19 Reacties
5 jaar geleden
Als je er bij zit lijkt het me sowieso geen probleem. Ik weet dat het advies is om baby's op de rug te laten slapen maar als de kleine zo moeilijk in slaap komt zou ik hem sowieso overdag op zn buik leggen. Er is onderzoek naar gedaan en kinderen die voor het eerst en met name zonder toezicht op hun buik slapen lopen het meeste risico. Als babys eraan gewend zijn, goed uit zichzelf wakker kunnen worden op de buik (dat is echt een belangrijk ding) en sterk genoeg zijn in hun nekje om het hoofd zelf te draaien is het risico al veel kleiner. Onze Bram (9 weken) slaap sinds 4 weken overdag op zijn buik en sinds 2 weken ook s nachts.
5 jaar geleden
Hier ook een buikslaper, vanaf week 4-5. Ik heb gewacht tot ik het vertrouwen had dat hij in zijn slaap zijn hoofdje van links naar rechts kon draaien. Toen ik dat vaak genoeg gezien had heb ik hem in zijn bed (met Aero) op zijn buik gelegd toen hij 's avonds ging slapen. Als het een echte buikslaper is ontwikkelen ze nog sneller hun nekspieren. Onze man ligt nu zo als hij wakker is geworden.

5 jaar geleden
Reactie op Firsttimemom92
Hier ook een buikslaper, vanaf week 4-5. Ik heb gewacht tot ik het vertrouw ...

