27 Reacties

5 jaar geleden

Ja, ik ben bijna 3 liter bloed verloren tijdens de bevalling. Ik zit nu aan de ijzertabletten.. hb was nog net hoog genoeg om geen bloedtransfusie nodig te hebben. Hoeveel ben jij verloren? Heb je medicatie gekregen. Ik voelde me de eerste weken echt verschrikkelijk moe en zag lijkbleek. Inmiddels gaat het beter (Nu 4 weken geleden), maar nog steeds slaap ik elke middag.

5 jaar geleden

Een liter ongeveer. Ik heb de eerste weer zonder ijzertabletten gepribeerd, maar mijn waarden gingen niet banzelf omhoog. Ik zit nu wel op de ijzertabletten, maar krijg er wel maagklachten van. In de middag ben ik ook op. Mensen schrikken ook als ze me zien, zo wit. 3 liter is echt wel heel erg veel.

5 jaar geleden

Bij mijn vorige bevalling had ik het ook heel erg. Ijzertabketten sloegen toen niet aan. Ze hebben toen een ijzerinfuus gegeven, dat voelde niet heel prettig maar daar ben ik wel van opgeknapt uiteindelijk.

5 jaar geleden

Over 2 weken gaan ze mij weer prikken, om te kijken hoe het met mijn ijzer gaat, ik hoop echt beter

5 jaar geleden

Reactie op Alegonda

Over 2 weken gaan ze mij weer prikken, om te kijken hoe het met mijn ijzer ...
Dat hoop ik ook voor jou! Bij mij staan er geen controles meer gepland.. Ze vonden dat ik er wel goed uit zag? Ijzertabletten had ik in eerste instantie ook niet voorgeschreven gekregen. Was dankzij oplettende verpleegkundige die nog even langs kwam na haar dienst uit nieuwsgierigheid. Enige geluk dat ik had, is dat ik de bevalling in ging met een zeer hoog hb.

5 jaar geleden

Ja mijn probleem is dat ik al met een laag hp de bevalling in ging. Ben in de week voor de bevalling 2 keer opgenomen met veel bloedverlies. En vervolgens tijdens de bevalling weer.

5 jaar geleden

Ik heb ook iets meer dan 2 liter bloedverlies gehad omdat de placenta niet los liet, dus toen ook een operatie erbij. Mijn hb was 4,8 toen we uit het ziekenhuis gingen. Uiteindelijk geen bloed transfusie omdat ik wel zelf naar de wc ging en mezelf goed kon redden met onze dochter. Nu extra spinazie en broccoli, floradix ijzer sap (dat werkt bij mij heel goed, een aanrader!) en ijzertabletten. Over 3 weken wordt mijn ijzer weer gemeten. Ik ben nog steeds wel vermoeid en soms wat duizelig, verder gaat het goed.

5 jaar geleden

Hier ook! 2 liter bloed verloren, mede dankzij mijn placenta wat niet los liet en ik dus naar de OK moest.. Het is nu bijna 6 weken geleden en ben er echt een lange tijd flink naar van geweest. Ik kreeg in het ziekenhuis een ijzershot en heb na mijn bevalling op verzoek van de verloskundige ijzertabletten gekregen. 30 dagen heb ik die moeten slikken, voelde me daarna een stuk beter. Maar vlak na de bevalling herkende ik me zelf niet. Voelde me slap en ellendig, zag lijkbleek. Je hoort te genieten maar ik kon dat echt even niet. Sliep veel.. Nu begin ik weer op te knappen, moet je nagaan, ben je 6 weken verder.. En geniet nu extra veel van mijn lieve mannetje!!! 🥰

5 jaar geleden

Wel fijn om hier verhalen te lezen en te weten dat ik niet de enige ben die me zo ellendig voel(de) ☺

5 jaar geleden

Ik heb ook wat bloed verloren tijdens keizersnede en moet ijzertabletten nemen. Ik ben heel moe, bleek en futloos.

5 jaar geleden

Hier 1,5 liter bloed verloren. Nu 2 weken verder, heb ijzer tabletten gekregen en merk dat ik me met de dag beter ga voelen!

