20 Reacties

4 jaar geleden
Mijn zoon van 6 maanden slaapt nog altijd alleen maar half uurtjes overdag. 'S nachts slaapt die wel lange stukken van 3/4/5uur aaneengesloten. Ik zie geen mogelijkheden om dat te veranderen, wel geprobeerd. Zoals je al zegt is elk kind toch echt anders. Soms doet die 5x een half uur soms 4x. Maar hij is nooit echt oververmoeid ofzo

4 jaar geleden
Reactie op Ilya30
Mijn zoon van 6 maanden slaapt nog altijd alleen maar half uurtjes overdag. ...
Dankjewel voor je reactie! Hier is ze ook niet echt oververmoeid maar ik zie wel dat ze soms niet uitgerust is na zo’n dutje. Maar elk kind is anders idd.. misschien gaan ze de dutjes vanzelf wat verlengen

4 jaar geleden
Wij hebben dit probleem ook en zijn sinds afgelopen zaterdag bezig met slaaptraining van snuggles en dreams. Wij hebben hiervoor de slaapgids van snuggles en dreams van 4-8 maanden gekocht. Hier staan ook handige schema’s in. Het middagdutje is de eerste dag gelukt. Nu tweede en derde dag nog niet maar we houden even vol.

4 jaar geleden
Vermoeiend he.. hier ook vaak hazenslaapjes, soms over middag lang slaapje maar niet altijd. Ik pas ook snuggles&dreams goe met nu goeie nachten maar overdag nog steeds een ramp dus. Ik heb haar gemaild als een consult zinvol zou zijn en ze zei het nog even tijd te geven. Ze is hier 5maand. Mss haar eens contacteren? Ze is hier vaak heel humeurig door de korte dutjes dus meer lange slaapjes zou voor ons beiden aangenaam zijn..

4 jaar geleden
Reactie op hallo!
Is het zo’n zelfde schema als hierboven? Deze komt uit de slaapgids van “sl ...
Het lijkt er wel op idd. Wij proberen nu dit schema:
09:15 - 10:15 slapen
12:30 - 14:00 slapen
16:30 - 17:00 (advies is 20 minuten maar onze kleine man wordt na een half uur zelf wakker dus dat vind ik fijner).

4 jaar geleden
Ik denk dat je heel blij en tevreden moet zijn met je schema zo! Idd een baby is geen robot en ik heb mezelf er op ingesteld dat je het eerste jaar sowieos veel rekening moet houden met de slaapjes overdag...als je mazzel hebt en je kleine slaapt in een wagen oid scheelt dit wel met op pad gaan. Verder gewoon lekker thuis (kan nu toch niet anders) voor de kleine zorgen 👶🏻☺️
Mijn zoontje in 5,5 maand en slaapt altijd al maar max 1 uur en héél soms een 2 uur overdag en is ook maar 1,5 uur tussendoor wakker en dan weer echt moe. We houden geen vaste tijden aan, omdat hij ook niet op een vaste tijd wakker wordt in de ochtend (kan tussen 8 en 10 uur zijn) Hij slaapt ook erg goede nachten. Wij zijn eigenlijk superblij met zijn slaapgedrag en hij is vrolijk en groeit goed.
Ik hoor vaak dat dat langere slaapje tussen de middag vaak pas komt als ze nog maar 1 slaapje overdag doen.
Mijn advies zou dus zijn tevreden te zijn als dit het ergste is 😉 en juist niet te gaan sleutelen als je baby tevreden is en goed slaapt ☺️

4 jaar geleden
Reactie op pipo de clown
Ik denk dat je heel blij en tevreden moet zijn met je schema zo! Idd een ba ...
Je hebt ook helemaal gelijk. Het is meer dat ik zie dat ze vaak niet uitgerust en dan een beetje mopperig is. Dus ik gun haar een wat langer dutje. Maar mag idd niet klagen hoor want verder gaat t super. En dan komt t idd wel als ze nog 1 dutje gaat doen

4 jaar geleden
Hey hoi! Als ik iets geleerd heb van de babytijd van mijn oudste dochter (nu 2 jaar en 3 maand) is dat je moet accepteren zoals het komt😉 loslaten dat je dingen ‘’moet’ in huis (kan ook als ze wakker zijn en spelen in de box en anders even de boel de boel laten). Ik dacht altijd dat baby’s veel sliepen en dat het zo hoorde met als gevolg grote frustratie en twijfels aan mezelf. Onze andere dochter van nu een half jaar is wel een goeie slaapster maar heeft het echt nodig 3 slaapjes overdag anders hebben we er Savonds veel werk mee. Soms betekend het dat we ergens niet heen kunnen of we nemen campingbedje mee.
Voorspelbaarheid (vast bedritueel misschien?).
Heel veel succes!! Voor je het weet zijn ze groot en slapen ze de hele ochtend niet meer🙈