5 Reacties
2 jaar geleden
Jee ik lees mee. Ik dacht het is een fase. Die van ons heeft altijd super geslapen. Maar vandaag gooit ze alles in de strijd tot zelfs haar vingers in der keel om over te geven. Ze is al twee keer verschoond nu en ik zit nu op de trap te wachten tot ze stil is😭. Ik heb haar ook al mee naar beneden genomen , wat laten drinken enz. Pfff ellende zeg
2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Mijn zoontje sinds een week ook. Om wanhopig van te worden. Ik laat hem ook 5 min dan 7 en dan 9 min huilen. Maar zit dan vaak zelf ook huilend op de trap. Weet helaas niet wat je eraan kan doen. Maar het is heel herkenbaar. Ik las dat je vooral moet vasthouden aan je routine. Dus dat probeer ik te doen. Maar je bent zeker noet alleen!
2 jaar geleden
Ontzettend fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Dat maakt het doorzetten dan misschien toch iets dragelijker.
2 jaar geleden
Hier was het ook een paar avonden achter elkaar huilen/krijsen met naar bed brengen, terwijl het juist een paar weken zo goed ging. Op de website van het CJG heb ik gelezen dat kinderen rond deze leeftijd last kunnen krijgen van scheidingsangst en dat het kan helpen om te rommelen op de slaapverdieping. Dit hebben wij nu de afgelopen twee avonden gedaan en lijkt bij ons te helpen. Onze zoon valt nu weer heel lief zelf in slaap zonder te huilen.
Zie hieronder de link. Misschien hebben jullie er wat aan.
https://www.cjgleiden.nl/pagina/peuter/ontwikkeling/sociaal-emotionele-ontwikkeling/scheidingsangst/654016
2 jaar geleden
Hier ook!
Alles wat normaal wel werkt lukt nu niet 😅 duurt heel lang voor hij slaapt. Ik ben er net naast gaan liggen op de grond en deed of ik sliep. Hij is na veel draaien uiteindelijk zonder huilen gaan slapen. Als ik blijf staan of zit gaat hij steeds staan en kletsen/roepen/rennen etc 😅 kamer uitgaan is totaal overstuur. Lijkt alsof de verlatingsangst weer volop aanwezig is.
Overdag gaat het slaapje wel goed. Hooguit soms 1uur en dan ineens weer 3uur 🤷🏻♀️
Hij word ook weer vroeg wakker en soms lang wakker in de nacht. Afgelopen nacht na dezelfde truc met er naast liggen voor het eerst na 2weken de nacht doorgeslapen 🤞
Succes allemaal vannacht!