17 Reacties

5 jaar geleden

Andere klachten nog? Vaak willen kindjes met reflux vakwr drinken, kleine hoeveelheden om te kunnen blussen als het ware

5 jaar geleden

Hi, ik lees even mee. Wij hebben hetzelfde. Eerst werd er gedacht aan spruw, maar dat is het niet. Snachts gaan de flessen zonder problemen op, maar overdag inderdaad met moeite 40 a 50 ml. Hij begint goed, maar raakt daarna heel erg overstuur..

5 jaar geleden

Oh en hij is ook 6 weken nu... zou het een fase zijn?🤷‍♀️

5 jaar geleden

Is dit sinds de warmte?? Hier kindje vandaag 8 weken. Overdag komt hij wat vaker en drinkt wat minder geen hele flessen leeg (bv’s per fles) En savonds en Snachts vaak we volle fles op. Door de warmte drinken wij ook vaker. En zo heeft je kindje ook behoefte aan vaker wat te drinken. En niet 1x volle fles maar in 2/3 etappes een volle fles op. Dit had ik laatst aan CB gevraagd. Ze gaf je ook aan de fles niet langer dan 1 uur momenteel laten staan. Evt als je kindje idd vaker komt. Maar kleinere hoeveelheden maken zodat je niet heel veel weggooit. Dan ma een fles wat vaker maken. Als hij / zij toch overdag vaker komt en niet alles opdrinkt ;) Maar als dit al is voor de warmte zou ik eens met CB overleggen :) Succes!! En geniet van de kleine! 👶🏼

5 jaar geleden

Reactie op Laura R

Is dit sinds de warmte?? Hier kindje vandaag 8 weken. Overdag komt hij ...
Hier het zelfde

5 jaar geleden

Ik zou vaker de fles maken en proberen te zorgen dat hij of zij voor de laatste voeding alles binnen heeft... Hier werkt het. Zowel voor de warmte als nu net weer met de warmt. Slaapt heerlijk door van 23.00 tot 8.00 en nu met de hitte van 22.00 tot 7.00. Al willen ze 10 keer overdag maakt niet uit zegt buro als ze maar niet over max gaan. Dus ipv 5 a 6 hele flessen 10 halve mag dus (voorbeeld hé). Zelf heb je met dit weer ook minder eetlust. Succes

5 jaar geleden

Mijn meisje wil met de hitte idd overdag vaker kort drinken. Geef bv dus hoe veel ze binnen krijgt weet ik niet. Qua duur voelt het meer als een snack dan een voeding.

5 jaar geleden

Misschien helpt het om tussen het flesje door even de luier te verschonen of om de wang te aaien zodat de zuigbehoefte gestimuleerd wordt? Of even boerpauze? Bij mij helpt dit nog weleens als mijn dochter tijdens het drinken in slaap valt of voldaan lijkt te zijn.

5 jaar geleden

Mijn dochter van 3,5 week heeft t zelfde, gebeld met t cb. Door de warmte zal ze sneller moe en uitgeput zijn waardoor ze moeite heeft met de fles leeg drinken, ze raadde aan andere flessen te proberen waardoor ze minder hard hoeft te zuigen en dus minder snel is uitgeput. Net de dr Brown gebruikt maar dan zonder dat tuutje er in en ze dronk de fles nagenoeg leeg!

5 jaar geleden

Onze dochter drinkt haar flessen ook niet leeg sinds 3 weken. Ze was daarvoor juist 'hongerig' en forte toegevoegd. Nu weer helemaal afgebouwd maar ze drinkt ze nog steeds niet leeg. Vandaag naar cb geweest, maar ze was mooi gegroeid. Ze gaven daar ook aan dat zolang ze goed groeit het niet erg is. Ze geeft gewoon duidelijk aan wanneer ze genoeg heeft 🙂 Het heeft hier dan ook geen zin het vaker aan te bieden oid, ook in de nacht niet. Ze krijst het overigens uit als we de fles op haar kamertje geven in avond 😅 (nacht gaat daar wel goed). Als we beneden voeden dan drinkt ze wel. Héél apart.

