50 Reacties
5 jaar geleden
Jeetje nog een keer naar de dokter gaan zou ik zeggen hoor.. mijn baby is toevallig ook ziek, ook 9 maanden oud. Ga straks ook naar de dokter
5 jaar geleden
Ik ben al 4 weken bezig. Eerst was het neusverkoudheid, dan keel- en ooronsteking, dan moest ze puffertjes omdat het toch op haar longen lag 8 dagen weggehouden van de opvang. Terug naar de opvang 4 dagen later terug hoesten en koorts= is gewoon virus nu 3 dagen hees verhoging en hoestbuien maar kan pas morgen bij de KA langs. 😔 NU om terug te komen op u vraag sommige kinderwn maken ook koorts wanneer het weer ineens stijgt had sit bij mijn ander dochter. Maar denk dat je als mama altijd u gevoel moet volgen 🙂
5 jaar geleden
Niet te lang mee wachten. Ik zou zo snel mogelijk weer bellen en door blijven zeuren of eisen dat ze onderzocht wordt! Blijf je moedergevoel volgen. Jou kindje doet dit niet voor niets. Vraag een second opinion aan. Ik ben altijd zo bang hiervoor en zeker met kleine kinderen. Desnoods maar naar het ziekenhuis oid.
5 jaar geleden
Na 5 dagen koorts moet je naar de dokter heb ik geleerd in het ziekenhuis.. ik zou toch maar weer bellen en aandringen op nogmaals een onderzoek of door verwijzing naar de kinderarts
5 jaar geleden
Zou echt de dokter nogmaals bellen. Mijn dochtertje was vorige maand ook heel ziek en werd doorverwezen naar seh. Alles gecheckt, kreeg andere antibiotica en erna was het snel beter. Gewoon je gevoel volgen!
Ter info: mij dochtertje is al 4 maal getest op Corona (ze heeft t sinds vorige week ook), maar ze doen het bij baby’s alleen in de mond. Viel bij mij alles mee! Dus misschien dat nog heroverwegen..?
5 jaar geleden
Precies het zelfde verhaal is hier nu ook gaande thuis. Ik kan mij hier zo kwaad om maken. Ik heb het gevoel dat je gewoon niet serieus genomen word. Ons zoontje drinkt sinds vandaag ook slecht en eten doet hij amper, maar nog is het niet ergstig genoeg om actie te onder nemen vind de huisarts. Langzaam krijg ik het idee dat je baby eerst half dood moet zijn voordat ze je een keer serieus nemen. En vorige week had hij ook al koorts toen ging het weer goed en deze week dus niet.
VRIEND
5 jaar geleden
Altijd nog een keer bellen als je je zorgen maakt.
Het is trouwens wel zo dat antibiotica niet helpt tegen een virus.
Veel beterschap voor je ukkie!
5 jaar geleden
Reactie op PRMV
Precies het zelfde verhaal is hier nu ook gaande thuis. Ik kan mij hier zo ...
Ja echt verschrikkelijk! Ik doe geen oog dicht ‘s nachts ook puur dat ik zoveel angst heb dat ik mijn dochtertje de volgende ochtend dood in bedje aantref! Er zijn genoeg verhalen bekend waarbij ouders niet of te laat gehoord zijn en het kindje is overleden! Ik voel me inderdaad niet serieus genomen, ik maak me gewoon zorgen om mijn zieke kindje en wil dat ze nagekeken wordt 🥺 Overal op internet staat langer dan 3 dagen koorts echt aan de bel trekken! Nou dat doe ik al 2 dagen maar ze willen mij niet horen
5 jaar geleden
Reactie op mamavan3meiden
Altijd nog een keer bellen als je je zorgen maakt.
Het is trouwens wel zo d ...
Maar ik heb ook geen ander advies gekregen, is er misschien een homeopathisch middeltje wat verlichting bied? Ik geef haar nu elke dag een beetje van een waterijsje (als het echt haar keel is) dan bied dit hopelijk ook verlichting. Met alleen paracetamol lost het niet op tot nu toe 🙈 Ik ga gewoon wéér de huisarts bellen denk!
5 jaar geleden
Reactie op lievejosie
Zou echt de dokter nogmaals bellen. Mijn dochtertje was vorige maand ook he ...
Fijn dat ze gelijk gecheckt is! Dit wilde ik ook graag maar tot 3x toe was het niet “ernstig” genoeg.. Ze was niet benauwd en ze ademde niet zwaar en ze was nog alert genoeg. Makkelijk beoordelen ook via de telefoon 🙄 Ook heel fijn dat jou dochtertje daarna meteen opknapte 🌸
Ja ik heb nergens echt info kunnen vinden over een corona test bij een baby, de huisarts heeft er ook niks over gezegd maar de opvang weer wel, ik heb haar daar afgemeld omdat ze zo beroerd is. Die begon ook over corona. Zou de GGD morgen anders wel bellen 😊 Maar mocht het corona zijn, wat dan? Zijn daar medicijnen voor bij baby’s?
