7 Reacties
3 jaar geleden
Hoi lieve Mausi,
Tuurlijk komt dit goed! Het is niet makkelijk om twee kleintjes te hebben. Het vraagt enorm veel van je. Tussen bijna 2e en 3e zit 11 maanden verschil. Ik snap je dus helemaal!
Hormonen zijn echt vreselijk en kunnen je echt gek maken.
Probeer zoveel rust momenten voor jezelf te nemen en te genieten van je baby en natuurlijk je andere kleintje van 18 maanden.
Nog even en je kleintje is 2 jaar. Dan kan hij/zij naar de peuterspeelzaal. Heb je even meer tijd voor je tweede en zal je vanzelf merken dat het makkelijker wordt.
Probeer erover zoveel mogelijk over te praten ( mag ook met mij 🙂).
Voor de buikkrampjes kan je iets halen wat het verzacht en mama's liefde is echt iets magisch!
Ik hoop dat je je iets beter voelt. Het komt allemaal echt wel goed.
Je bent een goede mama die gewoon een beetje overmoeid is ( wat heel logisch is!
Groetjes
3 jaar geleden
Heel herkenbaar....mijn dochtertje is 17 maanden en mijn zoontje nu 17 weken....komt allemaal goed...je moet alleen even je prioriteiten bijstellen meid. Kijk vroeger was mijn huis spik en span....nu niet meer dat frustreerde mij heel erg. Ik laat overdag het huishouden de boel de boel. En ruim op als die van 17 maanden in bedje ligt en 1 keer per week doe ik alles goed☺️. Het is heel hard werken maar idd als ze straks 2 jaar zijn dan komt alles goed....en hebben we de mooiste tijd omdat ze veel aan elkaar gaan hebben☺️.
Geniet van de momenten en neem vooral lekker rust wanneer het kan....💪 Wij kunnen dit
3 jaar geleden
Hoi Mausi, doe je het allemaal zelf? Of helpt je partner je er ook bij? Ik snap dat het lastig is vooral het eerste jaar.. ik heb ook een kind van 18 maanden en momenteel 25 weken zwanger. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen straks.. maar vergeet niet we can do it!!!! 🤍 wees trots op jezelf komt allemaal goed.
3 jaar geleden
Hi Mausi,
Ik voel met je mee! Hier eentje van 19mnd en eentje van 4mnd, combinatie dus van gefrustreerde eigenwijze dreumes en een heel kleintje die veel zorg nodig heeft. De darmkrampjes waren hier ook hels, elke dag uren en uren gekrijs! Enige wat ik je kan vertellen is: ook die gaan voorbij.. houd vol! Het gaat echt makkelijker worden!
3 jaar geleden
Je bent niet alleen! Ik heb het eerste jaar ook als mega zwaar ervaren inclusief depressie. Het wordt beter! Vraag hulp waar je kan en neem de tijd om je weg te vinden.