9 Reacties

2 jaar geleden

Onze dochter heeft het soms ook. Dan daag ik dr toch een beetje uit met nog 1 of 2 hapjes. En ze krijgt wel altijd een toetje. Soort danoontje van de lidl die zijn wat kleiner

2 jaar geleden

Samen kletsen/dag doornemen of een boekje lezen tijdens het eten. Vaak eet hij dan ineens wel alles op. Toch een aandacht dingetje lijkt het hier.

2 jaar geleden

Vaak wil mijn zoontje dan nog wel een broodje, krijgt dat dan.

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook best vaak, ik heb als mening dat ik bepaal wat we eten en mijn zoontje hoeveel. Wanneer hij dus niet wil eten prima, papa en mama eten eerst hun bord leeg, hij kan dan gewoon even wachten, soms gaat hij dan toch eten en soms niet. Als ik klaar ben met eten maak ik nog een broodje of boterhammen voor hem. Als hij dit ook niet wil eten dan gaat hij ook zonder eten naar bed. Hij krijgt wel altijd nog een toetje dit wil ik niet als straf afnemen. Hij gaat nu weer beter eten en dit helpt bij mijn kind maar wil niet zeggen dat dit bij iedereen helpt. Doe vooral wat voor jou goed voelt, niks is goed of fout. Gezonde kindjes zonder onderliggende kwaaltjes laten zichzelf echt niet uithongeren. Hoe oud is je kind? De mijne is net 2 en meestal zie je rond deze tijd een fase waarin ze uit gaan proberen wat betreft eten. Komt goed!

2 jaar geleden

Reactie op Rowenta

Wij hebben dit ook best vaak, ik heb als mening dat ik bepaal wat we eten e ...
Bedankt voor je fijne reactie! Klinkt ook wel goed inderdaad. Misschien kunnen wij ook wel zoiets proberen. Wanneer ons zoontje niet wil eten, vraagt hij altijd om een broodje appelstroop.. vind het dan lastig omdat ik dan het gevoel krijgt dat 'hij bepaalt'. Hij schuift z'n bord dan weg en vraagt om appelstroop.. Ook inderdaad net 2 jaar!

2 jaar geleden

Reactie op BiancaV

Samen kletsen/dag doornemen of een boekje lezen tijdens het eten. Vaak eet ...
Mooie tip, dank je wel!

2 jaar geleden

Reactie op Kellogs0306

Onze dochter heeft het soms ook. Dan daag ik dr toch een beetje uit met nog ...
Ja goeie!! Helaas vindt mijn zoontje niks echt lekker qua toetje 🙃

2 jaar geleden

Reactie op Kayleighelyse

Bedankt voor je fijne reactie! Klinkt ook wel goed inderdaad. Misschien kun ...
Ja snap ik, had ik eerst ook. Ik vond eerst eten wat er op tafel staat maar dan at hij zo weinig dat hij er snachts van wakker werd 🙃 dus hebben we besloten het op deze manier te doen maar dan dus wel dat wanneer die het 'warme' eten niet wil dat hij moet wachten tot wij klaar zijn totdat ik hem iets anders aanbied. Komt allemaal goed en vooral doen wat voor jou goed voelt 😇

2 jaar geleden

Onze fantastische eter is inmiddels ook een hele slechte eter geworden. Hij zeurt wel heel de dag om koekjes. Wij laten hem dan gewoon zonder eten naar bed. Als hij iets echt niet lust, geven we hem een boterham, maar dat merken we gauw genoeg aan de reactie. Hij wilt nu vaak niet eten en als we eenmaal zijn bord in de vuilnisbak hebben leeggegooid na 3x vragen, wilt hij toch. Het voelt een beetje onnatuurlijk, maar wij geven hem dan geen eten meer, puur om te leren dat hij moet eten op het eet moment. Vervelend is wel dat die van ons slecht slaapt en daardoor nog steeds soms een fles krijgt, na een slechte eetdag dus ook, maar dat gaat wel echt over de nacht. Ik vind ook niet meer dat we het dan niet kunnen doen, om hem te straffen, want dat weet hij allang niet meer. Dus wij dwingen niet, maar moedigen ook verder niks aan. Hij beslist zelf, maar heeft wel consequenties aan zijn keuzes. Ik zeg het wel heel duidelijk tegen hem. Nu hopen dat het over 2 weken beter gaat 🤞