18 Reacties
4 jaar geleden
Onze dochter is nu bijna 3 weken en slaapt overdag ook op ons. Als in letterlijk, maar ook in de draagdoek/-zak. Ik vind dat nu nog geen probleem. Zeker met een goede drager heb ik gewoon de handen vrij en kan ik alles doen wat nodig is. Zij heeft ons nodig, dus is dit voor ons een uitkomst.
's Nachts in de co-sleeper slaapt ze sinds ik daar een gedragen shirt van mezelf in heb gelegd, anders wil ze nog het liefst tegen me aan slapen. Misschien is dat een idee?
4 jaar geleden
Onze zoon wilde ook niet anders dan overdag in de draagzak, anders zetten hij het op een huilen. Sinds afgelopen donderdag slaapt hij s middags vaak wel een paar uur in z'n bedje. Hij is nu 7,5 week oud. Ik probeerde het af en toe gewoon om hem in z'n bedje te laten slapen en 1 slaapje overdag lukt nu dus. S nachts slaapt hij overigens wel al weken in z'n eigen bed, dit gaat heel goed.
4 jaar geleden
Ik heb net hetzelfde. Mijn dochtertje van 6,5 weken slaapt 's nachts zonder probleem in haar co-sleeper, ook weerleggen na haar voeding is geen probleem maar overdag wil ze enkel slapen in de draagzak of in mijn armen. Als ik ze dan slapend in haar park of bedje leg wordt ze bijna onmiddellijk wakker en begint te huilen. Wakker neerleggen om zelfstandig in slaap te vallen lukt ook niet.. Oudere mama's (die al volwassen kinderen hebben) waarschuwen mij dat ik haar verwen door haar altijd bij mij te nemen en dat ze dit niet meer zal afleren als ik daar aan toegeef maar kan je zo een kleine baby al verwennen of foute gewoonten aanleren? Ik begin nu al te stressen voor het moment dat ze naar de onthaalmoeder gaat en ze misschien niet gaat kunnen slapen overdag. Of is dit gewoon een fase die vanzelf over gaat als ze ietsje ouder is?
4 jaar geleden
Reactie op Vanessa83
Ik heb net hetzelfde. Mijn dochtertje van 6,5 weken slaapt 's nachts zonder ...
Het kan gewoon een fase zijn. En een baby van 6,5 week kan je niet verwennen dat besef hebben ze nog niet. Gewoon veel knuffelen. Mijn dochter is bijna 7 weken en slaapt overdag ook eigenlijk alleen maar bij mij.
Ik heb het er wel wat zwaarder mee op het moment maar het is even niet anders
4 jaar geleden
Hier ook! Zat net te denken om een berichtje te doen 😅
Zoon 7 weken volgens mn man en schoonmoeder is hij alleen gefocust op mij.. nog meer dan mn oudste.
Ik geef volledig bv, dus logisch dat ik meer interessant ben 🤣
Overdag slaapt hij niet/nauwelijks in zn wiegje. Ik verwarm hem voor met de Zensy en doe de gordijnen halfdicht.. dan slaapt hij soms niet en begint direct te krijsen. Of hij slaapt even, van 5-max 30 min.
Snachts ook geen probleem gelukkig. Soms na de voeding rond 5u blijft hij jammeren, maar dan leg ik hem naast me neer in bed.
Nee verwennen kan nog zeker niet, maar t is wel pittig! Zeker met een 3 jarige peuter erbij.
Gelukkig slaapt hij goed in de draagzak, ook als ik hem er huilend in leg.. hij valt snel in slaap.
Ben benieuwd hoelang dit gaat duren.
Over 8 weken mn 1e werkdag, kan daar nu al tegenop zien 😂
Mijn oudste was juist geen draagkindje, die wilde alles zien!
4 jaar geleden
Reactie op CharH88
Hier ook! Zat net te denken om een berichtje te doen 😅
Zoon 7 weken volgen ...
Herkenbaar! Ons dochtertje is ook 7 weken en heb al heel wat kilometers afgelopen met de draagzak. Probeer er nu ingebakerd en wakker in bed te leggen maar helaas blijft het dan bij een hazenslaapje van 45 minuten.. daarna is ze nog super moe en kan niet meer in slaap komen dus dan maar weer in de draagzak.
4 jaar geleden
Reactie op Juni-20
Herkenbaar! Ons dochtertje is ook 7 weken en heb al heel wat kilometers afg ...
Jaaa heb ook echt vaak t idee dat hij hartstikke moe is.. maar hij gwn niet wil/kan slapen.. zo sneu.
Inbakeren wel over nagedacht, maar ben bang dat ik dan een voedingsmoment mis.. en op n gegeven moment moet je ze ook weer uitbakeren he 🤦♀️
Maar misschien wel t proberen waard met die maaiende armpjes steeds 🤪
4 jaar geleden
Hier hetzelfde. Onze dochter is nu 5 weken en het dragen is iets moois.. maar ik begin het wel pittig te vinden. Vooral lichamelijk vreet het me energie. Je hebt wel redelijk je handen vrij, maar echt spelen met onze 2 jarige zoon blijft toch lastig met een baby die steeds zwaarder wordt.
Ik ben van mening dat je een draagdoek niet hoeft af te bouwen oid. Je kan ze echt niet verwennen zo jong al.
Ik ga volgende week beginnen met het boek 'Baby in een droomritme'. Het het al gelezen, de theorie erachter klinkt zinvol. Leren slapen in een bedje zonder huilen. Wellicht een tip.
Wij hebben al wel een start gemaakt met slapen in de avond. Vanaf 19u a 20u slaapt ze in haar bedje, langzaam uitbouwen naar meer momenten.
4 jaar geleden
Ik ben sinds een week gaan inbakeren en een fopspeen gaan gebruiken wanneer verdrietig, en wereld van verschil. Tuurlijk niet altijd perfect, maar grootste deel slaapjes nu in bedje en handen echt vrij. Wanneer ik wat hoor ga ik kijken, bij jammeren om krampjes geef ik fopspeen en bij zoeken of smakken haal ik ze eruit, tijd voor de BV.
Daardoor sliep ze overdag alleen op ons of in de draagzak etc, en anders korte hazeslaapjes, best pittig..
4 maanden geleden
Zijn er ook mensen die mij kunnen zeggen of dit dus goedkomt dat er een moment komt dat ze alles in bed kan slapen
3 maanden geleden
Reactie op Lisasentveld
Zijn er ook mensen die mij kunnen zeggen of dit dus goedkomt dat er een mom ...
Mijn dochtertje is nu 4 jaar en slaapt in haar bed. Ze komt soms nog bij ons liggen maar ook dit is aan het minderen. Ik weet niet of jou vraag omtrent een babytje is of een kleuter?