5 jaar geleden
Reactie op Sandra1810
Na 5 dagen koorts moet je naar de dokter heb ik geleerd in het ziekenhuis.. ...
Ja na 3 dagen zelfs al! Daarom heb ik contact gezocht ook met de huisartsenpost maar die verwijst je gewoon naar de huisarts.. Ik wil inderdaad dat ze onderzocht wordt dat er bepaalde dingen uitgesloten kunnen worden, ik wil mijn lieve vrolijke baby terug 😭 Bedankt voor je advies!
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op KVL_
Maar ik heb ook geen ander advies gekregen, is er misschien een homeopathis ...
Ik vind een schuimbadje altijd wel fijn voor de kleintjes. Dan moet je er wel om denken dat ze echt niet op de tocht komen met aankleden. Dus deuren en ramen dicht. Verder een nat uitgewrongen washandje ik op te kauwen als het toch tandjes zijn, flesjes in bed of op een rustige plek geven, en vooral heel veel knuffelen en als ze slaapt gewoon lekker laten, ook als ze wakker moet worden van een bepaald ritme.
Zit daar nog wat nuttigs tussen?
Lijkt me goed als je de arts nog eens belt hoor en wat een horken dat ze je zo laten zwemmen hiermee. Je mag gewoon alle ruimte voor je kleintje innemen die nodig is hoor, laat je niet afschepen. 💖
5 jaar geleden
Reactie op KVL_
Fijn dat ze gelijk gecheckt is! Dit wilde ik ook graag maar tot 3x toe was ...
Bizar hoor. Mijn dochtertje had toen 5 dagen koorts en was al eens naar huisarts gegaan. Paar dagen later nog steeds suf enz dus toen gelijk doorverwezen. Onze huisarts zei; liever een x extra checken dan dat we straks spijt hadden. En was uiteindelijk dus niks ernstig. Behalve andere antibiotica.
Ze heeft toen ook een Corona test gehad, dat doen ze blijkbaar standaard in t ziekenhuis bij klachten zoals koorts enz.
Over Corona; zijn tijdje terug al 1 x getest omdat leidsters van de kdv het hadden en ze in quarantaine moest. Zelf heb ik het 2 weken geleden gekregen en paar dagen later ging mijn dochtertje hoesten. Getest en negatief. Daarna nog meer hoesten en koorts dus weer later testen; toen dus wel Corona.
Er zijn volgens mij weinig medicijnen voor... ? Ze heeft alleen soort hoestdrank gekregen. Koorts is nu al lang weg dus dat scheelt wel.
Heb er zelf wel medicatie voor gehad.
Maar het testen voor kinderen viel mij alles mee. Ook mijn oudste dochter is nu meerdere keren vanwege mij getest en vind het best oké, maar dat verschilt misschien per kindje.
5 jaar geleden
Ik vind dit echt heel erg slecht van jou huisarts hoor! Hier was het na 3 dagen Ja kom maar gelijk langs gaan we even luisteren en kijken want driedagenkoorts vinden ze zelf al heel wat en zeker de moeite om het even te checken..
We hadden afgesproken als de koorts de volgende dag nog steeds aan hield ze antibiotica zou krijgen alvast voorgeschreven zelfs zodat we het gelijk op konden halen wanneer het nodig was...
Dit hebben we toen ook gebruikt want ze had dag erna nog erge koorts.. Diezelfde avond zakte de koorts en kreeg ik weer onze baby terug!
Ik zou echt bellen en eisen dat ze haar onderzoeken!
5 jaar geleden
Ik vind dit echt heel erg slecht van jou huisarts hoor! Hier was het na 3 d ...
Jij kwam ook uit Dordrecht toch? 🙈 Want de huisartsen post heeft mij nu al 3 keer geweigerd.. Mijn moeder is nu onderweg want ik zit er helemaal doorheen en die gaat zo voor mij bellen en eisen dat we langs mogen komen! Heb net haar temp gemeten en nog steeds 39,8 terwijl ze om 4 uur nog een zetpil heeft gehad 😢 Echt fijn dat je gelijk langs mocht komen, ik voel me zo niet serieus genomen en inderdaad misschien is het niks ernstigs maar ze kunnen toch de moeite nemen om haar even na te kijken.. Zo bizar ik ga straks onzeker de nacht weer in en dan zitten we op dag 7 dat ze doodziek is 🥺