5 jaar geleden

Ja ook ik ben veel bloed verloren, 3 weken geleden bevallen en ruim 3,5 liter bloed verloren door vastzittende placenta. Heb in het ziekenhuis 2 zakken bloed en een zak ijzer gehad. Eerste weken nog wel moe geweest en behoorlijk bleek, inmiddels weer wat kleur op m'n toet. Verder geen last gehad, de nodige oppeppers in het ziekenhuis hebben me goed gedaan! Wel fijn om te lezen dat meer vrouwen dit hebben meegemaakt, toch wel heftig als je hoort dat je zoveel bloed verloren ben. Ik schijn in het ziekenhuis na de spoedoperatie er niet heel levend uit te hebben gezien, ze keken dwars door me heen geloof ik 😉

5 jaar geleden

Ik heb ook zo'n 3,5 liter verloren, hb was een dramatische 4,2. Ik heb toen een transfusie gehad maar omdat ik 2 weken na de bevalling me weer heel duizelig ging voelen heb ik via de huisarts ijzertabletten gekregen en die werken als een tierelier. Het heeft bij me wel echt 3 weken geduurd voor ik iets kon in huis, ik was heel erg vermoeid en lusteloos... Ik moet echter zeggen dat ik het bloedverlies an sich niet als drama heb ervaren maar dat ik vooral slecht ben in herstellen, correctie, rustig herstellen. Ik wilde meteen alles weer kunnen en ga daardoor snel over mijn grenzen.

5 jaar geleden

Ook 2 liter verloren. Herken de vermoeidheid ook. Ijzertabletten en inderdaad veel groene groente eten en rood vlees

5 jaar geleden

Reactie op Mamavan2meiden

Ja ook ik ben veel bloed verloren, 3 weken geleden bevallen en ruim 3,5 lit ...
Ja ik was ook mega-bleek. Gek genoeg had ik op het moment zelf niet eens door hoe erg het was. "Tja, als je blijft bloeden, moet je gehecht worden. Oké blijkbaar op de OK. Oké gynaecoloog sprint alvast vooruit om zich voor te bereiden. Wat goed van hem". Pas een week naderhand had ik door dat het bittere noodzaak was. Nog steeds een raar idee dat het zo kantje boord is geweest.

5 jaar geleden

Wat 'fijn' te lezen dat meer dames in hetzelfde schuitje zitten. Hier ook 2 liter verloren door een niet loslatende placenta. In eerste instantie ijzertabletten gekregen, en na aantal dagen toch terug voor een ijzerinfuus. Die heeft geholpen. Inmiddels zijn we 3 wkn na de bevalling en heb het idee dat ik, ondanks de ijzertabletten, weer stappen achteruit zet ipv vooruit. Sta na de minste inspanning te tollen op m'n benen en zonder middag slaapje wordt het helemaal niets...

5 jaar geleden

Reactie op Nijn1905

Wat 'fijn' te lezen dat meer dames in hetzelfde schuitje zitten. Hier ook 2 ...
Ik heb hetzelfde qua middagslaap.. ben van 14 tot 16 onder zeil ongeveer. En heb het nog geen enkele keer kunnen overslaan sinds de bevalling..

5 jaar geleden

Hier ook 2 liter bloed verloren. Placenta kwam in eerste instantie niet. Na 'massage' van mijn baarmoeder en nog 1 x persen kwam hij toch, met gelijk een golf van 2 liter bloed. Ging toen bijna van mijn stokje. Ik heb een ijzerinfuus gekregen in het ziekenhuis, geen ijzertabletten. Bevalling is nu 3 weken geleden. Ik voel me nog lusteloos en heel erg moe. Ik kan iets doen op een dag (bijvoorbeeld de was, en een heel klein stukje wandelen met de baby, zo 5 a 10 minuutjes), maar niet veel en dan ben ik al gesloopt. Als ik iemand op bezoek heb gehad ben ik ook kapot. Ik vind het echt best heftig, en irriteer me kapot aan mensen die het bagatelliseren.. het is niet niks om zoveel bloed te verliezen!

5 jaar geleden

Hier ook bijna 2 liter verloren na de knip. Ijzertabletten gekregen. Eet veel brood met appelstroop, drink extra Roos Vicee Ferro en gaat nu na 10 dagen eigenlijk helemaal prima. Eerste dag was het ergst qua duizeligheid etc. Begon gelukkig aan de bevalling met gemiddeld goede hb waardes, dat zal ook wel hebben geholpen bij het herstel.

5 jaar geleden

Reactie op MLdstb

Hier ook 2 liter bloed verloren. Placenta kwam in eerste instantie niet. Na ...
"Massage" - precies juist geformuleerd op deze manier. Hebben ze bij mij 15 min gedaan - wat een pijn 😖 Het is al een beurse bedoeling daar na een bevalling 😬 Verder eens met je bericht. Hier nu 5 weken geleden en begin nu pas verandering te zien. Maar nog steeds elke dag een flinke middagslaap, anders ben ik niets waard.