17 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb er ook nog steeds last van. Al vele behandelaars gezien maar tot nu toe geen verbetering. Had al voor mijn zwangerschap pijn. De revalidatiearts heeft gezegd dat ik maar kracht moet op doen en fitter moet worden maar geen idee hoe en wat met ook een kleintje 24 uur om mij heen.
5 jaar geleden
Ik ook, steeds erger, ben gisteren pas voor het eerst bij de fysio geweest
5 jaar geleden
Ik heb er ook nog steeds last van. Was door bevalling nog erger geworden dan tijdens de zwangerschap en is de reden dat ik nog steeds niet werk.
Ik doe nu fysio en overweeg recordtherapie. Heeft een vriendin van mij in een paar sessies fantastische resultaten mee geboekt.
5 jaar geleden
Ik lees mee! Ik merk dat ademhalingsoefeningen en goed op mijn houding letten al wel helpt. Maar loop er inmiddels ook al 2 jaar mee ofzo :(
5 jaar geleden
Reactie op Mirjan87
Hoeveel behandelingen heb je gehad tot nu toe?
Ik ging tijdens de zwangerschap elke twee week, vanaf week 23 ofzo kon ik echt niet meet staan en lopen en na 3 sessies was ik weer mobiel. En nu na de bevalling ga ik eens per 4 week voor onderhoud. Ze pakt je hele lijf mee, ook super lekker voor vastzittende nek/ rug / schouders.
5 jaar geleden
Ja nog steeds last ook. En daardoor 100% ziektewet. Ik merkte bij de fysio ook niet veel verschil. Ik was begonnen met trainen onder begeleiding van een pt. Om de zwakke spieren sterker te maken. Helaas pas 1x geweest en nu kan het voorlopig niet.
5 jaar geleden
jepp same hier, ik loop al sinds tijdens mijn zwangerschap bij de bekkenfysio maar dat lijkt ook idd niet echt te werken😅
5 jaar geleden
Hier zelfde. Inmiddels bijna half jaar na de bevalling en nog goed last van. Loop en sta op als een oude oma😅 bij bekken fysio geweest, die heeft alles gecheckt en oefeningen meegegeven. Daardoor moet het allemaal weer wat steviger worden... ze zei dat het wel tot een jaar na de bevalling kon duren. Verder goed opletten met hoe je zit, loopt en staat. Sporten rustig aandoen, en vooral niet hardlopen en zware dingen tillen.
5 jaar geleden
Gelukkig hier geen meer van, maar wel erg gehad tijdens zwangerschap en na mijn bevalling. Wat mij enorm hielp was te weten dat het komt door spierspanning, niet alleen je bekkenbodem leren aanspannen maar juist ontspannen. Elke keer als ik weer meer pijn kreeg, moest ik echt even gaan liggen en zorgen dat m'n bekken goed ontspannen
5 jaar geleden
Ik had enorm veel last van bekkenpijn. Vanalles geprobeerd ook fysio. Uiteindelijk bleek voor mij de gouden tip: trek continu, maar met name bij opstaan of gaan zitten, je navel naar binnen; span je buikspieren een beetje aan. Nu heb ik nergens last meer van. :)