27 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb het zelf niet gedaan. Mijn zoontje heeft pas zijn vaccinaties gehad en ben gister pas voor het eerst gaan zwemmen met hem... mij lijkt het niet slim omdat ze geen weerstand hebben als ze zo klein zijn, maar het is natuurlijk je eigen keuze ☺️ volgens mij is ook de kans op infecties groter
5 jaar geleden
Hier ook 22w prik gehad.
En mijn CB adviseerde toch wel te wachten tot z’n 1e prikjes gehad te hebben.
Hier de afspraak staan op 16 september om z’n 1e prikjes te geven. Dan is hij op 1 dag na 3 maand oud.
Heb ik ook wat extra tijd om een leuke bikini of badpak aan te schaffen😂🙈
5 jaar geleden
Heeft meer te maken met hoe goed de kleine de temperatuur kan vast houden, met 8 weken kunnen ze over het algemeen maar even het water in..
Al heb ik er voor gekozen het nog niet te doen in een openbaar zwembad.. dan heb ik liever dat ze wat vaccinaties achter de rug heeft. Dan heb je meer kans op verspreiding van eventuele ziektes, zeg niet dat de kans groot is maar het zou kunnen, je weet het dan gewoon niet. Daarom heb ik gekozen voorlopig niet naar een openbaar zwembad te gaan
Met het warme weer laatst ben ik wel wezen zwemmen bij vrienden en ging prima, vond ze erg leuk
Maar na 10 minuten moest ze er wel uit
5 jaar geleden
22 weken prik ( zwanger ) is meer dan alleen kinkhoest. Is ook tegen difterie en tetanus.
Heeft meer te maken dat de kleine groot genoeg is om te zwemmen. ( temperatuur )
Dus met 2 maanden kan je prima met de kleine zwemmen.
5 jaar geleden
Wij gaan wel al vanaf 8 weken, heb de 22-weken prik zelf gehad en onze baby is op 11 weken gevaccineerd, ze is dus 2x geweest terwijl ze nog niet haar vaccinaties had. Ikzelf zag daar geen risico in, gezien ze geen wondjes oid heeft lijkt het me niet heel waarschijnlijk dat ze snel een infectie zou kunnen oplopen die tegengegaan zou kunnen worden door 1 van de vaccinaties.
Het ging hartstikke goed en ze vond het zelf ook onwijs leuk!
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Anoniempje88
22 weken prik ( zwanger ) is meer dan alleen kinkhoest. Is ook tegen difte ...
5 jaar geleden
Wij zijn begonnen met babyzwemmen 4 dagen na z'n eerste vaccinatie. Puur omdat het zo uitkwam, ik had de 22weken prik niet gehaald. Het is meer van belang dat je baby zn temperatuur goed kan reguleren, de vaccinaties zijn hierbij de richtlijn voor hoe oud de baby dan ongeveer is. Dat werd mij verteld door de zwemleidster
5 jaar geleden
Wij zijn vorige week met onze jongen gaan babyzwemmen, hij vond het geweldig. Ik had dit besproken met het cb, zij gaven aan dat het prima kon gezien zijn leeftijd (11 weken) en het feit dat ik de 22 weken prik heb gehad. Als dat niet zo was raden ze het af tot de baby zijn eerste vaccinatie heeft gekregen. Hopelijk heb je er iets aan, veel plezier met zwemmen😊
5 jaar geleden
Wij zijn gisteren gegaan, 13 weekjes, bij zo’n landall park. Ik vond het een leuke activiteit met z’n drietjes. Inderdaad een gedoe voor maar heel even, maar hij deed het erg goed en vond het volgens mij ook erg interessant. Water was wat koud, dus ik heb hem vooral vastgehouden, beetje voetjes in het water, beetje zitten spetteren.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op ML1306
Dit is echt alleen kinkhoest hoor!
Het is een combinatievaccin :). Zie:
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/22wekenprik/over-vaccin