Hoi allemaal,
Ik heb jullie ervaringen nodig :) Mijn dochtertje van bijna 9 maanden vindt een boterham heel lekker. We geven haar volkoren. Alleen iedere keer als ik dit introduceer heeft ze de eerste dag diarree en daarna 2 dagen moeite met ontlasting. Hard duwen en kleine beetjes. We geven eten via de Kleintjes methode. Ze krijgt nog 4 flesjes melk van 210+6 en daarnaast fruit en groente. En oja bij de boterham water. Is dit normaal bij een kleintje, hadden jullie dit ook en moet ik doorzetten of nog even wachten met brood aanbieden? Liefs
Mag ik vragen waarom je volkoren geeft? Ik heb begrepen dat dit nog te veel de darmen prikkelt namelijk en je t eerste naar absoluut geen volkoren brood moet geven. Ik haal bij de bakker bruin niet volkoren brood en mijn baby heeft er geen last van (hij heeft een gevoelige buik en reageert altijd heel snel?
Ik herken het niet, maar ik ben wel eerst begonnen met licht bruin brood en nu pas over gestapt naar volkoren. Dus misschien zijn het nog teveel vezels voor haar? Dan eerst wat lichter brood proberen misschien?
Umh ik heb van cb begrepen dat vers brood in hun mondje een bal wordt en zo kunnen ze stikken, het beste is brood en dat 1 of 2 dagen oud. Dat is wat ik begrepen heb
Klopt idd. Brood iets ouder waardoor t makkelijker in te slikken is maar sowieso niet volkoren ! Daarom roosteren sommigen t. Ik haal Savonds een broodje uit de vriezer voor de volgende dag en dat gaat helemaal goed. Hier geen buik problemen!
Ik ga jullie tips even uitproberen... zo stom dat ik dit niet wist! Ik gebruik het schema van de Kleintjes methode en daar staat volkorenbrood bij. Maar wellicht gaat dit helpen bedankt!
Ik koop het vers en gooi het in de vriezer zodat het ook al wat stroever wordt. Dagelijks ff wat sneetjes eruit, werkt prima. Dat ontlastingverhaal hebben wij in het begin ook gehad toen wij begonnen met verschillende broodsoorten aanbieden. Nu heeft hij er geen last meer van