57 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Mississ

Ah ja, hoeft dus niet per de door de oxytocine te komen, was ik al benieuwd ...
Bij iedere keizersnede krijg je oxytocine toegediend is mij verteld. Ik heb zelf ook een keizersnede gehad en heb via infuus dit toegediend gekregen. Ik hoorde dit echter later pas van de gynaecoloog. Hier ook een zeer alerte baby. Slapen snachts gaat goed, overdag is het heel wisselend. Ons kindje is ook heel schrikachtig

4 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Mijn dochter van 6 maanden is ook heel alert. Vanaf de eerste keer cb keek ...
Zo denk ik er ook over!

4 jaar geleden

Ik baker Elijah in met een lakentje

4 jaar geleden

Reactie op Sab444

Dank voor je bericht - lief 😊 En inderdaad, de vks hebben gedaan wat moest ...
Ik ben ook bij de kinderarts, i.v.m. verborgen reflux. Bij de eerste afspraak zegt ze (liefkozend): "oh daar heb je weer zo'n vinnig ding" 😂 Ze doelde op kindjes die heel alert zijn en een duidelijk eigen willetje. Het zijn ook vaker meisjes. Het schijnt echt een ding te zijn in kinderartsenland. Volgens mij vond de kinderarts het juist leuk dat zo eigenzinnig is 😅 Buiten de sprongen en slaapregressie, valt ze hier inmiddels heel goed zelf in slaap. Maar ze is wel erg afhankelijk van haar speen. Slaapjes duren variërend van 30 minuten tot 3 uur. En je weet nooit van te voren wat het wordt. De laatste weken wel weer veel nachtvoedingen. Op de opvang sliep ze tot vorige week slaapjes van 10 tot 30 minuten. Mevrouw wilde niks missen. Ben je 4 maanden en heb je dan al FOMO 😂😂

4 jaar geleden

Reactie op Mississ

Ik spreek haar donderdag. Ik zal het laten weten. Ze had het over dat de ‘ ...
Hey hey - ik was benieuwd hoe het ging met de slaapcoach?

4 jaar geleden

Reactie op Sab444

Hey hey - ik was benieuwd hoe het ging met de slaapcoach?
Het was een beetje rommelig en onduidelijk, maar gaan nu proberen om haar iets langer wakker te houden en dan kwartier voor ze daadwerkelijk in slaap valt (om en nabij want elke dag weer anders en zo goed als altijd in draagdoek) in bedje of in de draagdoek te doen pas. En dat ze dus niet een half u of langer in bedje probeert in slaap te vallen. Vanuit de draagdoek haar dan tot rust te brengen en stapsgewijs toewerken naar haar in bedje leggen.. eerst nog lopen en later alleen stilstaan. ben benieuwd of dit gaat werken. Ze dacht dat ze misschien ondervermoeid kon zijn ipv oververmoeid - lijkt mij heel gek want ze is met handjes in ogen ah wrijven en bedekt haar hoofdje in ons als we haar naar slaapkamer tillen - maar gaan het eens proberen. Haar dan iets langer wakker houden. Ze huilt dus bijvoorbeeld niet, is gewoon heel druk in haar bedje aan het bewegen en slaapgeluidjes aan het maken en dat zo 1.5u lang.

4 jaar geleden

Omg dit is precies wat wij hier mee maken. Omg ooh en ik maar denken dat alleen bij mij was 😰 mijn zoontje van 5 maande en 2 weeken maakt precies het zelfde mee hier! Omg ik lees mee en ik voel echt wat je voelt ! Maar geef niet op en geloof er in dat het ons ook gaat lukken !

4 jaar geleden

Reactie op Mississ

Het was een beetje rommelig en onduidelijk, maar gaan nu proberen om haar i ...
Oke, inderdaad niet echt wat je verwacht maar valt te proberen inderdaad. Ik had toevallig nog een soort van info call met de schakel om mezelf te laten informeren over dat ontstoren van synthetische oxytocine maar denk ook dat we gewoon lekker pittige kids hebben haha. Succes met het proberen 👍 Ik kwam er deze week achter dat mijn dochter erg druk word van slaapliedjes smiddags maar toen ik haar op me arm had en rond liep.door een donkere kamer en een heel verhaal begon over wat er allemaal wel niet in der kamer stond werd ze heel rustig... zo leer je iedere dag met zon klein schatje!

4 jaar geleden

Reactie op Sab444

Oke, inderdaad niet echt wat je verwacht maar valt te proberen inderdaad. I ...
Oh en hoe was dat gesprek? Vind t zo zweverig met energie etc. En wat bijzonder heh dat we idd blijven leren met de schatjes. Zo mooi om mama te mogen zijn. Is jouw dochter ook in haar bedje druk in de weer met lichaampje bewegen?

4 jaar geleden

Reactie op Mississ

Oh en hoe was dat gesprek? Vind t zo zweverig met energie etc. En wat bijz ...
Ik vond het een beetje onduidelijk. Het idee erachter is gebasseerd op een studie van depressieve mensen die synt. Ox. kregen waarbij een gedeelte slecht reageerde en altijd in een onrustige staat verkeerde omdat de synt. Ox. op de synapse van de eigen hormonen zaten. Dit kan gecheckt/ verholpen worden dmv homeopathie dwz kleine hoeveelheden toedienen en kijken voor een reactie en zo kan dit ontstoord worden. Dit is in grote lijnen wat ik eruit begreep. Blijkbaar word een soort zelfde wijze toegepast bij ontstoren na vaccins. En ja indd heel mooi en fijn om mama te zijn 🥰🥰 Ze beweegt der lichaampje inderdaad veel, dwz maaien met der handjes, op en neer met der beentjes, soort bonken en lachen. Of gewoon huilen wamneer ze het bed ziet... Ik doe het sinds deze week anders: blijf de helft van der ochtenddlaapje bij haar bij ons in bed en ze slaapr in aan de borst, smiddags wandelen ong 1,5 uur in de draagzak en laatste slaapje op mij in haar eigen kamertje. Het klinkt voor vele waarschiinlijk verkeerd maar ik denk dat ze er nog niet aan toe is of iig momenteel is haar alleen naar der bed brengen geen optie en wil liever dat ze positieve associafies houdt met haar kamer etc. Ik heb er sinds 2 dagen wel.op der buik savonds gelegd en dan slaapr ze makkelijk 2 uur door - dit wellicht een optie? Ze vondt inbakeren ook altijd fijn, toen sliep ze eigenlijk goed maar ze rolde al snel dus ook al heel vroeg uitgebakerd. Succes iig 👍👍🧡

