12 Reacties

5 jaar geleden

Zo'n zacht bolletje? Ik zou niet weten waarom niet. Het enige dat ik heb gelezen over brood en pap is dat je niet meteen met volkoren moet beginnen omdat de darmen nog aan de vezels moeten wennen. Maar in die zachte bolletjes zitten sowieso niet zoveel vezels. Ook niet in de bruine. Onze dochter krijgt nu brood met 4,3 gram vezels per 100 gram en dat gaat prima. Geen last van krampjes of gekke ontlasting.

5 jaar geleden

Ik gaf mijn zoontje dit weekend voor het eerst brood. Een plak tijger volkoren brood zonder korst, van de ah met plantaardige boter. Hij heeft denk ik 1/5 tot 1/4 van een hele plak gekregrn. Hij kreeg een hele heftige reactie en we gingen naar de ha post. Daar nam de reactie af. Wij weten nu nog niet waar hij precies op reageerde. Kan het op alles uit deze allergieinfo zijn geweest??

5 jaar geleden

Reactie op Startune

Zo'n zacht bolletje? Ik zou niet weten waarom niet. Het enige dat ik heb ge ...
Ja van die zachte bolletjes , oke dankjewel

5 jaar geleden

Hier eet ze zelfs een chocolade melkbroodje mee in het weekend zonder problemen. dus een bolletje moet toch gewoon kunnen haha. ( ze is bekend met darmproblemen maar heeft er totaal geen last van qua brood eten) eet door de weeks gewoon normaal bruinbrood.

5 jaar geleden

Mijn dochter eet altijd volkoren Brood maar soms als mijn vriend een bolletje eet hapt ze ook mee.. denk dat je vooral ook moet kijken hoe jou kindje erop reageert.. de ene persoon vind het absoluut niet kunnen en de ander wel.. en elk cb zegt ook iets anders.

5 jaar geleden

Ik zou geen bolletjes geven. Dit is dikker dan een boterham en kan daardoor meer gaan 'ballen' in zijn mond. Maar jij kunt zelf beter inschatten of het hem gaat lukken of niet. Of gewoon wat stukjes proberen 馃槈

5 jaar geleden

Ja hoor! Wel een flinke hap voor kleintjes, maar per kindje natuurlijk wisselend hoe goed ze al afhappen/kauwen. Ik vouw een boterham dubbel en snijd dan in blokjes. Met beleg, dus minder plakhandjes 馃榿

5 jaar geleden

Onze dochter eet 4 boterhammen per dag. 2 ochtend en 2 middag. Soms eet ze ook een bolletje maar haal dan de korst eraf. Prima te doen

5 jaar geleden

Die bruine bollen zijn vaak witbrood ( behalve als het volkoren is ).

5 jaar geleden

Hier gaat het met gemak op. Vooral de volkoren met zaden en de witte met sesamzaadjes 馃ゲ

5 jaar geleden

Vooral zelf kijken wat je wel en niet vindt kunnen en wat je zoontje wil. Mijn dochter heeft laatst een krentenbol op, begon uit nood, ze had honger en we waren onderweg, had niks anders. Ging prima, meisje tevreden en gevoed.