144 Reacties

6 jaar geleden

Hier w8 we tt rond 12 weken. Op 1 december is er een sinterklaasfeest waar iedereen heen gaat en ik heb t shirts laten maken voor de 2 grote broers... nog even w8 dus 🙈🙈

6 jaar geleden

Ik ga net voor de sinterklaasvieringen vast even naar mijn (schoon)ouders, dan ben ik 9 weken. Hoe we dit gaan doen weet ik nog niet. Mijn vriend is 2 weken later jarig en dan willen we het door middel van een taart of iets dergelijks aan de hele familie laten weten 😊

6 jaar geleden

Hi, Ik ben nu ruim 6 weken.. Aan mijn ouders en broers heb ik het eigenlijk gelijk verteld dmv de positieve test te laten zien. Vandaag en morgen aan schoonfamilie. Wij hebben chocolade letters gekocht, waar ze een woord van moeten maken samen. En daaruit kunnen ze de link leggen 🙂 Voor de rest wachten we echt even tot de 3 maanden echo goed is. Veel plezier met vertellen!!

6 jaar geleden

Wij hebben bij de eerste 2 breinaalden voor mijn moeder gekocht, met 2 bolletjes wol; 1 roze en 1 blauwe. Ze snapte eerst niet heel goed wat ze met dit cadeau moest (het was op Oudjaarsdag) .Het moment dat het kwartje viel was echt Goud!!

6 jaar geleden

Mijn eerste verteld het zelfs aan wildvreemden op straat dus dat is opgelost 😅

6 jaar geleden

Wij hebben voor ouders en zussen een diner gegeven zogenaamd voor onze verjaardagen. Aan het einde ging mijn vriend staan voor een speech en heeft het toen verteld. Iedereen werd helemaal gek! Was zo bijzonder! Op tafel stonden blauwe en roze kaarsen en bloemen maar de ouders hadden niets door. De zusjes hadden een voorgevoel (gebaseerd op niks want niemand wist dat we bezig waren). Was heel bijzonder. Ik had voor iedereen een wit sokje gekocht bij de zeeman en overal te te, oom, opa, oma opgeschreven en aan iedereen een sokje gegeven. Was heel speciaal

6 jaar geleden

Wij hebben het aan onze naasten verteld. Ik had zelf labels gemaakt voor op wijnflessen en bierflesjes.. met opa (achternaam) oma (achternaam).. enzv..met daaronder “coming june 2020”.. We hebben verteld dat we zwanger zijn(nu 7.5) maar nog niet dat t een 2-ling is, dat doen we rond sinterklaas. Eerst alles afwachten.. het liefst hadden we langer gewacht, maar zijn zelf altijd heel erg open geweest over het traject waar we inzitten, dus mensen weten wanneer er precies wat gebeurde..

6 jaar geleden

Aan onze ouders moeten we altijd al vroeg ons kerstlijstje doorgeven. Dus we hadden twee briefjes gemaakt waar op stond wat we graag wilden. Hierop hadden we dan eerst “gewonen” dingen geschreven (vb pantoffels, nieuwe wekker,...) en dan gevolgd door een aantal baby-gerelateerde zaken. (Roze of blauwe verf, babydoekjes, overall maat 56,...) Voor “het grote publiek” had ik een foto gemaakt met een fopspeen in een doorzichtige kerstbol en dat laten zien/doorgestuurd en uiteindelijk op social media geplaatst.

6 jaar geleden

Ik heb voor de kinderen van mijn zus t-shirts gekocht met de tekst “ promoted to big cousin “. Zodra ze hun schoentje mogen zetten en bij ons logeren leg ik er een brief in van de “ Verklap Piet “ dat deze Piet Sinterklaas met een smoesje weg heeft weten te houden , om hun dit geheimpje te verklappen 😂.. dan film ik het en gooi ik het gewoon in de familie app. Ik ben niet zo van dat emotionele gedoe.

