56 Reacties

5 jaar geleden

Heb je baby in een droomritme gelezen? Die heeft ons heel erg geholpen. Is juist zonder huilen.

5 jaar geleden

Wij hebben die ook toegepast op ons zoontje toen ie 15 weken was. Heeft een paar daagjes geduurd en hij is nog steeds niet de beste slaper maar we moeten alvast geen 3 kwartier meer wiegen dus dikke win wel :)

5 jaar geleden

Reactie op margue

Wij hebben die ook toegepast op ons zoontje toen ie 15 weken was. Heeft een ...
Super! Ik vraag me enkel af: wat als het niet helpt en ze s avonds na 2 uur nog altijd niet slaapt? Mag ik haar dan nog altijd niet in slaap wiegen?

5 jaar geleden

Reactie op Vptje

Super! Ik vraag me enkel af: wat als het niet helpt en ze s avonds na 2 uur ...
Oh ja verschrikkelijk he 🙁 dan heb ik idd ook gewiegd.. heb ook altijd kortere intervallen gebruikt om hem te troosten dus een beetje mijn eigen invulling van de regels ☺️

5 jaar geleden

Reactie op BolletjeBolletje

Heb je baby in een droomritme gelezen? Die heeft ons heel erg geholpen. Is ...
Ja! Hier ook en heel fijn boek

5 jaar geleden

Reactie op margue

Wij hebben die ook toegepast op ons zoontje toen ie 15 weken was. Heeft een ...
Welke techniek heb je dan specifiek toegepast? Heb boek ook liggen :)

5 jaar geleden

Reactie op mrie7

Ik gebruik nu sinds maandag de gecontroleerde huiltechniek en wauw. Wat een resultaat! Afgelopen nacht ben ik zelfs nooit moeten gaan troosten!

5 jaar geleden

Reactie op mrie7

Ook de gecontroleerde huil methode maar ipv 3 - 5 - 7 min checken eerder 1 - - 1 - 3 - 3 - 5 enzovoort :)

5 jaar geleden

Reactie op margue

Ook de gecontroleerde huil methode maar ipv 3 - 5 - 7 min checken eerder 1 ...
Gebruikt jou kindje hierbij de speen?

5 jaar geleden

Reactie op margue

Ook de gecontroleerde huil methode maar ipv 3 - 5 - 7 min checken eerder 1 ...
Hoeveel weken is jou kindje?

5 jaar geleden

Reactie op Mama Miep

Gebruikt jou kindje hierbij de speen?
Nee maar omdat ie die sowieso niet goed pakt. Heb het hem wel vaak aangeboden maar hij spuwt het snel weer uit :)

5 jaar geleden

Reactie op mrie7

Hoeveel weken is jou kindje?
Nu 18 weken. Toen we begonnen 15 weken

5 jaar geleden

Heeft iemand toevallig ook de methode Pick up & Put down geprobeerd? Wij gaan deze starten vanavond, voornamelijk omdat ik het gecontroleerd laten huilen erg moeilijk vind

5 jaar geleden

Reactie op ElineTess

Heeft iemand toevallig ook de methode Pick up & Put down geprobeerd? Wi ...
Daar zijn wij nu een weekje mee bezig! En ik moet zeggen het is echt even doorzetten en al het begin in moeilijk maar wij hoeven niet meer te wiegen! We hebben wel een beetje onze eigen versie ervan gemaakt gewoon omdat dat beter voor ons voelde, we houden zijn handje nog even vast gewoon om te laten weten dat we er nog zijn. (Nachten zijn wel pittig moet ik toegeven maar hoop dat we daar binnenkort ook verbetering in zien) onze zoon gebruikt geen speen

5 jaar geleden

Reactie op M.Aaa

Daar zijn wij nu een weekje mee bezig! En ik moet zeggen het is echt even d ...
Fijn om te horen! Ik bereid me ook voor op een pittige periode. Tess gebruikt nu wel de speen maar die gaan we dus weghalen. Ze slaapt namelijk in principe we door maar wordt dus af en toe wakker en kan niet opnieuw in slaap vallen zonder speen.

5 jaar geleden

Reactie op ElineTess

Fijn om te horen! Ik bereid me ook voor op een pittige periode. Tess gebrui ...
Top! You can do it! Maar doe vooral wat voor jullie goed voelt, speel desnoods beetje met de “regels” en vind jullie eigen manier dat werkt naar mijn mening toch het beste blijft toch je kindje die je het beste kent

5 jaar geleden

Reactie op M.Aaa

Top! You can do it! Maar doe vooral wat voor jullie goed voelt, speel desno ...
Gaan we doen, denk dat het belangrijk blijft om ook je eigen gevoel te volgen. We gaan het speentje wel vervangen door een doekje, dat kan ze makkelijk blijven vasthouden en heeft ze toch iets om troost bij te vinden.

5 jaar geleden

Reactie op ElineTess

Gaan we doen, denk dat het belangrijk blijft om ook je eigen gevoel te volg ...
Jaa dat hebben wij ook gedaan, een knuffeldoekje en hij heeft nu ze handje telkens in ze mond (oefenen met duimen denk ik, naja prima)

5 jaar geleden

Reactie op M.Aaa

Jaa dat hebben wij ook gedaan, een knuffeldoekje en hij heeft nu ze handje ...
En je zoontje slaapt dan wel met de handjes in zn mond? Hier is hij zo geobsedeerd op die handen aan het zuigen dat hij niet in slaap kan vallen 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Mama Miep

En je zoontje slaapt dan wel met de handjes in zn mond? Hier is hij zo geob ...
Jaa, soms duurt het wel echt even hoor! Denk dat als hij het duimen door heeft het wel sneller gaat. We merkte dat toen we de mouwen nog aan de slaapzak hadden hij gefrustreerd werd omdat dat we stijver is en hij er niet goed bij kon, dus hup die mouwen eraf en het was al een stuk beter