21 Reacties

5 jaar geleden

🙈ik heb dag en nacht van die momenten. Gewoon chaotisch constant. De ene weet het altijd beter dan de andere. Baby is 5maandjes.

5 jaar geleden

Herkenbaar.. maar dat had je al gelezen bij me. Hier is het vanaf de geboorte al drama tussen ons en we hebben ook wel goede momenten, maar die zijn maar op 1 hand te tellen denk 🤷🏻‍♀️ heb soms ook echt de neiging om gewoon weg te gaan en dan denk ik zoek het allemaal maar uit. Heb helaas ook geen oplossing ervoor, wil je alleen een hele dikke knuffel geven en weet dat je niet alleen bent 😘

5 jaar geleden

Wat een vervelende situatie. Slaaptekort doet rare dingen. Kun je hier overdag met hem over praten? Dan kun je uitleggen wat dit met je doet... Heel vervelend ook dat hij jullie baby hierin betreft door de deur te blokkeren terwijl je haar wil troosten... Ik hoop dat jullie het kunnen uitpraten! Succes

5 jaar geleden

Reactie op Mama Miep

Wat een vervelende situatie. Slaaptekort doet rare dingen. Kun je hier over ...
Ja maar dan moet ik hem begrijpen 😞 ja die blokkade duurde niet lang hoor Want was in alle staten toen hij dat deed. T is alleen maar wijzen heen en weer. Maar hij heeft nogal een agressief trekje vooral in houding als hij boos word. Als ik daar dan wat van zeg moet ik begrijpen waar dat vandaan komt bij hem van hem.. Terwijl ik zoiets heb van wat er ook aan de hand is Zo doe je gewoon niet😟

5 jaar geleden

Ja maar dan moet ik hem begrijpen 😞 ja die blokkade duurde niet lang hoor ...
Hmm lastig.. begrijp dat slaap te kort gekke dingen doet. Maar inderdaad. Begrip van beide kanten is wel belangrijk ja. Het is niet gelijk zo dat je het dan accepteert he. Misschien scheelt het veel als je begrijpt waat dat soort dingen vandaan komen op dat moment. Wil niet zeggen dat je het moet accepteren. Maar begrip kan in sommige situaties wel veel ergernissen voorkomen. Probeer vooral op rustige momenten in gesprek te gaan met elkaar

5 jaar geleden

Ja maar dan moet ik hem begrijpen 😞 ja die blokkade duurde niet lang hoor ...
Wat ontzettend lastig zeg. Begrip moet er van 2 kanten zijn, dus ook hij moet begrijpen dat je zo niet doet tegen je partner. Evt met iemand anders erbij in gesprek? Weet t anders ook niet zo goed

5 jaar geleden

Wij hier ook heel veel irritatie hoor! En echt omdat we beide moe zijn denk.. wij bespreken t niet eens meer want echt een rede is er niet. We spreken meestal af weer opnieuw te beginnen en hopelijk slapen we die nacht daarna dan weer wat beter 😂

5 jaar geleden

Heel herkenbaar maar volkomen normaal!!! Het helpt soms om tijdens zo ruzie even iets te zeggen als “als we niet zo moe waren reageerden we nu allebei een stuk milder”, dan trek je elkaar weer even uit de onredelijkheid. Op de rustige momenten kun je dit soort truukjes samen afspreken. En dan nog gaat het vaak mis maar dan misschien nog maar 80 van de 100 keer :) en je leert dan echt samen hiermee om te gaan. Dat is wel het codewoord hoor: samen. Samen snappen dat je allebei niet op je best bent en samen proberen er toch het beste van te maken. Het hoort er écht bij en jullie kunnen dit. Ooit heb je weer fatsoenlijke nachten en ziet de wereld er weer zo anders uit.

5 jaar geleden

Reactie op mamavan3meiden

Heel herkenbaar maar volkomen normaal!!! Het helpt soms om tijdens zo ruzie ...
Dankje😘

5 jaar geleden

Kinderen zijn niet niets, en ik denk dat het in iedere relatie zo wat onenigheid met zich mee brengt, zeker als de oververmoeidheid toeslaat. Probeer met elkaar te blijven communiceren, laat iemand bijv een dagje even oppassen en ga even de deur uit. Desnoods allebei even jullie eigen pad, zo komen jullie mentaal ook tot rust en kunnen jullie hopelijk meer begrip voor elkaar op brengen. Succes you are not alone! ✨

5 jaar geleden

Reactie op LisSel

Kinderen zijn niet niets, en ik denk dat het in iedere relatie zo wat oneni ...
Eens!

