17 Reacties

4 jaar geleden

Weet niet of het voor jouw kleine meid werkt maar een diëtist raadde ons aan om het brood licht te roosteren, dat gaat hier sindsdien prima!

4 jaar geleden

Mag ik vragen waarom je volkoren geeft? Ik heb begrepen dat dit nog te veel de darmen prikkelt namelijk en je t eerste naar absoluut geen volkoren brood moet geven. Ik haal bij de bakker bruin niet volkoren brood en mijn baby heeft er geen last van (hij heeft een gevoelige buik en reageert altijd heel snel?

4 jaar geleden

*het eerste jaar

4 jaar geleden

Ik herken het niet, maar ik ben wel eerst begonnen met licht bruin brood en nu pas over gestapt naar volkoren. Dus misschien zijn het nog teveel vezels voor haar? Dan eerst wat lichter brood proberen misschien?

4 jaar geleden

Reactie op Babyvdl

Mag ik vragen waarom je volkoren geeft? Ik heb begrepen dat dit nog te veel ...
Geef je vers brood? Dat mag ook niet heb ik begrepen

4 jaar geleden

Misschien licht volkoren proberen? Kun je bij de bakker halen sowieso bij de supermarkt ook vast wel denk ik..

4 jaar geleden

Reactie op Li91

Weet niet of het voor jouw kleine meid werkt maar een diëtist raadde ons aa ...
En wij geven zoals aangegeven licht tarwebrood:)

4 jaar geleden

Reactie op Kellyamine

Oh😮 weet je toevallig ook waarom?

4 jaar geleden

Reactie op Mimamommy

Oh😮 weet je toevallig ook waarom?
Umh ik heb van cb begrepen dat vers brood in hun mondje een bal wordt en zo kunnen ze stikken, het beste is brood en dat 1 of 2 dagen oud. Dat is wat ik begrepen heb

4 jaar geleden

Klopt idd. Brood iets ouder waardoor t makkelijker in te slikken is maar sowieso niet volkoren ! Daarom roosteren sommigen t. Ik haal Savonds een broodje uit de vriezer voor de volgende dag en dat gaat helemaal goed. Hier geen buik problemen!

4 jaar geleden

Reactie op Babyvdl

Mag ik vragen waarom je volkoren geeft? Ik heb begrepen dat dit nog te veel ...
Ik dacht dat volkoren gezond was voor de baby. Bruin kan ik eens proberen!

4 jaar geleden

Reactie op Kellyamine

Ja.. dus een beetje taai brood geven Bedankt ga het proberen

4 jaar geleden

Ik ga jullie tips even uitproberen... zo stom dat ik dit niet wist! Ik gebruik het schema van de Kleintjes methode en daar staat volkorenbrood bij. Maar wellicht gaat dit helpen bedankt!

4 jaar geleden

Reactie op Kellyamine

Umh ik heb van cb begrepen dat vers brood in hun mondje een bal wordt en zo ...
Oh ja klopt. Cb heeft dit nooit verteld en ik schrok me dood eerste keer. Ik geef nu alleen toast

4 jaar geleden

Ik koop het vers en gooi het in de vriezer zodat het ook al wat stroever wordt. Dagelijks ff wat sneetjes eruit, werkt prima. Dat ontlastingverhaal hebben wij in het begin ook gehad toen wij begonnen met verschillende broodsoorten aanbieden. Nu heeft hij er geen last meer van

4 jaar geleden

Wij zijn begonnen met witbrood en na een tijdje overgestapt naar bruin (volkoren)brood

4 jaar geleden

Bruin brood geprobeerd en een beetje licht geroosterd... tot nu toe nog geen diarree wel een soort van drolletje... tot nu toe positief!