een dingetje vindt ik persoonlijk.

4 jaar geleden

Reactie op Sab444

Ik schrik hier heel erg van - mijn dochter is ook enorm alert en druk. Slaa ...
Ik heb gelezen laten ontstoren bij de homeopaat

4 jaar geleden

Wij hadden ook een oxytocine bevalling vanwege gebroken vliezen zonder weeën. Ons meisje slaapt overigens super, op een uitzondering na dus ik denk niet dat het daar door komt..

4 jaar geleden

Reactie op SGVS

Niet schuldig voelen! Je hebt niets gedaan om je schuldig te voelen. Er is ...
Dank voor je bericht - lief 😊 En inderdaad, de vks hebben gedaan wat moest en zonder de oxytocine zat ze er vast nog in 🙈 Ik vind het gewoon zo vervelend voor mijn dochter dat ze zichzelf soms zo in de weg zit en één ding heb ik ervaren nu ik moeder ben: je probeert op alles een antwoord of oplossing te krijgen. Ze is eigenlijk altijd al alert en energiebom geweest. De kinderarts valt het ook telkens op dat ze erg sportief en opmerkzaam is. Dit leidt denk ik tot het "slechte" en onrusrig slapen. Ze is nooit een goeie slaper geweest, het aantal x dat ze zelf in bed i slaap is gevallen is op 1 hand te tellen en nog nooit 1 nacht doorgeslapen. Nu met sprong 6 en tandjes en slaapregressie nog erger. Vaak denk ik: ik volg haar gewoon (geef ook bv op verzoek) en als ze bij mij wilt slapen slaapt ze bij mij of in de draagzak maar aan de andere kant ben ik dan weer bang dat dat voor haar ook niet goed is. Twijfels, twijfels haha. Ik geniet net zoals ik lees bij alle mamas iig enorm van mijn meisje 😍 ze is vrolijk, lacht veel en ontwikkeld verder goed dus dat is ook heeel belamgrijk en waardeer ik enorm. Zo dat moest er ff uit .... ppffff Haha en indd 10 jaar van me leven en mijn haar haha! Je hebt gelijk, ze zijn nog zooo jong en blijkbaar hebben zd het gewoon nodig, wie zijn wij dan. We kunnen ze die geborgenheid gelukkig geven 🥰

4 jaar geleden

Denk dat het onzin is. Dit kunnen ze nooit wetenschappelijk bewijzen. Hetzelfde met vaccinaties. Mensen beweren van alles en voor alles moet een oorzaak gevonden worden. Ik heb het niet gehad, maar ook mijn kind is enorm alert en slaapt slecht.

4 jaar geleden

Reactie op lenaa

Denk dat het onzin is. Dit kunnen ze nooit wetenschappelijk bewijzen. Hetze ...
Hoop dat je kindje snel wat beter slaapt, want het is erg vermoeiend.

4 jaar geleden

Reactie op ineke2309

25 uur aan de oxytocine gehangen en een super slaper. Sliep met 3 maanden d ...
Hier ook zo. Paar uur oxytocine gehad, maar die van ons is juist een goede slaper. Sinds 8 weken slaapt ie al door, nu vaak van 18.30 tot 7.00/8.00. Dus ik denk ook dat het meer toeval is bij de meeste dan echt een verband tussen beiden..

VRIEND

4 jaar geleden

Mijn dochter van 6 maanden is ook heel alert. Vanaf de eerste keer cb keek ze haar recht in de ogen aan en dit was iets wat iedereen opviel. Ze is ook erg nieuwsgierig en kijkt liever rond dan dat ze slaapt. Wel merk ik dat per ontwikkeling en sprongetje dit veranderd. Ik heb hier nooit de link naar gelegd naar oxytocine en zou ik ook niet doen. Mensen zoeken banalers achter oxytocine maar het blijft een hormoon wat in ons lichaam zit. Ook nemen vrouwen het om hun tsr op te wekken in de vorm van een neusspray en nog nooit gelezen dat die baby’s ineens alerter werden. Ook ik heb oxitocine gekregen maar wijd het aan het karakter van mijn dochter😊.

4 jaar geleden

Reactie op Francisca

Ik vond overigens de periode 4-6 maanden echt killing door de slaapregressi ...
Kan je eens wat over deze slaaptraining vertellen? En hoe gaat dat met slapen als hij bijv naar opvang gaat of oppas heeft?