29 Reacties

5 jaar geleden

Mijn kleine heeft het ook en is 23 dagen oud. Je kan er niks aan doen alleen een beetje moedermelk opsmeren. Dat helpt een klein beetje

5 jaar geleden

Reactie op mausi

Mijn kleine heeft het ook en is 23 dagen oud. Je kan er niks aan doen allee ...
Moedermelk erop smeren ja? Werkt dat? En hoe smeer je dat erop? Met je vinger/watje? Heb ik nog niet eerder gehoord. Ben benieuwd van wie je die tip hebt gekregen😊

5 jaar geleden

Ons dochtertje heeft hier ook last van gehad. Ze was 2 weken toen het begon. Vandaag is ze 4 weken en zijn ze zo goed als weg 😊

5 jaar geleden

Zijn wass jou hormonen die eruit komen, onze kleine man had dit al bij de geboorte

5 jaar geleden

Reactie op jess1

Ons dochtertje heeft hier ook last van gehad. Ze was 2 weken toen het begon ...
Oh gelukkig! Lees soms dat het ook maanden kan duren dus dit geeft dan goede hoop. En geduld hebben is het enige wat je kunt doen hè? :)

5 jaar geleden

Ons meisje heeft t ook gehad, binnen n week was het weer weg

5 jaar geleden

Ik heb mijn zoon zijn gezicht bij iedere voeding ingesmeerd met mijn melk en met 2 dagen was het weg

5 jaar geleden

en zijn hele gezicht zat BTW onder, bij zijn oogje al 17 pukkeltjes

5 jaar geleden

Ik heb mijn zoon zijn gezicht bij iedere voeding ingesmeerd met mijn melk e ...
Hier hetzelfde, bij elke voeding even wat druppels melk erop en het verdwijnt als sneeuw voor de zon

5 jaar geleden

Mijn kleintje heeft het ook gehad. Pas extra op met te warm aankleden! Omdat de pukkeltjes er zitten kan het zweet minder makkelijk uit de poriën van zijn gezichtje komen. Je hebt dan sneller kans op warmte uitslag. Als je merkt dat hij warmte uitslag krijgt: bepanthen exceem creme werkt perfect. Binnen 2 dagen van alle bultjes af@

5 jaar geleden

Ik heb mijn zoon zijn gezicht bij iedere voeding ingesmeerd met mijn melk e ...
Oké dat is super! En praktisch; hoe smeer je dit het beste in? Gewoon met je vingers? Watje? Doekje dopen in melk? Hoor het graag:)

5 jaar geleden

Onze zoon is een maand. En heeft het ook. Met borst voeding schijnen ze er meer last van te hebben. Maar ik maak me er niet druk om. Bij ons dochter ging het ook vanzelf over! Ze hebben r geen pijn of last van.. niet druk om maken!

5 jaar geleden

Reactie op Jayme

Oké dat is super! En praktisch; hoe smeer je dit het beste in? Gewoon met j ...
Dit klinkt echt raar eigenlijk, maar ik hing gewoon met mijn borst over zijn gezicht en liet de melk op zijn gezicht vallen. Ik deed ook melk in zijn oogje ivm snot oogjes, ook dit was vrij snel opgelost.

5 jaar geleden

Dit klinkt echt raar eigenlijk, maar ik hing gewoon met mijn borst over zij ...
wel je handen even goed wassen en desinfecteren

5 jaar geleden

Mijn zoontje had dit ook en na 2weken was het aan het minderen, zelf vond ik het ook niet leuk om naar te kijken maar dat zijn jouw hormonen die je kindje binnenkrijgt via de melk maar eens dat onze hormonen terug in orde zijn, gaat dit ook over.

5 jaar geleden

Reactie op Jayme

Moedermelk erop smeren ja? Werkt dat? En hoe smeer je dat erop? Met je ving ...
Het is het meest natuurlijke wat je kan doen. Staat er vol mee op internet en de kinderarts heeft het ook aangeraden. Ik doe het af en toe met een watje en soms met vinger.

5 jaar geleden

Borstvoeding over gezichtje is enige wat wellicht wat kan helpen. Ons meisje had het ook in de 2e week het ergst. Is na een week over. Nu bijna 5 weken oud en onstaan weer bultjes. Niks aan doen en ze hebben er geen last van. T is een goed teken en gaat echt over !

5 jaar geleden

Is dit normaal voor baby acne?

5 jaar geleden

Reactie op Lina2016

Is dit normaal voor baby acne?
Ja volgens mij wel! Mijn baby heeft allemaal pukkeltjes met witte kopjes... 😞 op de wangen en rondom mond het ergst...

5 jaar geleden

Reactie op Lbs192022

Onze zoon is een maand. En heeft het ook. Met borst voeding schijnen ze er ...
Klopt, mijn dochter van 6 weken heeft het ook bij borstvoeding. Het schijnt te komen doordat ze lekkere vette melk krijgt. Het gaat vanzelf over en ze heeft er geen last van.