14 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb zelf nog wel eens een hele kleine allergische reactie op ananas, zo’n tinteling op je tong en lippen. Daarom heb ik ananas pas veel later gegeven, zodat mijn kind het zou kunnen vertellen als dat zo was. Maar ik weet niet of dit een typisch ananas ding is zo’n mini allergietje, of dat dat aan mij ligt 😅 Ik vertrouw het Voedingscentrum wel voor dit soort dingen; even zoeken op ananas en baby.

4 jaar geleden

Nee ananas kan pas vanaf 1 jaar volgens het voedselintroductieschema van Stefan Kleintjes

4 jaar geleden

Reactie op mamavan3meiden

Ik heb zelf nog wel eens een hele kleine allergische reactie op ananas, zo’ ...
Ja dat gevoel heb ik soms ook bij ananas . Dat is vrij normaal. Sommige zijn al goed rijp en zijn dan zoet en andere zijn wat harder en daar heb ik dan ook vaak dat ik een tinteling krijg in mn mond. Dus je zou dan zelf even moeten proeven of hij zoet genoeg is?🤷🏾‍♀️ Zo doe ik het altijd.

4 jaar geleden

Die van ons eet 1x per twee/drie weken ananas. Gaat er prima in en heeft er geen last van. Bij ons in de familie zijn ook echt 0 allergieën of wat dan ook, als dit wel zo was geweest was ik er voorzichtiger mee geweest.

4 jaar geleden

Ananas zou op zich wel mogen door het fruit heen met andere ze raden kiwi en aardbei wel echt aan vanaf 1 jaar te geven maar ananas heb ik mij dochter ook gegeven en ze reageert er wel goed op 😜👍🏼

4 jaar geleden

Hmm ik geef kiwi aardbei en ook ananas, hij reageerde er goed op🤷‍♀️

4 jaar geleden

Met aardbei is er iets met de mini haartjes aan de buitenkant dacht ik 🤔 en dat geschilde aardbei zeg maar wel mag onder de één

4 jaar geleden

Reactie op Saira

Ja dat gevoel heb ik soms ook bij ananas . Dat is vrij normaal. Sommige zij ...
Oh goeie daar ga ik eens op letten of dat bij mij ook de oorzaak is 👍

4 jaar geleden

Reactie op Saira

Ja dat gevoel heb ik soms ook bij ananas . Dat is vrij normaal. Sommige zij ...
Oh goeie daar ga ik eens op letten of dat bij mij ook de oorzaak is 👍

4 jaar geleden

Wij geven ook al kiwi en aardbei. Ananas hebben we geprobeerd maar daar kreeg mijn zoon krampjes van, dus daar wachten we nu maar mee.

4 jaar geleden

Mijn zoon eet ook ananas. Combi met appel vindt hij echt heerlijk. Aardbei en kiwi gaan er ook met gemak in. Je leest toch overal andere verhalen over wat goed is en wat niet.. de ene zegt voor 1 beginnen ivm allergieën en de ander na 1 beginnen ivm allergieën. Soms zie je door de bomen het bos niet meer.. 😅 Mijn tip: probeer gewoon een heel klein hapje en kijk hoe hij er op reageert 😊 Tenzij je kindje echt gevoelig is voor allergieën zou ik wellicht voorlichter zijn.

4 jaar geleden

Ananas kan je in kleine porties aanbieden, vermengd met een ander sorry fruit. Hier is het de favoriet: ananas + peer

4 jaar geleden

Reactie op mamavan3meiden

Met aardbei is er iets met de mini haartjes aan de buitenkant dacht ik 🤔 e ...
Ik heb een tip van cb... Mensen kunnen allergisch zijn voor aardbeien dit komt door de haartjes... Er word geadviseerd om de aardbeien 5 minuten in warm water te leggen zodat de haartjes eraf gaan....

4 jaar geleden

Reactie op Corina-mike

Ik heb een tip van cb... Mensen kunnen allergisch zijn voor aardbeien dit k ...
Oh dat is een goeie!!! Met ál mijn drie kinderen en ervaring nog nooit gehoord 😃😅