12 Reacties

2 jaar geleden

Ritalin

2 jaar geleden

Nee grap hoor. Ik heb geen idee als iemand het magische antwoord heeft hoor ik het graag. Anders is het echt dag voor dag hier.

2 jaar geleden

Erg herkenbaar dus lees graag mee! Wat voor mij wel werkt is plannen. Niet altijd even leuk, maar weekmenu maken zodat ik ook op drukke dagen kan koken. Huishouden soms maar beetje laten gaan. Avondje plannen met partner en in de weekenden ook gewoon eens nee zeggen en qualitytime met het gezin. We moeten al zoveel, een wandeling met z'n drietjes vinden we zo fijn❤️

2 jaar geleden

Reactie op Firstborn88

Erg herkenbaar dus lees graag mee! Wat voor mij wel werkt is plannen. Niet ...
Dus een beetje minder moeten en meer genieten...Al zijn de weekdagen een soort machine. Maar genieten van de kleine momenten, hoe cliché ook ;)

2 jaar geleden

Ik had ook moeite met alle ballen hoog houden en tien ben ik voor mijzelf gaan kijken wat ik echt belangrijk vind. Het hoogst heb ik staan: familie(relatie) en werk, dit kan ik prima combineren. Huishouden besteed ik een dag in de week uit aan een vriendin die huisjes schoonmaakt, scheelt een hoop gedoe. Sociale verplichtingen zie ik niet als verplichtingen, al komt het even niet uit dan is dat maar zo en dan plannen wij wat anders. Familie stuur ik regelmatig een berichtje of ik bel even als ik in de auto zit. Boodschappen doe ik een keer in de week en ik heb weekmenu’s opgesteld die ik rouleer zodat ik daar niet over na hoef te denken. Misschien kunnen jullie hier iets mee?

2 jaar geleden

Ik doe minder sociaal.. sinds kindje er is ga ik haast niet meer uit eten. Lunchen wordt ook al minder. Werken doe ik soms ook wanneer kind slaapt. En dan het liefst tijdens een middagdutje. Huishouden wordt gedaan gelijk na het werk, wanneer kind slaapt of soms toch wanneer kind rond dwarrelt in het huis. De was aangeven vindt hij heel erg leuk, dan hang ik het op. Zo hebben we ook een momentje van samen huishouden doen 😀 Zelfzorg is incidenteel als ik het echt nodig heb dan vraag ik familie om even op te passen. Of wanneer kind slaapt.. dan snelsnel online yoga en mediteren.🤷

VRIEND

2 jaar geleden

Ik ga (voorlopig) stoppen met werken zodat ik de rest wel kan combineren.

2 jaar geleden

Wat miss ook nog kan werken voor iemand anders: in de avond ben ik vaak uitgeteld zodra de kleine op bed ligt en heb ik niet echt zin om klusjes in huis te doen. Ik ga liever bankhangen 😝. Wat ik doe is: tv kijken en in de reclames doe ik klusjes. Werkt voor mij top!

2 jaar geleden

Ik laat gewoon soms het huis voor wat het is en doe leuke dingen met ons dochtertje. En als ze smiddags slaapt in de kinderwagen, zit ik lekker soms op het terras of voor de buis. Minder moeten en meer loslaten? Las laatst ergens dat je eerst voor je zelf moet kunnen zorgen voor je voor een ander kan zorgen. Hierbij is me time erg belangrijk!

2 jaar geleden

Reactie op Gizmo-24

Ritalin
Hahaha

2 jaar geleden

Ben als vader een dag in de week minder gaan werken, zodat ik die dag het hele huishouden kan doen. Dat heeft hier aardig de druk van ketel afgehaald:)

2 jaar geleden

Ik ben 3 dagen gaan werken ipv van 4 en heb iemand ingehuurd die 1x in de 2 weken het huis schoonmaakt. Verder gaan onze kinderen woensdag naar het kinderdagverblijf en heb ik mijn “dag voor mezelf” ga dan lekker sporten, op mijn gemak een boek lezen etc. Mijn partner en ik proberen in de avond vooral even tijd met elkaar door te brengen. Happy mom = happy family 😊