4 jaar geleden

Ze hebben mij bijna 24 uur lang volgepompt met oxytocine en onze baby van nu 6 Maanden slaapt de nacht makkelijk door. 1e 4e maanden ingebakerd omdat jij zichzelf wakker sloeg.

4 jaar geleden

Ja! Heb meer dan 24u synthetische oxitocine gehad en een heel erg alert en druk meisje! Hebben ook een speciaal lakentje gekocht voor rust tijdens de slaapjes, puckababy mini waar haar armpjes in zaten, slaapboek gekocht voor handvaten te krijgen. Wij moeten haar echt op bed leggen ze slaapt niet in de kinderwagen of ergens anders want wil alles zien en meemaken. Wel heel erg vrolijk en bijna nooit huilen.... ook als ze de hele dag bijna niet slaapt...(Wat we zoveel mogelijk proberen te voorkomen). Ik volg even Ben heel benieuwd!

4 jaar geleden

En drinken trouwens ook slecht inderdaad! Want wil alles zien...

4 jaar geleden

Reactie op Mississ

Hoe is het gegaan met jullie babietjes op opvang als ze daar al zijn gestar ...
Bij de gastouder slaapt ze bijna niet en zij geeft ook aan dat ze alles wil zien en heel alert is. Ze vermaakt zich gelukkig wel door naar de andere kindjes te kijken en als ze thuis komt meteen drinken en naar bed, dan slaapt ze heel snel.

4 jaar geleden

Toch fijn om te lezen dit topic, onze baby 6 mnden slaapt dus alleen bij ons in bed, aan de borst in slaap of in de draagzak bij opa en oma. Vanaf de eerste week was hij compleet overstuur zodra hij in zijn eigen wieg lag... Dat resulteerde erin dat hij bij mij lag en dan sliepen we allemaal. Dit werkte. Hij sliep in een ruk van 5 uur met 3 maanden. Toen moest ik weer werken en moest hij naar opa en oma en 1 dag papa. Sinsdien komt hij weer om de 2/3/4 uur in de nacht. Ik ben nu inmiddels al 2 weken ziek thuis (mijn moeder is ook heel ernstig ziek), ik trek het even niet meer. Maar... We zijn nu begonnen met slaaptraining, omdat ik het niet meer volhoud. Ik loop op mijn tandvlees. Laten huilen is geen optie, ik geloof dat het slecht is voor hem. Dus ik leg hem in de cosleeper en lig ernaast. Het duurt soms 3 uur voordat hij slaapt. Als hij huilt troost ik hem. Ik kom echt heel erg slaap te kort. Net moest ik uit wanhoop zo hard huilen. Uiteindelijk lag ik half over mijn baby heen en hup hij viel rustig in slaap. Ik wil doorzetten, terwijl ik denk dat hij me zo nodig heeft. Maar wat zou het voor ons beide mooi zijn als hij zelf in slaap leert vallen. Wat een strijd! Ik heb zulke bolle ogen van verdriet.

4 jaar geleden

Reactie op Ris-24

Toch fijn om te lezen dit topic, onze baby 6 mnden slaapt dus alleen bij on ...
Aaah meis wat naar. Ik kan mij die pijn en frustratie zo voorstellen. Heb je iemand die je vertrouwt bij wij je hem af en toe een nachtje kan laten slapen? Of een andere kamer in huis waar je af een toe een nachtje kan bij tanken. Mijn man en ik deden dat tijdens de nachtvoedingen. Ik denk persoonlijk niet dat het slecht voor je baby is hem af en toe te laten huilen. Onze kleine zit nu vol in een sprong en huilt heel veel. Als ik hem elke keer zou oppakken zou ik niets voor elkaar krijgen. Ze zijn inmiddels iets ouder en ze kunnen wat meer hebben. Plus je hoort het direct wanneer er echt wat aan de hand is. Ik zweer persoonlijk bij inbakeren. Onze kleine man had dit echt nodig en vond het heerlijk. 6 Maanden is helaas te oud om hier nog mee te beginnen. Maar je zou het setje van Fedde en Kees kunnen proberen. Vooral dat lakentje is hier echt een godsend. Hij heeft die druk en geborgenheid nodig en slaapt er erg goed onder. Je kan dit! Echt het wordt vanzelf beter. Promised. Zorg goed voor jezelf. En ik ken nog zat ouders die een baby van 6 Maanden nog naast zich hebben in de Co-Sleeper. Bij ons werkte dit averechts en slaapt iedereen beter in z'n eigen bedje. Maar jij kent jouw baby! Als je merkt dat hij dit nu nodig heeft, dat is dat zo. Maar ga jezelf niet voorbij. Slaaptekort is niets voor niets een martelwmethode.

3 maanden geleden

Heel herkenbaar dit! En ook synthetische oxytocine gehad. Hoe is het met jullie gegaan en enige handvaten of tips?