9 Reacties
VRIEND
4 jaar geleden
Ja hier ook hoor. Lekker temperamentvol ventje. Ik herken het babyzwemmen zo erg met die strijd van aan en uitkleden. Ik kan soms ook echt verlangen naar die babytjes die alles maar rustig laten gebeuren.
Logan is ook echt een die-hard, vallen doet hem niks en hij heeft altijd wel schrammen en blauwe plekken. In de speeltuin en bij de kinderboerderij ben ik ook steeds achter hem aan aan het rennen phoe 🥲.
Heeel vermoeiend maar ik denk dat het deels karakter is en de motivatie om te ontdekken. Ik hoop dat hij ooit wat meer rust vind.
Voor nu ga ik vaak naar een speeltuin om de hoek waar een hek omheen zit, kan hij lekker zijn ei kwijt zo der dat hij mijn huis afbreekt 🤣.
Heeft hij bij jou dan ook moeite met stilzitten?
4 jaar geleden
Hey!
Klinkt echt super herkenbaar. Wij hebben precies zo'n jongetje! Laatst ook nog aan consultatiebureau gevraagd, maar zij zeggen dat we ons nergens druk om hoeven maken. Het is gewoon een jongetje met veel energie, die alles interessant vindt en met een sterk eigen willetje. Aan en uitkleden ook een drama inderdaad en snel uitgekeken op speelgoed enzo 😘
4 jaar geleden
Dit gedrag herken ik heel goed! Onze dochter heeft dit net zo. Is een superdruk meisje😂 ben soms bekkaf!
Aan en uitkleden probeer ik haar altijd opnieuw weer af te leiden met een ander speeltje!
Nora is ook altijd een paar keer in de nacht wakker. Kan op 1 hand tellen hoevaak ze een keer een nacht heeft doorgeslapen. Dus maak je niet druk, dit is dus heel normaal!
4 jaar geleden
Onze dochter is ook een lekkere bezige bij, alleen wel iets minder dan jouw zoontje denk ik. Maar vooral het niet stil willen zitten bij aan en uitkleden herken ik heel erg. Wat voor ons nu werkt is zo min mogelijk op het aankleedkussen doen. Ik laat haar vaak wat speelgoed of een boekje uitkiezen en dan ga ik bij haar op de grond zitten om te wassen/aankleden. Er zijn nog genoeg dagen dat ze er daarna als een speer vandoor gaat, maar steeds vaker blijft ze rustig zitten en steekt armen/benen uit als ik daarom vraag. En belangrijker; als ik dan tussendoor vraag of ik haar luier even mag verschonen laat ze zich wel kort op het verschoningskussen neerleggen, zonder gevecht!
4 jaar geleden
Mijn zoontje van 15 maanden is ook altijd bezig. Dat klimmen is zo herkenbaar, hij klautert echt overal op. Ook als hij op schoot wil dan plant hij zijn voeten in je buik om te proberen over je schouder te klimmen.
Verschonen is hier een behoorlijke uitdaging want meneer wil vanaf 4 maanden al absoluut niet op zijn rug liggen. Soms lukt het hem af te leiden met iets maar soms is het gewoon vechten en huilen. Met uitkleden laten we hem staan en vindt hij alles prima.
Boekjes vindt hij vooral interessant als ze flapjes hebben zodat hij er iets mee kan, heb je dat bij die van jou ook geprobeerd?
Het vele weg kruipen is wel verminderd toen hij de duplo op elkaar kreeg. Nu kan hij daar wel in opgaan.
Om hem rustig te krijgen kijken we tiktak (het enige waar hij ademloos naar kijkt) en anders zet ik hem in de kinderwagen voor een wandeling.
Die van mij slaapt gelukkig wel goed (na meerdere malen slaap trainen). Ik was ook geen jongens gewend. Mijn nichtje is juist bizar rustig en neigt naar ondergewicht. Ik ben daardoor des te blijer dat die van mij zo ondernemend is en goed eet.
Ik hoop dat je iets kunt vinden waar je zoontje door gefascineerd wordt zodat hij ook af en toe rustig kan spelen. Hier werkt alles met sluitingen/deksels goed zoals pannen en bakjes.
4 jaar geleden
Reactie op Yucca
Mijn zoontje van 15 maanden is ook altijd bezig. Dat klimmen is zo herkenb ...
Een boek met flapjes ,heb ik wel geprobeerd, maar hij houd ook van scheuren , hij is alleen rustig met de ipad of tv in de kinderstoel even,maar ik wil dat ook weer niet te veel ,maar spelen is zo kort echt een split second en overal naartoe. Mijn aankleden probeer ik iets in zn handen maar hij draait zich om ,mijn nichtjes waren zo druk ook echt niet
4 jaar geleden
Mijn oudste dochter van nu net 3 jaar is ook zo druk de hele dag door altijd al geweest. De luierstrijd heb ik opgegeven ben toen overgestapt op luierbroekjes ik had destijds echt geen kracht meer voor die strijd. Ik zag ook overal kindjes die wel alleen konden spelen op die leeftijd.. maar hey wacht eens even.. dat hoeven ze helemaal nog niet te kunnen! Dus tip: laat het idee los dat ze al alleen moeten kunnen spelen. Laat je niet onzeker maken door je omgeving maar twijfel je ergens aan vraag dan advies bij consultatiebureau of huisarts! Succes