12 Reacties

5 jaar geleden
Ik heb toevallig net cb aan de lijn gehad vanwege het zelfde probleem! Zij raadde mij aan om haar voeding wat in te dikken met jbpm, wat ik best spannend vind.. maar ik weet natuurlijk niet of dat met bv uit fles ook kan/mag want ik geef kv.

5 jaar geleden
Ik geef Johannesbroodpitmeel door de gekolfde melk heen, dat helpt echt wel goed tegen het teruggeven. Ook gebruik ik deze flesjes. Werkt prima! Als je wel johannesbroodpitmeel overweegt, even een grotere speen gebruiken, maat 2 bijvoorbeeld. Anders komt de melk er niet doorheen

5 jaar geleden
Wij gebruiken de Dr Brown’s flesjes en zijn daar erg tevreden over. Zijn ook speciaal ontworpen tegen luchtinname.
Het flesje dat jij stuurt ken ik niet dus ook geen ervaring mee😬 Zag de tip hieronder al, maar op het KDV waar ik werk gebruiken sommige kindjes johannesbroodpitmeel en bij de meeste verminderd of verdwijnt het spugen.
Mocht je dat overwegen zou ik eerst contact opnemen met het consultatiebureau:) misschien kunnen zij je sowieso wel adviseren

5 jaar geleden
yess, wij houden van dit flesje haha de kleine was bijna meteen klaar met krampjes. maar met terug geven zie ik geen verschil

5 jaar geleden
Teruggeven en spugen is heel normaal bij kleintjes. Onze dochter spuugt ook veel tussen de voedingen door. Zolang ze er geen last van heeft, goed groeit en voldoende plasluiers heeft is het volgens de experts meer een wasprobleem dan een babyprobleem.
Het heeft er vaker mee te maken dat het maagklepje nog niet goed werkt (kan wel 7mnd duren) dan lucht inslikken oid. Indikken met johannesbroodpitmeel kan helpen, maar dat werkte bij ons niet. Anders uitzingen of naar de HA als je je zorgen maakt