6 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook pijn 29 06 2020 bevallen. Ik ga naar de fysio etc. Mijn fysio laat de oefeningen echt heeeeelllll rustig opbouwen. Ik blijk overigens ook in mijn onderbuik een diastase te hebben. Soms zeggen doktoren en dergelijke dat het kan dat het nooit overgaat maar dat de pijn wellicht minder word. De fysio die ik heb geeft ook aan dat er te snel pijnsignalen afgegeven kunnen worden door te snel te veel te willen doen. En dat zijn we nu aan het doorbreken. Ben je al bij een andere fysio geweest?

2 jaar geleden

Nee ben bij een bekkenfysio.. en die verteld dus hoe ik moet plassen enzo maar dat weet ik wel. Ik heb vanaf april tot nu al 14x antibiotica gemoeten ivm blaasontsteking. Maar heb gewoon veel pijn in mn rug, brand langs mn bekkenbot ofzo heupbot wat is het en in mn lies. Met name links. Ik weet gewoon onderhand niet wat ik met mezelf aan moet. Zit nu al poosje in de ziektewet. Wel aantal uur per dag werken maar merk gewoon dat als ik halverwege die paar uurtjes ben dat het alweer erger wordt. Maar kan niet volledig rust want mn zoontje is ondernemend haha

2 jaar geleden

Ik heb al sinds de pubertijd chronische bekkeninstabiliteit door aangeboren hypermobiliteit. Na mijn bevalling uiteraard een flinke opvlamming. Antwoord op je vraag: ja bekkenklachten kunnen echt zoveel pijn doen. Het beïnvloedt je hele lichaam: heupen, knieën, rug, nek, spieren, banden. Alles. In de jaren heb ik geleerd dat sterke buikspieren (core strength) heel belangrijk zijn. Ook je houding en hoe je beweegt zijn belangrijk. Al ik een misstap doe, kan mijn bekken direct 'scheef' gaan staan. Bij mij kantelen de helften regelmatig tov elkaar. Dan heb ik de fysio nodig om het week terug te duwen. Na 20 jaar leer ik nog steeds en begrijp ik het steeds beter.

2 jaar geleden

Reactie op Hippebanaan

Nee ben bij een bekkenfysio.. en die verteld dus hoe ik moet plassen enzo m ...
Ik heb op dezelfde plekken pijn als ik scheefstand heb. Google eens op bekkenverwringing. Niet elke (bekken)fysio gelooft dat dit mogelijk is. Echter is behandeling daarop wel echt het enige wat bij mij helpt. De fysio die er niet in gelooft, heeft me er 3 jaar mee door laten lopen. Bekkenfysio die het wel ziet; na 5 behandelingen kon ik weer langer dan 5 minuten staan 🙌 Welke regio woon je?

2 jaar geleden

Reactie op Hippebanaan

Nee ben bij een bekkenfysio.. en die verteld dus hoe ik moet plassen enzo m ...
Oefff lastig hoor! 😅 Ik sluit me aan bij de andere mama's. 🥰

2 jaar geleden

Reactie op SGVS

Ik heb op dezelfde plekken pijn als ik scheefstand heb. Google eens op bekk ...
Ik woon in overrijssel. Bedankt voor jullie reacties❤️