38 Reacties

5 jaar geleden

Met de warmere dagen deed ik mijn meisje elke dag in bad of mee onder de douche. Om de dag deed ik wassen met zeep of olie. Tegenwoordig nu het wat frisser is doe ik het om de dag.

5 jaar geleden

Ons zoontje heeft echt een heel droge huid dus wij doen een 2 a 3 keer per week badje en met olie ipv zeep. Wel vaker gezichtje, handjes en pamper regio wassen natuurlijk 😀

5 jaar geleden

Elke dag met zeep

5 jaar geleden

Ik ga elke avond met m'n zoontje onder de douche, sop vooraf met babyschuimbad de plooien. Ga wel maar 5 min ofzo zodat zijn huid niet uitdroogt. Vind het zelf erg leuk en ontspannen en voor hem is het een ritueeltje geworden voordat hij gaat slapen. En een badje vindt hij niet leuk dus doe ik nooit.

5 jaar geleden

Hier gaat hij om de dag in bad of onder de douche en dan altijd met Naif Douchegel. De dag dat hij niet in bad/douche gaat dan lekker wassen met een washandje zonder zeep!

5 jaar geleden

Wij wilden om de dag doen (hij slaapt er zo goed op) maar bij het cb zeiden ze dat 2x in de week de max was. We doen beide keren met zeep.

5 jaar geleden

Wij doen het om de dag zonder zeep. We hebben kalkvrij water dus dat scheelt wat betreft het huidje. ☺️

5 jaar geleden

Wij doen max 2 keer in de week. Onze dochter haaaaaaaat baden/douchen 🤦🏼‍♀️ Als ze meegaat onder de douche gebruik ik zeep en in bad lekker badolie.

5 jaar geleden

Ik doe mijn dochtertje elke dag in bad. Inzepen op het waskussen en dan een paar minuutjes in haar badje met babyolie. Daarna smeer ik haar in met bodylotion. Ze geniet enorm van haar badje en valt daarna altijd zalig in slaap :-)

5 jaar geleden

Ons meisje gaat 1x per 3 dagen in bad met een beetje badolie. De andere dagen was ik haar smorgens met een washandje, gezichtje zonder zeep, handjes en billen met een drupje zeep.

VRIEND

5 jaar geleden

Mijn dochter vind het bad fantastisch. Zeker om als een kikker af te zetten😅. Toch doen wij haar 2x per week in bad omdat vaker niet goed is voor de huid. 2x per week met een beetje badolie en haartjes met een drupje Weleda. 1x per week onder de douche, met een beetje Weleda.

5 jaar geleden

Reactie op Anoniem19862018

Wij doen max 2 keer in de week. Onze dochter haaaaaaaat baden/douchen 🤦🏼‍ ...
Pfff hier ook. Van het begin tot het eind krijsen! Dus hier ook Max 3 x per week.

5 jaar geleden

Hier elke dag in bad vast ritueel voor het slapen gaan. Ik was haar met milde zeep.

5 jaar geleden

Elke dag voor het flesje en naar bed gaan in bad of onder de douche en badje olie en onder de douche afspoelen en zeep.

5 jaar geleden

Om de dag in bad met olie of zeepvrije wasgel 😊 onze dochter is gek op badderen!

5 jaar geleden

2 keer per week in een lang bad met olie en zeep (weleda) de andere dagen was ik ze soms met een washandje maar eigenlijk is dat niet echt nodig ik gebruik wem reinigende zalf voor de billetjes en ze krijgt elke dag een oliemassage (alles van Weleda)

5 jaar geleden

Meestal 2x per week, maar soms ook maar 1x. Altijd met een flink scheut badolie, daar was ik ook de haartjes mee. Ideaal tegen berg, dat was zo weg 👍 Vaak tijdens het badje nog extra badolie op de huid. Na het badje goed insmeren met vettigs. Olie is te glad en trekt te snel in bij Bram, dus vaak is t uierzalf of bepanthen. Babyzeep is ip zeepvrij, ivm voorkomen van uitdrogen van de huid. Nu ook weer mega droge huid, maar t ritme is weer helemaal kwijt en sprong 4 en heb nog een peuter van 3 rondstuiteren, dan is t badje gwn niet handig.

5 jaar geleden

1 a 2 keer per week en gebruik alleen zeep (neutral) of babyolie voor de billetjes. Heel af en toe was ik de haartjes met neutral shampoo. Water en vooral zeep is erg uitdrogend en niet nodig voor zo een klein baby’tje. De babyhuid is 5 keer dunner dan de volwassen huid. Je kan de andere dagen met een washandje het gezichtje en de billetjes schoonmaken.

5 jaar geleden

1x per week. Anders wordt de huid veel te droog en kan de natuurlijk laag die op de huid zit niet z'n werk doen🤞 Ook beter voor zijn weerstand. Tenminste dat geldt voor mijn zoontje.

5 jaar geleden

Hier 3 keer per week ongeveer. Fris hem tussendoor (en bij elke pamperwissel uiteraard) wel extra op met vochtige doekjes. Maar toch de indruk dat zijn pamperregio niet altijd fris ruikt. Hebben jullie dat ook? Misschien moet ik toch meer met washandje doen tussendoor... Maar ik denk dan zo’n vochtig doekje (wetwipes), is toch hetzelfde eigenlijk?