20 Reacties

5 jaar geleden

Ben ik ook erg benieuwd naar. Wij zitten aan de Pepti. Morgen eerste koemelkallergie test maar ik heb het vermoeden dat de allergie dusdanig erg is dat zelfs de pepti niet voldoende is.

5 jaar geleden

Hier gebruikt, onze zoon reageerde er in eerste instantie goed op maar de verborgen reflux weer hierdoor weer erger. Gebruiken nu Neocate via de kinderarts gekregen.. Dat werkt echt fantastisch.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Onze dochter had ongelooflijk veel krampjes met alle soorten melk welke werden aangeraden door de kinderarts Werkelijk alles hebben we geprobeerd Ze stopte niet met huilen en sliep in fases van 30 min tot een uur om vervolgens alleen maar te huilen Nutramigen was ons een herademing !! Al na 2 flessen merkten wij dat we een andere baby hadden Rustig , geen krampjes en ze slaapt rustig 1 woord , zalig ❤️

5 jaar geleden

Ik vind het raar dat het zo ander is overal. Net naar de huisarts geweest omdat pepti niet genoeg werkt. Ik moet nu zelf 6 weken nutramigen gaan gebruiken en dan 1x gewone nutrilon, als hij daarop reageert moet ik terugkomen en schrijft hij verklaring dat het koemelkallergie is.. geen kinderarts aan te pss gekomen en zelf dus provocatietest 🤔

5 jaar geleden

Wij hebben het ook gebruikt tot hij het opeens weigerde het is jammer dat het niet meteen vergoed word want het kost klauwen met geld

5 jaar geleden

Reactie op Suzie8812

Wij hebben het ook gebruikt tot hij het opeens weigerde het is jammer dat ...
En toen?? Want mijn zoon weigert pepti al 😅🤦🏻‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op MommyD

En toen?? Want mijn zoon weigert pepti al 😅🤦🏻‍♀️
Toen hebben we gewone poeder geprobeerd omdat hij echt voeding nodig had en dit dronk hij in een keer leeg en heeft tot nu toe helemaal geen klachten meer! Ik heb wel eens gehoord, maar of het echt is weet ik niet dat ze het alleen drinken als ze het echt nodig hebben en dat dat dus ook kan omslaan weer terug en ze we gewone melk kunnen. Bij ons klopte dit iig wel

5 jaar geleden

Ook een hele onrustige baby met veel buikpijn, verstopping, veel huilen, rochelende ademhaling, huiduitslag en fles weigering. Eerst overgestapt op Pepti en een wereld van verschil. Helaas ging dit na een week weer over naar hoe het daarvoor was. We hebben toen via de kinderarts Neocate gekregen. Hier mee waren alle klachten verdwenen en doet ze het super goed!

5 jaar geleden

Reactie op Suzie8812

Toen hebben we gewone poeder geprobeerd omdat hij echt voeding nodig had en ...
Ik denk dat het hier door de borstvoeding komt. Bij iedereen drinkt hij het op, bij mij echt wat hij nodig heeft en dan lijkt hij te denken "maar jij hebt lekkerdere melk".. 😥

5 jaar geleden

Reactie op MilouG87

Ook een hele onrustige baby met veel buikpijn, verstopping, veel huilen, ro ...
Ben je via huisarts bij kinderarts gekomen?
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Reactie op MommyD

Ben je via huisarts bij kinderarts gekomen?
Ja een doorverwijzing gekregen via de huisarts. Heb je al pepti geprobeerd?

5 jaar geleden

Reactie op MilouG87

Ja een doorverwijzing gekregen via de huisarts. Heb je al pepti geprobeerd? ...
Ja klopt... maar blijft klachten houden zoals blijven persen (moeite), maar diarree, rochelende ademhaling, winderig, krampen, onrustig, overstrekken en onrustig drinken. Vandaag zei de huisarts nutramigen proberen

5 jaar geleden

Reactie op MommyD

Ja klopt... maar blijft klachten houden zoals blijven persen (moeite), maar ...
Wij hebben die overgeslagen en gelijk neocate gekregen van de kinderarts. Na de eerste flessen was ze zoveel rustiger maar na een week of 2 merkte we dat het ook voor haar darmen en ontlasting goed begon te werken. Het is zoeken maar als je eenmaal hebt gevonden wat werkt 🙏🏻

5 jaar geleden

Wij konden bij onze oudste af met pepti. Toen duidelijk was dat daniël ook klachten kreeg hij ook aan de pepti toen hij 3 weken was. Nu 12 weken en toch aan de neocate. Hoe meer voeding hij nodig had hoe slechter hij ging drinken. Alle klachten kwamen weer terug.

5 jaar geleden

Hebben wij bij de eerste gebruikt. Bij ons werkte het. Ik vond het wel stinken.

5 jaar geleden

Reactie op Alegonda

Hebben wij bij de eerste gebruikt. Bij ons werkte het. Ik vond het wel stin ...
Maar hij/zij dronk het wel?

5 jaar geleden

Behalve dat het enorm stinkt werkte het perfect voor onze zoon. Na provocatietest werd het vergoed. Zelfs thuisbezorg via Sorgente via de diëtiste.

5 jaar geleden

Wij zijn ook gelijk van de Pep naar de Neocate mogen gaan en wat een wereld van verschil! Heb nu een heerlijk vrolijk mannetje dat supergoed slaapt en geen krampjes meer heeft. Wij hebben overigens geen provocatietest hoeven doen.

5 jaar geleden

Reactie op MommyD

Maar hij/zij dronk het wel?
Ja geen probleem. Ze moest er wel even aan wennen.

5 jaar geleden

Reactie op Alegonda

Ja geen probleem. Ze moest er wel even aan wennen.
Heb je gemengd met oude voeding of at ze gewoon elke dag wat meer?