20 Reacties
5 jaar geleden
Mijn dochter is 7.5 maand en heb haar tot eergisteren droomvoedingen gegeven om 22.30u. Ik deed dit in het begin zodat ze genoeg voeding kreeg en later werd het een extraatje om haar door te laten slapen tot 7.00u. Gisteravond heb ik haar door laten slapen en ze werd 7.30 wakker. Of het een toevalstreffer is, weet ik niet, maar ze kon 12 uur lang zonder voeding. Ik geef zelf borstvoeding.
5 jaar geleden
Wij geven nog een papfles om 22u en rond 4u een kleine fles. We proberen wel wat af te bouwen maar hij vraagt er echt naar. Dus we volgen hem gewoon in wat hij wilt. De kleine fles wordt wel steeds kleiner 😁 ben sinds een paar weken overgestapt van borst naar flesvoeding
5 jaar geleden
Ik geef gewoon wanneer hij er om vraag. Ik kan ook niet slapen als ik honger heb dus kan me voorstellen dat die kleine dat ook niet lukt. En soms slaapt hij wel lekker door en soms wilt hij graag nog wat eten
5 jaar geleden
Is trouwens ook echt een tip voor als kindjes nog niet doorslapen, stop met de droomvoeding! Vele die hiermee zijn gestopt geven me gelijk en hun kindje begon door te slapen. Het heeft te maken met de diepe slaap waar ze in belanden s’avonds. Als je ze daar uit haalt komen ze niet meer/of moeilijker in die diepe slaap en worden het weer korte slaapjes zoals overdag. 🤷🏻♀️
VRIEND
5 jaar geleden
Ik voed op verzoek, dus wanneer mijn dochter wil. Ik voed volledig live. Een flesje pakt ze helaas niet zoogde. Gelukkig is het op het kdv wel gelukt. We moeten doorgaan met oefenen, maar kolven is niet mijn hobby.. ik weet dus niet precies wat ze drinkt op een dag, maar weet wel dat ze goed groeit. Ik houd wel in de gaten dat we minimaal 6 voedingen hebben. Voor het kdv kolf ik 3 voedingen van 100ml en dan zien we wel wat ze heeft gedronken. Na het kdv heeft ze bij mij in ieder geval 100% de mogelijkheid om in te halen als ze wil. Ze is nu 2x geweest en vanaf 7 maanden gaat E 2x per week.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op LisSel
Is trouwens ook echt een tip voor als kindjes nog niet doorslapen, stop met ...
Een diepe slaap is niet echt goed voor een baby. Als ze jong zijn en op een niet natuurlijke manier langer slapen door ingedikt voedsel bijvoorbeeld, kunnen ze vergeten te ademen. Op latere leeftijd daalt hun suikerspiegel en neemt de kans op wiegendood toe. LEen baby is niet gemaakt om door te slapen. Tenzij ze het volledig natuurlijk doen uiteraard op normale melk wat altijd bereikbaar is😊.
5 jaar geleden
Reactie op DeniseD
Een diepe slaap is niet echt goed voor een baby. Als ze jong zijn en op een ...
Klopt helemaal! Ik heb zijn voeding ook nooit verdikt en krijgt ook geen papflessen etc. is dus ook gewoon een doorslaper op natuurlijke manier. Niet ieder kindje is het zelfde, maar vele ervaringen gehoord dat wanneer ze het kind niet meer wakker maken maar eventueel zelf laten komen ze vaak gewoon door slapen tot de ochtend. 😊
5 jaar geleden
Zo zie je maar weer, iedereen doet het anders. Het belangrijkste is gewoon doen wat bij je baby én bij jou past. Je baby veranderd elke keer weer, dus veranderen papa's en mama's gewoon weer mee. En godzijdank is elk kind anders ;-) Dus volg je gevoel, probeer eens wat anders, kijk of het werkt voor jullie etc. Wees niet onzeker want jíj bent de allerbeste moeder voor jóú baby :-)
5 jaar geleden
Ik gaf altijd droomvoeding rond 23h tot 6 maanden maar had het idee dat dat alle nachtvoedingen instand hield en ik moest er nog 2 keer snachts uit
Dan gestopt met droomvoeding en sindsdien slaapt ze tot 6 zonder voeding (soms om 4) en dan echt slapeb tot 8 soms 9 u. Krijgt fulltime bv zelfs nooit afgekolft
5 jaar geleden
Bij onze oudste met 3 maanden gestopt. Hij werd boos als we hem wakker maakten. Toen in 1 keer gestopt en daarna sliep hij door.
Onze dochter nu nooit en droomvoeding gegeven, maar flesje gegeven als ze erom vroeg. Totdat we de speen cold turkey hebben weggehaald, vanaf dat moment sliep ze door. Dat was met 6 maanden.
Heel vaak is zo'n fles gewenning en hebben ze het vaak niet echt meer nodig. Of in ons geval was de speen het probleem waardoor ze wakker werd, waardoor het leek alsof ze honger had.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op LisSel
Klopt helemaal! Ik heb zijn voeding ook nooit verdikt en krijgt ook geen pa ...
O heerlijk dan hoor, geniet ervan! Nee precies, met je eens. Ik denk dat als ze op een gegeven moment wat ouder zijn en goed groeien dat je wel kunt wachten tot ze zelf komen. Mijn dochter komt 1-2 keer per avond/nacht, dus mag ook niet echt klagen, maar ook nooit een droomvoeding gegeven.
5 jaar geleden
Hier ook nooit een droomvoeding. Borstvoeding op verzoek. Hij maakt mij netjes wakker wanneer hij honger heeft;)
5 jaar geleden
Wij hebben een droomvoeding gegeven tot 5 maanden. Onze dochter sliep heel slecht. Dan zijn we er mee gestopt en is ze veel beter beginnen slapen
5 jaar geleden
Ik geef nog borstvoeding (meestal 6x per dag: 7u30, 10u30, 13u30, 17u, 19u, 23u). Hoe doe je dat als je stopt met de droomvoeding? Overdag een extra voeding doen?
Het idee dat hij dan te weinig binnenkrijgt houdt me wat tegen (op de opvang kan hij ook niet meer drinken dan wat ik heb gekolfd).