4 Reacties

2 jaar geleden

Ja ons zoontje ook! Hij is nog steeds maar 12 kg. Ook al heel lang. Maar hij is súper energiek, zit niet stil en hij eet écht als een turfgraver. Dus ik probeer me er geen zorgen om te maken. ☺️

2 jaar geleden

Hier ook onze dochter zit al super lang op 12/12,5 kilo laatste keer dat ze op een weegschaal ging zitten was bij de dierenarts omdat ze het zelfde wou als de hond(januari). Van de week ging ze weer op de weegschaal staan dit keer bij jumper en ze was nog het zelfde ze is van 2-6

2 jaar geleden

Volgens mij is deze periode toch ook dat ze niet zoveel aankomen en/of langer worden? 🤷🏻‍♀️Dacht ik hoor. 😅 En over een paar maandjes gaan ze weer de lucht en breedte in.🥰

2 jaar geleden

De groei wordt steeds langzamer. Je kunt in veel apps een groeicurve invullen, dan kun je zien of ze een beetje een lijntje volgt (mag gewoon ongeveer zijn). Heb je kunstvoeding gegeven, dan pak je een TNO curve, heb je borstvoeding gegeven (of nog steeds) dan pak je een WHO curve. De reden hiervoor is dat het groeipatroon bij de soorten voeding verschilt. Als je een curve maakt is het belangrijk dat je het laagste gewicht in de kraamweek erin zet, dat is eigenlijk je richtpunt voor een curve. Piekjes en dalen mogen gewoon, dus als ze nu wat zakt is dat geen enkel probleem. Het is belangrijk dat ze actief en (over het algemeen) tevreden is. Vocht is het aller belangrijkst. Ze komen nu in de fase dat de babyvetjes langzaam wat minder worden.