5 jaar geleden

Misschien helpt het om tussen het flesje door even de luier te verschonen o ...
Bedankt voor je advies, maar helaas heb ik dat allemaal ook al geprobeerd😅. Hij groeit echt wel goed hoor. 6,5 week oud en 5800gram. Maar zo vaak op een dag die kleine beetjes is soms wat lastig met weg gaan enz. Je hebt overdag gewoon 0 ritme qua voeden.

5 jaar geleden

Heel herkenbaar, hier precies hetzelfde! S nachts wel de hele fles en overdag mag ik blij zijn als hij op 50 stopt van fles van 135. Maar vaker stopt hij rond 80 of 70. En dan met moeite druppelsgewijs nog 10 a 20 erin. Wij hebben dr brown flessen breed, CB gaf aan van speen 1 nr 2 te gaan. Hier door krijgen wij bovenstaande hoeveelheid nog bij hem binnen met speen 1 stopte hij al veel eerder. Hij is bij ons bijna 7 weken. Ik dacht eerst misschien ivm sprongetje of warm weer, mr op zich blij te horen dat ik niet enigste ben.

5 jaar geleden

Zijn er al kindjes die weer "normaal" zijn gaan drinken? Mijn zoontje drinkt sinds een week ofzo overdag ook bijna niks en in de avond en vroege ochtend wel. Van alles geprobeerd; andere flessen, andere houding, lopend voeden, aan de borst, etc. Niks lijkt te werken. Na een minuut, soms 2, wordt hij erg onrustig, huilen, overstrekken, niet meer willen drinken. In de avond en ochtend stort hij zich echt op mijn borst en drinkt hij goed. Verder heeft hij veel last van krampen en moeite met poepen. Met plassen komt hij aan ongeveer 5 luiers per dag. Onrustig huidje in het gezicht.. Ik heb het cb gebeld en met verloskundige gesproken. Die weet het ook niet echt. Ze zei dat hij misschien doorhad dat door het drinken de krampen komen en hij moet poepen, wat ook erg veel pijn doet, en hij daarom met zo min mogelijk doet? 🤷🏻‍♀️ kunnen baby's van 10 weken al zo denken?? In hoop dat het bij jullie inmiddels opgelost is en het echt een fase was/is.

5 jaar geleden

Wij hebben op de fles nu speen 2 zitten (dr Browns) terwijl die eigenlijk pas voor 3 maanden is. Onze dochter is morgen precies 10 weken. We dachten dat dat misschien de oplossing was. Maar nog steeds drinkt zij best wel raar. Bijna geen enkele fles gaat leeg. Wel af en toe als ik geef en ze geeft aan niks meer te willen, als ik dan na een half uur probeer drinkt ze toch wel meer. Soms leeg soms niet. En de laatste fles tussen 22/23 uur drinkt ze maar 80/95cc nooit meer.

5 jaar geleden

Misschien de dop van de dr browns niet te strak draaien? Dit hielp bij mijn dochtertje ook. Vast draaien en dan een tikkeltje terug. Alsof ze dan minder hard moeten zuigen

5 jaar geleden

Reactie op Ash25

Misschien de dop van de dr browns niet te strak draaien? Dit hielp bij mijn ...
Daar heb ik eigenlijk niet aan gedacht. Want als hij niet goed dicht zit gaat het dan niet lekken? Of kan je die dop juist minder strak doen zonder dat het gaat lekken?

5 jaar geleden

Reactie op babygirljuni060620

Wij hebben op de fles nu speen 2 zitten (dr Browns) terwijl die eigenlijk p ...
Dit doet onze dochter precies zo! Ook speen 2 erop zitten, leek eerst beter te gaan maar ze doet er nog steeds een eeuwigheid over als ze de fles al leegdrinkt. Ze krijgt lang niet de hoeveelheid binnen die bij haar gewicht hoort en toch is ze alweer goed aangekomen snap er niks van 🙈 ik hoi het maar een beetje bij ook ivm de hitte van afgelopen tijd.