10 Reacties

6 jaar geleden

Ik had 4 jaar geleden een geplande keizersnede door stuitligging. Nu was ik zwanger en door zwangerschapsdiabetes mét insuline moest ik op 38 weken ingeleid worden. Dus afgelopen zondag om 20u een uurtje aan de monitor gemoeten, 21u de ballon geplaatst. Hele nacht voorweeën gehad en om 10u kon de gynaecoloog de ballon er zo uithalen en tegen 10u30 was ik op de verloskamer. Daarna zijn ze beginnen opwekken he. Heb het tot 17u45 volgehouden zonder epidurale, om 18u epi gezet. Dus 18u kleine 6 cm opening en tegen 19u 9 cm. De gynae had voor de epi al gezegd van 'indien u tegen 20u niet nog verdere ontsluiting hebt, zal het een keizersnede worden'. Ik ben dus heel blij dat ik een epi genomen heb, want na een kwartiertje persen was ons mannetje om 19u54 geboren! Dus ondanks de heel zware opgewekte weeën, heb ik dit zó positief ervaren!

6 jaar geleden

Reactie op Jillylicious_

Ik had 4 jaar geleden een geplande keizersnede door stuitligging. Nu was ik ...
Ik heb alleen een grote schrik dat het niet zal werken met een ballonnetje of mijn ontsluiting niet genoeg zal vorderen waardoor het opnieuw spoedkeizersnede zal worden..

6 jaar geleden

Reactie op Tessavdb

Ik heb alleen een grote schrik dat het niet zal werken met een ballonnetje ...
Had ik ook schrik voor. Maar je moet het allemaal wat op je af laten komen. Je mag er idd wel niet van uit gaan dat je sowieso vaginaal zal bevallen, dat deden zowel ik als de gynaecoloog niet. Hij was dolgelukkig dat het tóch vaginaal gelukt was. 🙈

6 jaar geleden

Vorige bevalling een spoed keizersnee gehad. Nu mag ik kiezen tussen vaginaal bevalling of geplande keizersnee. Ik heb gekozen voor een geplande keizersnee. Ga toch wat relaxter de bevalling in.. ☺️

6 jaar geleden

1ste ook spoedkeizersnede gehad. Bij de 2de natuurlijk bevallen. Ze wilde bij mij ook niet inleiden toen. Ik had bij de 40 weken ook nog geen ontsluiting. Pas op de dag dat de keizersnede gepland stond, had ik net 1cm ontsluiting. Ze hebben toen de vliezengebroken en kreeg al snel weeën. Nu zwanger van de 3de en hoop weer natuurlijk te bevallen. 🤞 Succes!

6 jaar geleden

Ik heb afgelopen zaterdag na een stagnerende bevalling een keizersnede gehad. Herstel vind ik erg pittig maar aan de andere kant merk je wel snel verbetering. Pijn wordt echt met de dag minder, alleen je moet heel rustig aan doen en je kan heel weinig doen. Natuurlijke bevalling was een hel voor mij.. bij de persfase kon ik niet meer. Het duurde te lang. Keizersnede was uiteindelijk de beste optie. Ik zou bij een evt tweede voor een keizersnede gaan.

6 jaar geleden

Ik heb 2 juni een spoed keizersnee gehad maar het valt mij reuze mee. Tuurlijk doet het zeer en moet je rustig aan doen maar ik stond de volgende avond alweer onder de douche en nu een week later doe ik alle zorg voor de baby al zelf. Alleen irritant dat je 6 weken niet mag auto rijden en stofzuigen enzo

6 jaar geleden

de 1e bevalling werd een spoedkeizersnee ook ivm loslaten van placenta... de 2e mocht ik gewoon vaginaal bevallen en werd met 40 weken ingeleid door middel van een balloncatether... ik had binnen 4 uur 4 cm ontsluiting en het ballonetje viel er uit.. toen werden me vliezen gebroken... helas heb ik daarna nog 24uur lang met weeën gezeten en de ontsluiting bleef op 4 cm hangen en moest uit eindelijk toch een keizersnee.. als ik toen had mogen kiezen had ik direct een keizersnee gedaan omdat vaak na een 1e keizersnee normaal bevallen lastig is wat ze mij vertelde.. en dus ook het geval was bij mij.. nu moet ik de 19e weer keizersnee voor de 3e keer en ik vind het heerlijk.. tuurlijk herstel is wat langer als normaal maar wil niet meer onnodig die pijnlijke weeën met de wetenschap dat het waarschijnlijk toch in een keizersnede afloopt.. wat je ook beslist.. heel veel succes!

6 jaar geleden

Mijn 1e bevalling was ook een spoed ks. Nu moest ik ingeleid worden ivm grote baby. Heb gekozen voor vaginaal omdat je 60-70% kans hebt dat het nu wel lukt. Maandag 39+2 balloncatheter gezet. Dinsdag verwijderd. Amper ontsluiting dus gestript. Woensdag 39+4 vliezen breken: maar 1 cm ontsluiting dus gebroken via electroden (voor ctg) op babyhoofd plaatsen. Ik kreeg zelf geen weeen dus opwekkers gekregen. Alles moet heel langzaam.ivm eerdere wond ks. Helaas kreeg ik -net als mijn vorige bevalling- geen ontsluiting ondanks de enorm.krachtige weeen die ik had. Dus uiteindelijk weer een keizersnede. Ondanks dat ik erg verdrietig was dat het niet lukte ben ik blij dat ik het geprobeerd heb. En, heel belangrijk: we hebben op tijd (met gyn) besloten voor de ks dus deze kon gewoon gentle dit keer! Een totaal andere ervaring dan de vorige keer. (Beetje jammer dat mijn dochter geen grote baby was, maar goed) Wat je ook kiest: doe waar jíj je goed bij voelt! Bereid je wel mentaal voor op meerdere scenarios. Dat geeft rust in je hoofd. Heel veel succes!!

6 jaar geleden

ik heb na 15 uur weeen zonder enige vooruitgang in mijn ontsluiting een keizersnede gekregen. En god wat was dat een verlossing! Ik kan oprecht niet klagen met mijn keizersnede