17 Reacties
5 jaar geleden
Hier is het zo:
- mijn man komt thuis rond 17u en steekt de dochter (4 jaar) in de douche of in bad;
- de baby (hij is 4 weken nu) om 18u een flesje die mijn man geeft;
- ten laatste 19u zijn we klaar met eten;
- om 19u30 - 20u gaat zij naar bed;
- om 21u50 gaat de baby in bad;
- om 22u zijn flesje;
- ten laatste om 23u zitten we in ons bed.
Ik ben zo blij met de hulp van mijn man 🙈 zou het anders ook niet zo goed weten ...
5 jaar geleden
Reactie op MaraMusic
Ik volg mee, mijn dame is 7 en haar broertje is nu 2 weken oud
Hier precies zo! Zoonlief over 2 weken 7 en de kleine man 2 weken oud 💙
5 jaar geleden
Reactie op Samb
Vind 21uur heel erg knap dat je zo vroeg in de bank zit haha ik ben al blij ...
Hahaha... tja ik was ongeveer 4 jaar gewend om half 8 op de bank te zitten dus het is weer even wennen nu met zo kleine frummel erbij 😉
5 jaar geleden
Reactie op Jillylicious_
Hier is het zo:
- mijn man komt thuis rond 17u en steekt de dochter (4 jaar ...
Om 22u nog je kleintje in bad doen, zou mij niet lukken denk ik! .. Ik ben blij dat m'n man altijd de late fles geeft tussen 22-23u hihi ik val altijd in slaap 😂
5 jaar geleden
Prioriteiten stellen. Je hoeft je kinderen echt niet iedere dag in bad te doen.
Dus als je partner niet thuis is savonds.. dan sla je het een keertje over.
Heb je geen tijd om uitgebreid te koken.. dan maar pak pannenkoeken in de magnetron of pizza in de oven.
5 jaar geleden
Hier ook eentje van bijna 3 en tijdens het eten borstvoeding gegeven, het loopt natuurlijk altijd anders dan gepland 😂. Daarna in de box gelegd en de ander in bad en naar bed. We hebben een dik matras in de box, dus daar kan hij goed slapen. Ik deed eerst ook nog een momentje samen voor het slapen gaan maar merkte dat de oudste daar alleen maar onrustiger van werd. Nu lekker 1-op-1 tijd en dat kan kort. Zoals degene voor mij ook zegt: prioriteiten stellen en zorgen dat het voor jou zo gemakkelijk mogelijk is!
VRIEND
5 jaar geleden
Prioriteiten stellen. Je hoeft je kinderen echt niet iedere dag in bad te d ...
Helemaal mee eens. 🙏🏻
5 jaar geleden
Prioriteiten stellen. Je hoeft je kinderen echt niet iedere dag in bad te d ...
Jaa zeker een goede! Mijn kids gaat om de zoveel dagen in bad, jaa mits echt vies of zweterig weer. Maar vooral ivm de akelig gevoelige en droge huidjes (heb zelf enorme eczeem huid gehad)
Met een washandje kan je ook lekker poedelen.
Morgenavond is papa weg, ik kan wel hukp inroepen van mn ouders maar hup.. dat moeten we zelf fixen toch.
Idd geen bad, maar hoop de oudste toch wat relaxt naar bed te kunnen brengen. Dan maar iets eerder of later. We gaan t zien 😉
5 jaar geleden
Hier een peuter van 2 en baby van 3 weken. Ik houd voor onze peuter zo goed als kan het ritme aan die hij gewend is. De baby heeft nog geen vast ritme, dus elke dag is anders. Ik probeer flexibel te zijn waar kan als ze wakker wordt en gevoed moet worden. De avonden zijn hier dus nog wisselend qua voedtijden. Ik vind het knap als het lukt je baby al in een vast ritme te krijgen zo in de avond! 🙃
Mijn man neemt veel werk over mbt onze peuter. Hij gaat om de 2 dagen in bad (tenzij hij echt vies is etc). Makkelijke maaltijden in dr avond en ik heb mijn verwachtingen bijgesteld wat betreft de 'me-time', dan valt het ook niet tegen als het een keer niet lukt.
