10 Reacties

VRIEND

2 jaar geleden

Geen tips wel herkenning, ook al twee weken. Gaat wel weer voorbij, is weer een fase denk ik😅

2 jaar geleden

Hier ook al een paar weken zo, de ene dag slaapt ze (uitzonderlijk) tot 06.30 uur en de andere dag is ze al wakker om 05.00 uur ook al gaat ze elke dag hetzelfde uur naar bed. Ik ben ondertussen al heel blij als we 05.30 uur halen, hopelijk idd een fase die snel voorbij gaat!

2 jaar geleden

Rond de 2 jaar zit weer een slaapregressie waarbij de middagdut ineens geen succes meer is of de nachten feest. Hier ook. Sinds deze week roept mijn dochter standaard van 00:00 tot 02:00 “mama mag ik op staan” 😓 De tips die ik kan vinden; hou vooral vast aan de routine die je hebt en probeer niet toe te geven (bijv geen middagdut meer aanbieden omdat je kindje ineens niet meer wil/of in de nacht er bij zitten of wat dan ook). Het schijnt ook weer over te gaan met een paar weken 🙈🤞🏼

2 jaar geleden

Ik weet niet hoelang je een middag slaapje doet, maar ik zou dan rond 13.00 tot 14.00 doen, en dan 19.00/19.30 naar bed. Succes🤍

2 jaar geleden

Ohja, en door licht kunnen ze ook vroeg wakker worden. Dus goed donker maken de kamer.

2 jaar geleden

Ik dacht nog toen ik de titel van dit topic las, oh nee… Als wij hier maar niet meer mee te maken krijgen. En ja hoor! Sinds drie dagen is ons kleine vriendje ook weer veel te vroeg wakker. 😩 Geen tips. Wel herkenning. En hoop dat het met de slaap regressie te maken heeft en net zo snel voorbij is als dat het begon. 🤷🏼‍♀️🤞🏼

2 jaar geleden

Hadden we hier ook! Hij wilde stipt 5 uur zijn bed uit ineens. Maar na een maand is dat eindelijk zelf overgewaait en slaapt hij weer tot 8-9 uur

2 jaar geleden

Zo herkenbaar zo vermoeiend 😔geen tip helaas

2 jaar geleden

Soms hoor ik dat als kindjes standaard zo vroeg 's ochtends wakker worden, ze het misschien alleen maar koud kunnen hebben. Misschien iets om te proberen? Hier is ons wondermiddel een kaal boterhammetje eten (gewoon IN bed) en daarna slaapt hij rustig door tot 7 of 8. Dit is overigens maar af en toe. Dit is gelukkig nog geen gewoonte (zei ze hoopvol ;-))

2 jaar geleden

Ja hier ook al heel lang. Wij hebben naast zijn bed een lade met zacht speelgoed. Dit gooien we in zijn bed als hij wakker is en hij gaat dan spelen. Soms valt hij weer in slaap, vandaar dat we speelgoed hebben wat zachter is zodat hij niet ineens een Duplo afdruk op zijn voorhoofd heeft. Het spelen was even wennen en in het begin wilde hij niet, maar nu is het standaard en weet hij niet beter.