19 Reacties

4 jaar geleden

Geen ervaring mee. Met onze zoon hetzelfde gehad. Ligt nu onder een fedde en kees lakentje. Kan geen kant meer op en vind dit zelf ook heel lekker 😂

4 jaar geleden

Reactie op jalina

Geen ervaring mee. Met onze zoon hetzelfde gehad. Ligt nu onder een fedde e ...
Onze zoon ligt ook onder een fedde en kees lakentje maar schuift zich er gewoon ondervandaan naar boven en gaat dan ook op z'n buik spelen😅

4 jaar geleden

Wij hadden precies hetzelfde. Geen bedomrander die het hele bed rond gaat, maar twee stuks gekocht die samen wel het hele bed omranden. Werkt echt heel fijn!

4 jaar geleden

Geen ervaring mee maar ik doe gewoon lakens om de randen en dan knoop ik ze onderaan vast oftewel het laken aan beide kanten evenver om de rand (binnen en buitenkant) en dan de hoekjes vastknopen

4 jaar geleden

Ja hier ook, ze kan zelfstandig zelf gaan zitten dus we hebben het ook maar gedaan zodat als ze omvalt (want moe) ze teminste zacht neerkomt. Je hebt ze heel goedkoop bij ali

4 jaar geleden

Ik wil niet heel paniekerig doen maar ik dacht dat zoiets als een bedomrander echt niet mag bij die kleintjes vanwege verstikkingsgevaar? En dat een ledikantje juist spijlen heeft vanwege lucht en ademhalen. Misschien even ergens checken?

4 jaar geleden

Onze kleine man doet dit ook. Een bedomrander durf ik niet ivm verstikkingsgevaar.

4 jaar geleden

We hebben er een van ikea (babybedbeschermer LENAST 17,99€) We hebben deze gekocht omdat we het eerst wouden uitproberen voor we zo'n dure zouden aanschaffen, maar we zijn er heel blij en het blijft dus. De stootrander zijn redelijk dun maar zacht genoeg tegen het stoten en ze zijn luchtdoorlatend wat heel belangrijk is. De 4 zijden van de stootrand zijn aan de onderkant vastgenaaid, waarmee de rand één geheel vormt. Je hoeft de matras dus alleen maar op de onderkant van de stootrand te leggen om deze stevig op zijn plek in de wieg te houden. De decoratieve bandjes houden de kinderbedbeschermer op zijn plaats.

4 jaar geleden

Iedereen bedank voor de tips,ik ga er naar kijken.voor nu heb ik het even opgelost door het bedje tegen de muur te zetten 😇

4 jaar geleden

Reactie op mamavan3meiden

Ik wil niet heel paniekerig doen maar ik dacht dat zoiets als een bedomrand ...
Is het eerste waar je voor gewaarschuwd wordt idd..

4 jaar geleden

Ja dit dacht ik dus ook..🤗

4 jaar geleden

Geloof dat als een baby zelf kan draaien etc. En zichzelf kan afzetten dat t dan wel gewoon kan... onze kleine meid wil nog wel s draaien in dr slaap op dr buik en dan full frontal gezicht in t bed of kussen ik schrik me dan kapot dus ben dan zelf binnen 10 Sec bij dr maar ze wordt er zelf wakker van😅blijft eng dit allemaal, altijd bezorgd😂

4 jaar geleden

Wij hebben de binnenkant van haar sleepyhead nestje eruit gehaald , die slurf zeg maar, en dit in dr bedje gedaan rondom en dan een laken eroverheen... ze was gewend om in de sleepyhead in de co sleeper of naast ons te slapen en dit mag gewoon want die is wel veilig, maar merkte dat toen er te groot voor werd t lastig vond om in t grote bed (ledikant) te slapen ineens dus vond ze t fijn toch nog beetje de beschutting te hebben en ook gelijk een win ivm de spijlen en ook nog veilig adembaar. 😆😃 andere tip die ik zelf nog kreeg was slaapzakje onder dr matrasje aan r voeteneind zodat ze niet kan verplaatsen in bed maar zelf nog niet geprobeerd!

VRIEND

4 jaar geleden

Dit inderdaad😊. Ik zie weleens hoe mijn dochter zich op haar zijkant wurmt in de box en als daar een rand omheen zou zitten zou dat erg spannend zijn, aangezien ze niet altijd terug kan draaien naar achteren.. ik zou in ieder geval het risico nooit nemen!

4 jaar geleden

Reactie op jana5690

Wij hebben de binnenkant van haar sleepyhead nestje eruit gehaald , die slu ...
Ik word echt de angstzaaier van dit topic 🙈 - maar slaapzakje vastklemmen onder het matras zou ik ook niet doen! Babietje moet wel heen en terug kunnen rollen. Je hebt s nachts gewoon nog wat te doen met de kleintjes; ofwel voeden, of een speentje terugstoppen,of even een armpje tussen de spijltjes terugwurmen... persoonlijk vind ik al dit soort ‘hacks’ wat spannend en ik denk dan van accepteer maar gewoon dat je nog regelmatig in de nacht eruit moet. En ik snap echt dat het vanuit de gedachte komt dat het voor je baby zielig is om een armpje tussen de spijltjes uit te hebben of dat je het je baby ook gunt dat ze doorslaapt, dus schiet niet in de verdediging alsjeblieft. Ik begrijp dat het de beste bedoelingen zijn. Maar met een slaapzakje gewoon los in de ledikant, ook als ze draaien en je ze s ochtends op de kop in bed vind, is wat mij betreft echt het beste en meest veilige.

4 jaar geleden

Ik word echt de angstzaaier van dit topic 🙈 - maar slaapzakje vastklemmen ...
Idd veiligheid gaat boven alles!

4 jaar geleden

Wij hebben ivm heel wild slapen (paar keer wakker geworden met een bult of rode plek) een bed bumper gehaald van aerosleep. Is voor het halve bedje, maar gezien ze omhoog klimt is het beneden niet nodig hier. Het is misschien wat duurder, maar ademt goed en vooral geen bulten meer 🥰

VRIEND

4 jaar geleden

Ik word echt de angstzaaier van dit topic 🙈 - maar slaapzakje vastklemmen ...
Dit inderdaad! Ik ben denk ik net zo ‘paniekerig’ hierin haha. Ik zie continue benen en armen tussen de spijlen of dan bonkt ze weer met haar hoofd ertegenaan, daar heeft ze niet van! Vaak ligt ze nog best lekker in de spijlen te frunniken haha. Als ze het wel vervelend vindt; dan hoor ik haar wel hoor😅. Ik bevrijd haar dan direct en is het weer goed. In bed heeft ze een slaapzak en draait daar niet in (en ze draait altijd, zelfs nog in de cosleeper als ik haar daar even inzet als ik de slaapkamer glad trek). Ik denk dat het aan de soort slaapzak kan liggen. In ieder geval nooit instoppen! Eerder misschien naar de slaapzak kijken en alles vanuit veiligheid bekijken. Om deze redenen heb ik ook nooit zo’n nestje gehad.