5 jaar geleden
Reactie op CharH88
Jaa zeker een goede! Mijn kids gaat om de zoveel dagen in bad, jaa mits ech ...
Mijn oudste gaat bijna elke dag even douchen maar is dan ook echt een smeerpoets (stift, verf, lijm of stempelinkt overal, appelmoes en aardappels in d'r haar, zwarte voeten van het buitenspelen).. Vaak wel alleen afspoelen niet wassen met douchegel of shampoo iedere dag.. Soms slaan we wel eens over als we drukke dag hebben gehad.
Onze kleine meid badderen we elke 2-3 dagen (of mee in de douche als m'n man thuis is) de rest is gewoon ff met een washandje d'r toet en billen doen en dan lekker pyjamaatje aan voor de avond/nacht
5 jaar geleden
Ik heb een dochter van 4jaar en 1 van 2 weken. Deze week was manlief 2 nachten weg voor t werk. Hoe ik r aangepakt heb alleen: mezelf en grote dochter smorgens gedouched. Gezien 9/10x De kleinste na de eerste voeding heerlijk verder slaapt in park. Dus dan ben ik geruster dat ze normaal niet zal beginnen huilen en scheelt een hoop voor s avonds. Eten bereid ik op moment dat ze in parkje slaapt. Of toch tenminste de voorbereiding dan kan ik t later gewoon koken/opwarmen. De oudste doe ik in bed na haar voeding van 20u. Dan is ze meestal kwartiertje rustig. Net genoeg voor haar tandjes te poetsen en verhaaltje. Gelukkig is grote zus ook wel echt meegaand. En ze snapt dat wanneer zusje dan al is niet weent het de moment is voor ons 😅😂
5 jaar geleden
Nou t is gelukt hoor gister.. samen met Bram heb ik Julian naar bed gebracht. Tsjaa Bram (5weken) clustert heerlijk savonds..
Dus op bed boekje gelezen met Julian en Bram kreeg bv. Ging eigenlijk prima. Als papa er is savonds is t natuurlijk makkelijker, maar was wel trots op mezelf 🙃
Bad doen we vanavond weer, daar had ik geen tijd en zin in gisteren 😅
5 jaar geleden
Hier een zoontje van 5 en baby van 5 weken.
Als man thuiskomt eten we samen, baby slaapt dan meestal nog als hij geen krampjes heeft. Hij doet dan de oudste in bad en bed.
Als ik alleen ben gaat t iets anders.
Rond 19.00 uur krijgt baby een flesje en gaat de oudste in bad. Badkamer zit vast aan onze slaapkamer dus kan fijn op bed voeden en oudste in de gaten houden.
Als flesje leeg en gezakt is gaat baby even op ons bed en gaat de oudste uit bad en klaargemaakt voor bed. Rond 20.00 uur gaat die z’n bed in.
Dan nog even de baby of in bad (2-3x per week) of met washandje wassen. En dan gaat baby ook in bed slapen. Hier is t dus ook rond half 9-9 uur als ik uiteindelijk op de bank zit.
Vind dat zelf wel een hele mooie tijd eigenlijk! En heel blij dat hij in de avond al in z’n eigen bedje slaapt, zo heb je wel nog even tijd met je partner.
Hij doet dan de late fles rond 23.00 , ik slaap dan al, en ik de nachtvoeding rond 4.00uur.
Zijn ook avonden met veel krampjes waarin alles in de soep loopt en ik de hele avond met een huilende baby rondloop, maar dat hoort er ook bij.
Ik denk dat je het heel goed doet, en wat is goed??? Zolang het voor jullie werkt is het toch prima ❤️