8 Reacties

2 jaar geleden

Heeft ons zoontje ook last van, maar ik geef er niet veel aandacht aan. Probeer hem wat af te leiden met badeendjes maar dat werkt niet altijd helaas..

2 jaar geleden

Doen je iets als babyzwemmen? Of ga je weleens zwemmen? Daar douchen alle kindjes naast elkaar. Geen kind dat moeilijk doet of tegenstribbelt. Thuis douchen is hier alleen een probleem als ze heel moe is.

2 jaar geleden

Onze zoontje van 2 jaar en 2 mnd precies hetzelfde. Wij hebben ons erbij neergelegd dat het een fase is. Ons lukt soms meer door hemzelf wat meer te laten doen. Maar helaas werkt dit ook niet altijd.

2 jaar geleden

Hier ook een probleem geweest. Even doorgezet en later mocht hij mee met speelgoed(voor in bad) gaat nu heel goed onder de douche.

2 jaar geleden

Is ze toevallig een keer uitgegleden? Ons zoontje heeft dit een tijdje gehad nadat hij bijna viel. Hierna heb ik hem zijn waterschoentjes aangetrokken en kreeg hij weer vertrouwen in de douche

2 jaar geleden

Hier ook opeens vanuit t niets. Douchen wil ze absoluut niet meer, alleen samen met mij. Doe haar nu vaker weer in badje. Weet dr nu af te leiden met bellenblaas, maar zodra ik haar haren moet wassen is het weer één en al gegil en gekrijs en springt ze letterlijk uit bad of de douche. 😩

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Geen idee waar het door komt. Nu aangeleerd dat ze in haar badje gaat liggen op de rug en zo 'zelf' haar haren kan wassen. We hebben een kleine stokke flexi bad. Misschien is dat een eerste stap;) Ze is in iedergeval wel trots dat ze dat zelf kan.

2 jaar geleden

Ik heb er een spelletje van gemaakt.. ik sop eerst zijn haren in, pak een bakje en een washand. Ik geef hem de washand en zeg “snel voor de waterval komt, washand voor je ogen!”. Dan doet hij de washand voor zijn ogen en ik vul het bakje met water terwijl ik tel van 5 naar 0. Dan gooi ik het bakje over zijn hoofd en schreeuwt hij het uit van het lachen. Misschien kunnen jullie hier iets mee? Het bakje is btw zo groot als een bakje waar druiven in zouden zitten in de supermarkt, anders kan je 20x tellen met een klein formaat 🥲