Bedankt voor je reactie! Zijn nekje is wel sterk en hij kan z'n hoofd goed draaien. Alleen soms zoekt hij in z'n slaap nog z'n speentje en dan gaat hij met z'n hoofd draaien en blijft hij dus soms liggen met z'n hoofd in het matras.. Dan draai ik hem natuurlijk direct goed, maar dat maakt het zo eng😱 Het buikslapen doen we nu sinds een week (voorheen steeds de strijd van op z'n rug...) dus misschien kost het nog even tijd voordat hij zelf doorheeft dat hij niet met z'n hoofd in het matras kan liggen..
5 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde verhaal. Onze meid (2 maanden sinds gisteren) is ook een buikslaper. Overdag leg ik haar op haar buik en dan slaapt ze vrijwel meteen en ook een lange tijd achter elkaar. Snachts valt ze prima in slaap op haar rug en slaapt dan ook tussen de 6/7uur door. Dus dit wisselen wij af. Vooral doen waar jij je zelf goed bij voelt want anders slaap je zelf ook niet fijn.
Wat betreft babyfoon; ik heb een babyfoon met camera. Zo kan ik haar tussendoor checken of ze nog goed ligt met haar hoofdje. Deze babyfoon heeft ook een praatfunctie (nog niet geprobeerd) nachtmodus (zwart wit beeld maar wel scherp!) En je kunt het geluid ook uitzetten. Wij hebben de alecto DVM-76
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Tara22
Bedankt voor je reactie! Zijn nekje is wel sterk en hij kan z'n hoofd goed ...
Misschien een idee, als je zonder de airo probeert? Dan heeft/krijgt hij misschien zelf benul z'n hoofdje bij te draaien omdat ie dan helemaal niet kan ademen? Als mijn zoontje van 5 weken met z'n gezicht op m'n borst ligt en dan geen adem krijgt draait ie vaak z'n hoofdje bij. Zou 'm op z'n buik sowieso nog niet alleen laten, maar misschien leert ie het zo eerder? Je hoeft er niets mee te doen, probeer alleen mee te denken 🤭
5 jaar geleden
Reactie op Mispoes
Misschien een idee, als je zonder de airo probeert? Dan heeft/krijgt hij mi ...
Haha alleen maar fijn het meedenken! Bij m'n ouders heeft hij geen Aero maar dan lijkt hij het toch niet gelijk door te hebben dat hij op z'n neus ligt.. Voor nu blijf ik er dus sowieso bij en 's nachts gewoon op z'n rug (dan maar evt. strijd)..
5 jaar geleden
Mijn dochtertje sliep met 3 weken al op haar buik. Mijn zus 3 kinderen waren ook buikslapers dus dat had ze snel door. Aerosleep matrasje had ik al aangeschaft. Ik vond het in het begin ook wel spannend, maar druk je neus maar is in de aerosleep matrasje. Kan ze gewoon door ademen. Maar als je idd ziet dat hij zijn nekje al goed beweegt😁
5 jaar geleden
Voor iedereen beter als ie slaapt toch 😊 lekker op zn buik laten. Doen wij hier ook! Veel minder krampjes en reflux op zn buik. Heb je 's nachts wel eens geprobeerd om hem op zn zij te leggen? Zo slaapt het ventje hier ook wel comfortabel. Hij kan zich ondertussen ook terugdraaien op zn rug als hij dat wil.
5 jaar geleden
Je kan hem inderdaad proberen op zijn zij te leggen. Je hebt er speciale kussens voor. Misschien is dat een idee, als het werkt natuurlijk.
5 jaar geleden
Wij hadden dit ook met inbakeren. Ik heb er heel veel tijd in gestoken elk slaapje constant een week lang inbakeren en erbij blijven tot tot ze slapen ook wel eens meer dan een uur erbij gezeten en dat meerdere keren Het heeft een week lang geduurd maar we hebben er nu profijt van
5 jaar geleden
Ik moet wel zeggen dat onze eerste 10 weken te vroeg geboren is waardoor we wel veel ervaring hiermee hebben qua geduld en troosten in bed
5 jaar geleden
Voordat wij gingen inbakeren sliep ze ook alleen op haar buik of bij in de draagzak of op mijn borst ook 's nachts
5 jaar geleden
Hier exact hetzelfde. In de nacht slaapt hij in zijn wiegje ingebakerd op zijn rug en dat gaat super. Overdag wil hij niks weten van inbakeren en wil hij alleen op zijn buik slapen. We laten hem daarom overdag in de kinderwagen slapen. Op die manier is hij wat dichterbij en kunnen we steeds even spieken of hij nog goed ligt als we langs hem lopen. Tot nu toe gaat het prima op deze manier dus laten we het lekker zo 😊
5 jaar geleden
Die van ons is 9 weken en wil ook echt niet op zijn rug. Van alles al geprobeerd. Maar nu lijkt de buik toch het enige te zijn wat werkt en in de draagzak slapen vind hij ook fijn. Zelf inslapen is sowieso lastig. Hebben jullie dat ook met inslapen? Ik vind het wel super eng op de buik. Maar hij slaapt anders echt niet.
5 jaar geleden
Ons zoontje slaapt ook op zijn buik, zowel overdag als 's nachts. Hij wil absoluut niet op z'n rug slapen en wordt met inbakeren heel gefrustreerd en dit voelt voor mijzelf ook niet goed om hem zo te beklemmen. Ik zie dan ook niet zijn eerste honger signalen.
Ons zoontje is heeft een erg sterke nek en kan z'n hoofdje gemakkelijk van links naar rechts en andersom bewegen als hij op z'n buik ligt.
Ik zit er niet bij, maar heb een babyfoon met camera en een aerosleep matras in zijn cosleeper en ook voor straks in het ledikant.
Doe vooral wat voor jouzelf goed voelt en waar jouw kindje lekker mee slaapt en waarmee jij met een gerust hart eromheen kunt leven 😊
5 jaar geleden
Reactie op Firsttimemom92
Hier ook een buikslaper, vanaf week 4-5. Ik heb gewacht tot ik het vertrouw ...

Hahaha herkenbare foto! Als mijn zoontje nog niet slaperig genoeg is en ik hem wat te vroeg in bed leg, ligt hij ook zo om zich heen te kijken 😑