5 jaar geleden

Thnx voor jullie reacties! We zitten echt in een sleur van onenigheid op dit moment.. zo erg dat ik er echt over na heb zitten denken om er mee te stoppen. Ik heb net mezelf bij elkaar gepakt en hem een knuffel gegeven dus het gaat nu de redelijke kant op. Maar heb heel de dag zitten koken van woede want hij heeft tot 15:00uur op bed gelegen en ik was ook gewoon super moe en was wel fijn geweest als ik een beetje hulp had gekregen met de kids aangezien ik ook fulltime kolf en dit zeker na een nacht totaal geen slaap (tot nu toe nog steeds niet) best veel energie kost. Maar aan de andere kant helpt hij nu dus wel weer mee met de kids en de vaat.. dus hopen op een goede nacht, dan zal het morgen denk ik allemaal wel weer beter gaan.

5 jaar geleden

Op de dagen dat het goed gaat is hij trouwens super behulpzaam als man en vader. Dus gelukkig is het niet altijd alleen maar negatief 🤗

5 jaar geleden

Hier ook een lastige periode achter de rug gewoon omdat we en moe waren en allemaal moeten wennen aan ons nieuwe gezinnetje nu er een broertje bij is. Bij ons heeft het enorm geholpen om alle 2 in ieder geval 1x in de week lekker van huis te zijn, bij vrienden langs te gaan of wat leuks te doen apart van elkaar. En te relativeren samen dat het echt weer beter word en we dit al een keer eerder 'overleefd' hebben en we echt weten dat het eerste jaar gewoon pittig is. We zijn alweer over de helft. Probeer te genieten van de fijne momenten samen met je partner en kindjes.

5 jaar geleden

Dankje😘
Lief..mooi advies!

5 jaar geleden

Herkenbaar helaas. Bij ons is het zo dat ik continue geïrriteerd ben. Ik kan niks hebben. En dus vind dat er niet genoeg opgeruimd word. Of te weinig laat zien dat ik belangrijk ben. Ook ik denk soms misschien ben ik alleen beter af. Geen stress en niet steeds zo onzeker voelen. Maar dan zijn er weer de leuke momenten en vergeet ik alles weer voor even. Hoop dat het bij iedereen snel beter gaat❤️

5 jaar geleden

Herkenbaar helaas. Bij ons is het zo dat ik continue geïrriteerd ben. Ik ka ...
😘

5 jaar geleden

Zooo herkenbaar! Ik heb in in vlagen van pure ellende snachts al eens geroepen dat ik mn spullen ging pakken en weg zou gaan🙈 Inmiddels hebben we afgesproken dat we om en om de nachten doen zodat we beide om de nacht goed slapen. En gelukkig gaat het alweer wat beter met slapen🙌🏻 We deden ook niets anders dan ruzie maken onderling gewoon omdat we helemaal op waren van de gebroken nachten. Hebben ook goed gepraat uiteindelijk en een soort schema opgesteld waarbij we allebei nog wat slapen. Wij zitten gelukkig wel op 1 lijn wat betreft het troosten, dat maakt het voor jou nog moeilijker natuurlijk. Hou vol lieverd, het wordt echt snel weer beter! Dikke knuffel 😘

5 jaar geleden

Ja dat blokkeren was puur irritant gedrag om mij dwars te zitten op dat moment hoor.. voor de rest zitten we daar gelukkig wel op 1 lijn.. hij heeft afgelopen nacht ook een groot deel op hem genomen, dat was erg fijn🤗

5 jaar geleden

Ik snap zo goed dat je dit soort irritaties hebt! Ik heb enerzijds het geluk dat mijn vriend en ik nog niet samenwonen en ik grotendeels zorg voor onze dochter. Hierdoor zijn er minder irritaties over de zorg en wat meer irritaties door het missen van elkaar elke week. Hierdoor proberen we alles zo goed mogelijk te communiceren als ons iets dwarszit. Ook maken we tijd om als gezin wat leuks te doen en er even uit te zijn. Maar heel belangrijk: jullie samen. Probeer één van jullie ouders te vragen of ze een weekend willen zorgen voor de kinderen zodat jullie samen even weg kunnen of het huis voor jezelf hebben. Kunnen jullie tijd voor elkaar maken en bijslapen. En onthou dat er betere nachten gaan komen😘