6 jaar geleden

Hier voor de grootouders in spe bodytjes laten maken waarop staat 'baby loading'. Mijn ouders weten het al, die van mijn vriend gaan we het laten weten na onze eerste echo volgende week dinsdag. Aan broers en zussen (peter en meter) wilden we nog wachten tot Sinterklaas. Hebben dan voor iedereen een cadeautje met gedichtje voorzien waarbij ze kunnen afleiden dat we zwanger zijn. Voor de rest van de wereld 😅 had ik een klein projectje opgestart een paar jaar geleden. Mijn vriend en ik zijn 5 jaar samen en van die eerste jaren had ik telkens in de herfst een foto getrokken van onze voeten tussen de herfstblaadjes, met het onderschrift: never alone. We hebben hier dan een traditie van gemaakt en hebben nu dit jaar een foto getrokken waarbij we babyschoentjes tussen ons in hebben gezet met dan het onderschrift: never alone, extented edition... 😅 Sorry allemaal, maar ben er gewoon heel erg trots op 😜 Hebben dan een collage gemaakt van al die foto's en daar kaartjes van laten afdrukken voor mijn oma en onze beste vrienden, die we het ook graag eerder willen laten weten. Als die mensen het allemaal weten, zwier ik die foto gewoon op sociale media... Echt waar nog eens sorry, maar mijn vriend wordt helemaal zot van mij als ik hierover bezig ben dus ben blij dat ik het hier toch even kwijt kan 🤣🤣🤣

6 jaar geleden

Onze ouders hebben we het verteld door een cake te bakken, die van binnen uit te hollen en daar muisjes van beide kleuren in gedaan. Vervolgens de cake weer gevuld met de restanten cake en gegeven omdat “ik zin had in een cake bakken” (doe ik vaker). Vervolgens sneden ze deze open en kwamen de muisjes eruit. Super leuk!

6 jaar geleden

Misschien komt het door angst, maar ik vertel het echt pas na 12 weken. Alleen onze 2 beste vrienden weten het. Maar goed, ik ben ook nog maar 6 weken... onze ouders horen het ook pas na 12 weken... Ik vind het apart te lezen dat veel mensen het zo vroeg vertellen? Maar dat zegt natuurlijk meer over mijzelf en eerdere ervaringen.

6 jaar geleden

Ik heb m’n zoontjes shirts aangedaan en het zo verteld aan de opa’s en oma’s. Voor anderen houden we het nog even stil tot we het hartje hebben zien kloppen.

6 jaar geleden

Wij hebben het onze ouders verteld door middel van een fotolijstje met de tekst erin jullie kunnen mij nog niet horen en ook nog niet zien maar als ik ben geboren mag ik dan in dit lijstje misschien? Gegeven door onze dochter. Verder nog aan niemand vertelt eerst de echo's afwachten ben pas 7 weken en 3dagen

6 jaar geleden

Deze hebben we gisteren gemaakt. Zaterdag gaan we het vertellen als het goed is. Zo spannend!!

6 jaar geleden

Misschien komt het door angst, maar ik vertel het echt pas na 12 weken. All ...
Bij mij weet ook alleen mn beste vriendin het. Voor de rest wachten we de eerste echo even af. Vind het ook leuk om nog even samen een geheimpje te hebben 😊

6 jaar geleden

Wij willen het na de eerste termijn echo pas bekend maken en dan rond de 10 tot 12 weken. Voor onze ouders hebben we een heel leuk animatie filmpje gemaakt waarin wij laten zien dat er een kleintje op komst is

6 jaar geleden

😅 Ik voel me bijna een slechte moeder dat ik er geen bijzondere dingen bij gemaakt/gekocht heb. Wij vertellen het 'gewoon'.

6 jaar geleden

Reactie op Nikita

😅 Ik voel me bijna een slechte moeder dat ik er geen bijzondere dingen bij ...
Heeft niets te maken met goed of slecht he! Ik had gewoon teveel tijd om er over na te denken 😅😉

6 jaar geleden

Wij willen het met Sinterklaas vertellen. Bij de eerste hadden we het met 6 weken al verteld. Bij de tweede vinden we het fijner om de eerste echo af te wachten en het dan in een gedichtje te vertellen. Gek is dat eigenlijk want bij de eerste waren we zo onbezorgd en gingen we er 100% vanuit dat toch wel allemaal goed was. En nu staan we er anders in. En dat is puur op gevoel gebaseerd.