16 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb doekjes van Zwitsal met eucalyptus er in. Die leg ik in het bedje helpt ook goed.
5 jaar geleden
Reactie op sjannie22
Dat weet ik, maar wat doen die 3 maanden? Onder het voetje kan het echt gee ...
Je gaat je kind toch met een maand ook geen groente geven en denken oh wat maakt die drie maanden uit. Heeft met de menthol te maken die er in zit als het mocht eerder zouden ze het er wel opzetten kunnen ze meer verkopen. Beetje rare instelling als moeder met wat maakt die drie maanden uit. Voor een baby heel veel
5 jaar geleden
Reactie op Suzie8812
Je gaat je kind toch met een maand ook geen groente geven en denken oh wat ...
Pardon? Luister even, niet dat ik jou verantwoording af hoef te geven maar het is in overleg met de huisarts. Wie ben jij om overal zomaar commentaar op te geven? Wie ben jij om mij een rare moeder te noemen? Dit is het beste voor MIJN KIND. Ik begin toch ook niet over jouw kindje? Ieder zijn ding toch maar ga niet lopen lullen dat iemand een rare moeder is! Iedereen doet wat denkt dat goed is voor hun kindje!
5 jaar geleden
Hier enkel zoutoplossing gebruikt van bexedyl. Neusspray vinden ze vaak heel vervelend en deze druppel je er zo in zodat ze er niet van schrikken. Luuf en Dampo kan gevaarlijk zijn ivm de menthol, ze kunnen er een ademstilstand van krijgen. Ook kan je stomen in de badkamer, douche of kraan heet aan en met baby in de ruimte staan, en een opengesneden ui naast het bed.
VRIEND
5 jaar geleden
Daro fysiologische zoutoplossing. Dit mag je geven. Het werkt en zit geen medicatie in. Dit is mij aangeraden door arts van de huisartsenpost en mijn eigen huisarts. Als haar neusje vol zit doe ik 2 druppeltjes per neusgat. Dat is vaak al voldoende!
Druppels zijn prettiger voor een baby dan spray. Vaak komt er dan ook een snotje los. Die haal ik eruit met een tissue punt. Wel opletten dat je het niet verder duwt😊. Daro kun je gewoon online bestellen, morgen in huis.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op DeniseD
Daro fysiologische zoutoplossing. Dit mag je geven. Het werkt en zit geen m ...
Wat ook kan in druppels borstvoeding, schijnt ook te helpen! En een half ui. Menthol producten alleen checken met je huisarts want kan zeker gevaarlijk zijn (genoeg online over te vinden). En waarom risico’s nemen als er genoeg veilige oplossingen zijn😊.
5 jaar geleden
Zoutoplossing spray voor alle leeftijden. Te koop bij apotheek of misschien ook de drogist. Anders zelf maken heel klein beetje zout plus warm water en voorzichtig in neus via lepel druppelen
5 jaar geleden
Jaa zielig he!
Bedje iets schuin zetten (iets onder de poten is t meest stabiele)
Eigen merk zoutoplossing neusspray is prima, met medicijnen erin mag pas vanaf 6 jaar dacht ik.. of op recept via de huisarts. Maar liever niet hoor..
Eerst schoonmaken met zo'n peertje, dan sprayen even wachten en dan weer uitzuigen.
Als je man doucht erbij gaan staan met je kleine in de stoom, als zijnde 'stomen'.
Eucalyptus wasgel is pas vanaf een bepaald leeftijd, volgens mij omdat t juist voor irritatie van de luchtwegen zorgt.
5 jaar geleden
Ik vind die neuszalf van nisita heel fijn icm uien (voor die hele kleintjes niet te veel, maar wat gesneden uien onder of naast het ledikant leggen in een bakje. Doet wonderen en haalt veel los!