Hoi hoi, ik vroeg mij af of er andere babietjes zijn die zo alert zijn dat ze zichzelf in de weg zitten met slapen, en dat mama misschien synthetische oxytocine heeft gehad tijdens bevalling .
Ons meisje (bijna 6maand), slaapt overdag heel moeilijk in haar bedje, ligt soms 2 uur wakker te spartelen in haar bed met armpjes en benen, en moet dan uiteindelijk in draagdoek gedragen worden om te slapen. Als ze wel in bedje in slaap valt zijn het dutjes van 30 minuten. Eigenlijk lukt het bedje overdag bijna niet meer dus heel veel in de draagdoek. We zijn bewust van alle boeken, wakker tijden, onder strak lakentje leggen, vermoeidheidssignalen en springen daar goed op in.
S nachts is het sinds 2.5 maand ook slecht. Met beetje geluk slaapt ze 3u achter elkaar en heel soms 4, maar wordt verder vaak na 1. 1.5 of 2u huilend wakker. Soms wordt ze ‘stilletjes’ wakker maar dan ligt ze ook zo een uur in de nacht wakker en te schoppen met beentjes en gaat dan na uurtje huilen, valt niet zelf in slaap. De borst helpt eigenlijk in de nacht alleen. Eerder sliep ze (ingebakerd) soms 6u achter elkaar.
Nou sprak ik een slaapcoach en zij zei dat bij gebruik van synthetische oxytocine tijdens bevalling alerte babies en slaapproblemen tot gevolg kan hebben.
Herken het alerte ook dat ze overdag vluchtig uit de borst drinkt en in donkere kamer wel wat melk tot zich neemt.
Herkennen anderen dit? Of zijn er anderen die slechte slapers hebben en geen synth oxytoc hebben gehad?