Hoi mama's,
Ik zoek iemand met de gouden tip, haha!
Ons zoontje van 20 maanden gooit ieder eetmoment met zijn eten. Hij eet wel goed, maar op een gegeven moment gaat ie ermee spelen en dan vliegt het langs onze oren of plakt het tegen de muur of op de grond. Soms zelfs met bordje en al.
Hoort dit bij de leeftijd? Is er een manier om dit af te leren? Het begint nu echt vervelend te worden en het lijkt alleen maar erger te worden.
Onze deed dat ook als hij inderdaad klaar was met eten. Hem uitgelegd dat als hij klaar is hij het op tafel mag zetten, veel voordoen. Dit gaat eigenlijk nu heel goed en we blijven het herhalen. Ook complimenteren als hij het opzij zet ipv gooit.
Dit doet die van ons al vanaf hij kan pakken haha. Omdraaien en andersom aan tafel zetten is hier de methode! Dan gaat het daarna weer paar dagen goed.. dan doet hij het weer.. en weer omdraaien
Ik heb een extra leeg bordje naast haar bord. Als ze het niet wilt mag ze het daarop leggen of op mijn bord leggen. Maar bij ons was het meer dat ze alles wat ze niet lekker vond weggooide (of aan de hond gaf 🙈) dus ik weet niet of het in dit geval ook helpt
Ik moet meteen lachen als ik dit lees 🙂 heeeel herkenbaar haha
Onze dochter eet ook erg goed, zodra ze met der eten gaat gooien/spelen zit ze vol en pakken we het bordje af
Heeeel herkenbaar haha, doet mijn meisje ook.. en wij hebben ook nog 2 honden lopen die het dan snel opeten, wat ze dan ook weer grappig vind. Ik merk wel, zodra ze begint met gooien is ze dus uitgegeten. We zijn nu net begonnen met een extra bordje neerzetten, waar ze dan het eten op legt wat ze dus niet meer wil.. dit werkt best redelijk..
Ja heel herkenbaar! Oei oei... wat een bende altijd en we blijven de vloer schoonmaken. Maar er komt ook steeds meer voorkeur qua eten en vooral ook t eten van anderen (grote zus) is er boeiend.
Het gebaar met handen leren kan nog helpen! Praten en zeggen ‘ik ben klaar met eten’ kan nog niet. Dus dan is gebarentaal handig. Bij ons na een paar keer voordoen geslaagd!