9 Reacties
VRIEND
5 jaar geleden
Wij doen dit via de Kleintjes methode. Waarschijnlijk over een aantal weken, als we hier zekerder in zijn, volgen we de Rapley methode.
Google op beide! Er zijn ook FB groepen voor beide en bij 1 kun je ook het Rapley boek digitaal lezen. Het boek van de kleintjes methode kun je gewoon bestellen. Dit zou ik je aanraden.
Dit is bedt wat tekst maar educatief en maakt je denk ik een heel stuk minder zoekend馃槉: https://www.borstvoeding.com/bijvoeding/voedselintroductie/introductie-van-vast-voedsel-na-zes-maanden/
5 jaar geleden
Reactie op Indrah
Ik doe dit nog steeds maar geef stukjes. Een half uur a uur na de borstvoed ...
Ja dus je ritme mrt aanbod vaste voeding, laat je leiden door wanneer je kleintje om voeding vraagt?
5 jaar geleden
Wat al eerder werd gezegd. Het is in principe geen vervanging maar in het eerste jaar alleen maar kennismaken. Borstvoeding blijft de hoofdvoeding. Poosje voor of poosje na bv wat hapjes geven. Mocht je wel gepureerd doen dan is een tip om meerdere porties via ijsblokjes in te vriezen, heb je altijd snel een gedoseerd oefenhapje bij de hand.
5 jaar geleden
Hier sinds 3 weken begonnen met hapjes. Als mijn zoon trek heeft dan krijgt hij eerst altijd een volledige borstvoeding, dan een half uurtje later een paar hapjes (echt maar een paar halve theelepels) groente totdat hij er geen interesse meer in heeft. Merk wel dat hij steeds een beetje meer wil :)
5 jaar geleden
Hoewel advies voedingscentrum weer tegen spreekt dat borstvoeding hoofdmood blijft...? Daar is echt wel opbouw te zien in vast voedsel. Daarom ook zoekend hoe daar te komen

5 jaar geleden
Met 4 maand gestart net hapjes groente, maar weinig interesse. Met 5 maand een hapje fruit geprobeerd. Na een paar dagen snapte hij ineens t happen 馃ぃ
Sindsdien hapje fruit en hapje groente.
Ik merkte dat er wat meer tijd tussen de bv kwam. Plots hapte hij een heel potje fruit op, haha.
Dus ging vooral vanzelf. Soepstengel is ook favoriet.
Nu nog wat betere nachten en t is top 馃檭
5 jaar geleden
Reactie op DeniseD
Wij doen dit via de Kleintjes methode. Waarschijnlijk over een aantal weken ...
Jaa leuk! Wij zijn met gepureerd eten en potjes begonnen, maar ik geef ook weleens een strokje broccoli idd.. misschien toch iets meer doen. Zelluf ontdekken! Meneertje pakt ook de lepel over en weet precies dat t in zn mondje moet 馃憣