14 Reacties

6 jaar geleden
Dat heb ik regelmatig, ook voordat ik zwanger was. Zal iets van een aambei zijn of een gesprongen vaatje bij je anus. Zolang je bij ontlasting helder rood bloed ziet is het niet erg.

6 jaar geleden
Vorige week (donderdag) ook gehad. En daarna op maandag een kloppend hartje (echo). Waarschijnlijk een scheurtje ontstaan tijdens persen. Was bij mij eenmalig. Voldoende vezels eten en niet persen!

6 jaar geleden
Reactie op tessa 2020
Dat heb ik regelmatig, ook voordat ik zwanger was. Zal iets van een aambei ...
Ok茅 thanks Tessa dat stelt mee beetje gerust.

6 jaar geleden
Ik had woensdag precies hetzelfde, met 3 vegen was het ook weg. Bij mij kwam het wel uit m'n vagina. Maar alle afscheiding daarna was gewoon wit/doorzichtig. Ik denk daarom dat het door de ontlasting kwam en niet uit mijn vagina. Ben nu 7+3 en had voor maandag al een echo staan, dus dan weet ik meer. Maar ik maak me er eigenlijk geen zorgen om! In 50% van de gevallen van bloedverlies is het niet ernstig, andere 50% wel (kans op) miskraam. Ik zou je dus niet al te druk maken!

6 jaar geleden
Dames, ook ik heb vanaf week 4 al veel last van bruin en helderrood verlies.
Vandaag was ik in paniek. Gezien ik medisch ben, mocht ik op 6wk1d voor een echo.
En wat blijkt 馃挏馃挏 onze pinda groeit en het hartje klopt.
Ik heb mijzelf zitten opvreten en de gyn zei... Mevrouw, laat het los. Echt. 25% van de dames heeft bloedverlies. Zolang het niet gepaard gaat met kramp of stolsels, ademen en doorgaan.
Iets wat ik zelf mega lastig vindt, maar wilde elke dame hier een 馃挏 onder de riem steken.
Dat wij de angst maar mogen verslaan 馃檹馃憤

6 jaar geleden
Ik heb dit ook met 5 weken gehad en dasrdoor ook een echo met 6weken.. ze zeggen dat het normaal is en je moet je niet druk maken... das makkelijk gezegd als je zwanger bent en er komt bloed uit je doos haha..
Nu bijna 8 weken en nergens meer last van.. morgen de tweede echo :)

6 jaar geleden
Hi lieve mama's in spe! Ook ik maak me vreselijk zorgen nu.. Ik ben vandaag 6 weken zwanger. Afgelopen week meerdere malen een heel klein beetje bloedverlies gehad. Na het lezen op Google maakte ik me er niet erge zorgen om, want geen krampen. Vanmorgen wordt ik wakker en heb ik meer bloedverlies en is het helder rood. Morgen bel ik de gynaecoloog, maar pff ben nu zo onzeker. Ik heb nu wel een beetje een zeurderig gevoel in m'n buik. Maar is dat spanning of zijn dit krampen?

6 jaar geleden
Hoi,
Ik heb het ook gehad. Was doodsbenauwd. De laatste keer was afgelopen woensdag en donderdag zouden we de eerste echo hebben. Dus ik was al helemaal in paniek en dacht dat het niet meer hoefde. Maar donderdag hebben we een hele mooie echo gehad, hartje klopt prachtig en ligt keurig op schema qua groei!
Succes hoor!