23 Reacties
5 jaar geleden
De fles rond draaien of onder het kinnetje aaien of bij de mondhoek met je vinger strijken dat prikkelt het drink reflex
5 jaar geleden
Bij ons dochtertje duurde het ook zolang om een flesje uit te drinken bij zowel de avent als difrax flessen. Sinds we de Mam flessen gebruiken drinkt ze veel beter. Ze kan nu voldoende drinken zonder uitgeput te raken en de flesjes duren minder lang. Nu krijgt ze die op een kwartiertje ongeveer uit (met een boertjespauze ertussen). De speen van Mam sluit ook heel mooi aan op haar mondje wat ook fijner is voor haar. Wij zijn Mamfan geworden :)
5 jaar geleden
Hi! die van mij is ook bijna 6 wkn en ik heb precies hetzelfde! wij hebben de dr.brown flessen met brede hals maar hij doet er indd heel erg lang over. (alles al geprobeerd hem te stimuleren en wakker te houden) vrouw van het cb vond het prima.. laat m tussendoor maar in slaap vallen en dan geef je hem later de rest. als hij maar voldoende binnen krijgt op een dag. mja het is best een gedoe zo lang de fles geven elke keer.. naar fase 2 speen rade ze af omdat hij soms ook hele voedingen opspuugd en dan mogelijk alleen maar erger word dan.. dus ik lees eventjes mee want heb de oplossing nog niet gevonden!
5 jaar geleden
Ik heb een dr. Brown fles gehaald omdat onze zoon te snel dronk ( vijf minuten met 120 ml ) nu met die fles doet hij er 15/20 minuten over. Hier drinkt hij zes a zeven keer per dag waarvan twee keer borstvoeding gekolfd. Helaas lukt 150 niet hier want dan drinkt hij zijn fles niet leeg. Avent flessen kan je proberen, die heeft onze zoon zo leeg. Misschien doet jullie zoon er dan ook iets sneller over. Verder wrijf ik over de handjes of voetjes als hij in slaap begint te vallen of wiebel een klein beetje met de fles. ( Hier 7,5 week oud )
5 jaar geleden
Waarom 150+4 en niet 5? :) Hier t zelfde. Duurt ook zooooolang.. Wil morgen ook ff een M speen gaan halen en proberen.
5 jaar geleden
de handpalm of onderkant voet masseren, over het wangetje of hoofdje wrijven, onder de kin kriebelen. De fles rond draaien, tegen gehemelte bewegen werkt allemaal om het zuigreflex aan te wakkeren. Ze zouden zelfs in hun slaap moeten drinken. Anders een 1 2 3 speen gebruiken. Beginnen met stand 1 en als je ziet dat hij moe word naar stand 2 zetten
5 jaar geleden
Hadden wij bij onze zoon ook! Hij bleek een verborgen verkorte tongriem te hebben.. je kan een Lactatiekundige er naar laten kijken. Binnenkort gaan we naar Groningen en word zijn tongriempje gelaserd.
5 jaar geleden
Hoi!! Bij mijn kinderen precies hetzelfde. Ik heb difrax en dan de 1 2 3 speen. En dan de speen op nr 1 dat scheelt al een hele hoop. Bij mij hielp het bij beide. Van ruim 3 kwartier naar een kwartiertje en zonder in slaap vallen.
5 jaar geleden
Ja! Hier hadden we difrax flessen met s-speen. Ze deed met 4 weken een uur over een flesje, waarbij ze maar 30 van de 60 ml dronk... nav gesprek met cjg m spenen gekocht en Philips avent flessen. Beiden gingen daarna veeeel beter. En ook gulziger. Maar zolang het er niet ineens uit komt, zie ik geen probleem. Ik zou voorstellen om bij te houden hoeveel hij op een dag drinkt en vergelijk met hoeveel hij zou moeten drinken.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Fem1704
Al de Aventfles geprobeerd?
Alleen de kleinere met de tepelspeen
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op MariaBreunesse
Misschien een nieuwe speen erop doen?
Deze is zo goed als nieuw 😇
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Lovelychar
Waarom 150+4 en niet 5? :) Hier t zelfde. Duurt ook zooooolang.. Wil morgen ...
Typfout haha moest +5 zijn
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op maritkan
Wij hadden hetzelfde en ook over op m speen en ging ook te snel, toen Johan ...
Hoe veel Johannes brood pitmeel doe je dan in een flesje?